Goosje: dat klinkt als een super gevoel, kan me goed voorstellen dat je helemaal gelukkig bent. Wanneer heb je je laatste controle bij de gyn? Fijn dat je daarna als het goed is lekker 'gewoon' zwanger kunt zijn, zonder extra poespas steeds. Ik ben erg blij voor je!
Dianneke: super, eindelijk een keer positief nieuws voor jullie! 😃 Kan me voorstellen dat je nu twijfelt wat je moet doen. Heb je je temp bijgehouden/ovutesten gedaan zodat je zeker weet dat je cyclus normaal is en je een eisprong hebt? Ik zou me ook kunnen voorstellen dat je weer met Clomid begint, dan heb je, als je weer zo goed reageert, in elk geval een goede kwaliteit eisprong en raak je misschien wel meteen zwanger! Het is je zo gegund. Ben benieuwd wat jullie beslissen.
meike1980 schreef:En lin ik duim voor je eispring en wie weet wordt het wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeele lange ronde.... eentje met een hele dikke buik haha
Haha, ik hoop het, maar heb sterk het gevoel dat het niet gelukt is, dus denk het niet. Nog wat meer geduld hebben moet ik denk ik. Zodra ik ongi word, hak ik de knoop door m.b.t. de huisarts bellen.
Hmm.. Ik twijfel steeds of ik dit wel moet vertellen, maar ga het denk ik toch maar doen. Misschien kunnen jullie advies geven... Ik heb namelijk een reden waarom ik nog niet naar de ha ben geweest en waarom ik nog wat hoop heb dat mijn cyclus zich hersteld.
Ik ben vorig jaar ongeveer 5 kilo afgevallen en dit jaar nog eens ongeveer 10/12 kilo. Ik zit nu op een bmi van 27 en ben dus hard op weg naar een gezond gewicht (bmi was boven de 30). Ik val elke week een halve tot een hele kilo af tot nu toe. Nu lees ik overal (en ik hoop dat ik niemand kwets of verdriet doe, één van mijn twijfels of ik dit berichtje zo wel 'bevestig'.. :oops: ) dat elk bmipunt verliezen tot een gezond gewicht 4 % meer kans geeft op een zwangerschap en dat ovulatieproblemen en PCOS soms kunnen worden opgelost door af te vallen. Daarnaast heb ik gelezen dat PCOS soms verband houdt met overgewicht en dat vrouwen met aanleg voor PCOS daar soms alleen iets van merken op het moment dat ze overgewicht hebben. Ik heb deels het gevoel dat dit voor mij wel eens zou kunnen gelden. Ik had namelijk de jaren voordat ik aan de pil ging een prima cyclus en toen had ik ook een gezond gewicht (volgens de bminormen). Ik heb dus hoop dat mijn cyclus de komende maanden beter zal worden (volgens de medische onderzoeken zou dat na 2-4 maanden goed merkbaar moeten zijn). Eén kant van me wil de huisarts bellen en laten uitzoeken waar mijn slechte cyclus aan ligt en de andere kant wil mijn lