gister rijst met vlees in straganoff saus gegeten met champignons en een uitje lekker hoor.
vandaag ga ik mijn kook kunsten is uitproberen. ik ga stampot andijvie maken met spekjes maar voor de 1e keer kipfilet proberen te vullen met roomkaas van philidelphia hopen dat het lukt en smaakt haha.
selly1985Oud lidBerichten: 4.410Lid sinds: 22 februari 2010
Hoe vul je de kip kim? ik sneed 'm altijd verticaal door midden niet helemaal en dan smeerde ik 'm in en vouwde ik 'm weer dicht en zette de kipfilet vast met een cocktailprikker maar dan liep de philadelphia er bijna altijd uit 😞
ik wilde er ook een sneetje in maken en dan vullen moest ik nog wat opverzinnen haha. maar idd coctailprikker zoals bij de cordon blue. maar had al een vermoeden dat de philedelphia eruit zou lopen ja.
Hier vriend verrast, we gaan hamburgers eten in belgie, hij heeft zo hard gewerkt om de babykamer zo ver mogelijk klaar te maken dat ie het wel verdient heeft.
NikitaOud lidBerichten: 6.232Lid sinds: 1 januari 2005
Succes ermee en smakelijk.... Ik heb vanmiddag uitgebreid geluncht dus denk dat de restjes toch maar worden vervangen door een simpele boterham... Moet nog niet aan eten denken, buikje is nog helemaal rond! Nadeel is dat ik om half7 moet eten dus dat ik voor die tijd wel nog iets binnen moet krijgen.
Ik lust dat allemaal niet, alleen zalm, tonijn, kabeljauw en kibbeling hahaha.. Het moet niet vissig zijn want dan ga ik over mn nek van alleen al de geur :oops:
Nog geen idee wat het vanavond wordt. Hebben nog wat in koelkast staan, maar heb al hele dag superhoofdpijn dus weinig zin om achter het fornuis te staan. Vriendlief had eerste dag op nieuwe werk dus ook nog even afwachten hoelaat die thuis is. Misschien wordt het toch maar de friettent voor een keertje 😉
vruchtjeOud lidBerichten: 1.340Lid sinds: 11 januari 2010
Op die champignons na klinkt dat ook lekker 😊 Na de hele middag op de bank liggen en slapen heb ik nog steeds hoofdpijn. Vriendlief nog onbereikbaar dus denk dat ik die inderdaad zo langs de friettent stuur als die belt... Nu stiekem ook wel zin in lekker frietje met en kipcorn 😉
Trouwens.... Zou die enorme achterlijke hoofdpijn (die ik al tijden niet meer heb gehad) te maken kunnen hebben met ontpillen?
kim88Oud lidBerichten: 2.565Lid sinds: 19 juli 2010
pasta met kip is inderdaad wel een idee om binnenkort te doen! Vriend houdt niet van die boursinsausjes. Hij is niet zo'n zeur met eten dus daar hou ik wel rekening mee. Dus zal er wel een andere variatie van maken (met pesto ofzo)
Vandaag gewoon pasta met tomatensaus was over van vrijdag 😃
Morgen soep ala de nieuwe vriendin van schoonvaders. Was over van verjaardag. Nou prima! Dan hoef ik niet te koken!!
MutsieOud lidBerichten: 2.849Lid sinds: 12 januari 2010
Spinazie a la boursin van Iglo bijv. Soms in een zuinige bui koop ik spinazie a la creme van een huismerk. En dan kwak ik daar de overgebleven boursin van het weekend in 😉 M'n zus doet vaak (niet gruwelen) Spinazie, pot van hak, met rijst en ragout. Dat vinden de kindjes lekker! Hihi. Hoe raar kan je doen met spinazie!
mn vriend is vandaag jarig (wordt alweer 30!) dus krijgt hij zn lievelingskostje; babi-pangang (ben ik niet zo goed in dus ik ga hem lekker bij de chinees halen, dus beetje valsspelen)
Slavinken zagen er niet meer zo lekker uit, dus gekozen voor tomatensoep met stokbroodje/kruidenboter 😊 (altijd handig als je geen zin hebt om te koken)
liek84Oud lidBerichten: 3.509Lid sinds: 21 januari 2010
kregen de spontane ingeving om ook maar meteen chinees voor zn ouders en broertje + vriendin te bestellen dus wordt gezellig! ook zit er een appeltaart in de oven, is bijna klaar!
ja dat is hier meestal ook zo maar als we bijv paar keer iets met pasta hebben gegeten heeft hij zo iets van bah ik wil aardappels ofzo. maar denk dat we vanavond gwn bovenstaande eten of ik moet wat anders in de supermarkt tegenkomen normaal beslis ik daar meestal
Prinses88Oud lidBerichten: 14.418Lid sinds: 9 mei 2010
oh dat moet leuk zijn, een vriendje dat alles lust.. en dat je zomaar alles kan maken wat je wil.. hier ben ik nogal beperkt tot spaghetti (en dat zelfs liever niet) en kip met rijst.. meer lust het vriendje niet.. ja friet :? dus nasi, kip kerrie, kip pepersaus, ..... heb wel gezegd dat wanneer de beeb er is hij maar gewoon aardappelen moet eten hoor!! niet zo aanstellen 😉
liek84Oud lidBerichten: 3.509Lid sinds: 21 januari 2010
Hier gerulde stroganoff gehakt, witlof kort gekookt met een bouillonblokje. In een ovenschaal met kaas erop en dan nog even lekker in de oven totdat er een lekker knapperig korstje op zit, Yummie (manlief een restje nasi uit de vriezer, heb helaas ook een man wat het liefst alleen maar rijst en pasta eet zonder groente ;))
slotjeOud lidBerichten: 5.837Lid sinds: 6 februari 2010
Jeetje, dan heb ik echt een vuilnisbak als vriend hahaha.. 😛 Hij is erg makkelijk, ideaal is dat.. Ben zelf ook makkelijk hoor! Maar heb de winkel bekeken en ben met Thaise mie thuis gekomen.. Heerlijk..
manlief lust alles (naja bijna) hij lust geen meloen 😮 ik hou niet zo van groeten, lus wel veel groenten, maar als ik heel eerlijk ben komt dat door het klaarmaken, groenten wassen, snijden, koken e.d. duurt me vaak veel te lang 😉 helemaal als het gewoon aardappels, vlees, groenten is. hou nie van aardappels. wat we vanaaf gaan eten weet ik nog niet gisteren wel pizza gegeten 😃 kwam doordat we bijna een uur in de file hebben gestaan 😖 dus toen maar ff makkelijk gegeten, pizza met salade 😃
Prinses88Oud lidBerichten: 14.418Lid sinds: 9 mei 2010
vandaag was het idd de penne met boursin kip en spinazie dankzij mutsie. 😉 Ik vroeg aan mijn man of hij lekker had gegeten en kreeg als antwoord het was waanzinnig lekker. 😃 dus dank aan mutsie weer een nieuw lekker makkelijk gerecht.
Vanavond wordt het sla met komkommer, tomaat en aardappelkroketjes en vissticks uit de oven... We hebben allebei niet echt zin in koken en tja dit was een ietwat gezonder alternatief dan frientjes...
Ik heb een te hoge bloeddruk waar ik eergisteren al voor naar het ziekenhuis moest, ze hebben toen eiwit in mijn urine gevonden wat kan duiden op zwangerschapsvergiftiging, maar niet genoeg om me te houden gelukkig, vandaag wordt weer alles gecheckt, dus ik ben benieuwd of ik nog naar huis mag of dat ze me houden...
Op mijn werk word in de avonden het eten helaas niet verzorgd. Ik eet dus veel macaroni en nasi/bami... omdat ik bijvoorbeeld een kliekje wortels uit de vriezer niet zo lekker vind. (Ik vind dat de smaak verloren gaat door het invriezen en opwarmen... of het wordt smushy) Vanavond dus weer een saaie gezonde hap. Nog geen idee wat, eigenlijk. Misschien maar weer eens een prei ovenschotel.
Wat een leuke topic! kun je lekker inspiratie op doen als je niet weet wat je moet eten! Handig! Ik eet een gekruid karbonaatje met aardappelbolletjes en sperziebonen! mmm
@slotje: heerlijk chicken tonight!!! Helaas houdt vriendlief hier niet van en voor jezelf maken is wel erg veel zo'n pot. Eet het dus bijna nooit meer, heel soms bij mijn zus, omdat die kinderen dat ook lekker vinden.
Voor mij wordt het vanavond weer een lonely dinner, met frietjes, witte bonen in tomatensaus en een hamburger.
ja ik heb een maagverkleining gehad haha normaal kan ik wel de helft op doe er wel een tijdje over maar als ik me niet zo top voel of eetje stress heb kan ik slecht eten. maar savonds eet ik vaak nog boterhammetje omdat ik dan echt honger heb haha.
slotjeOud lidBerichten: 5.837Lid sinds: 6 februari 2010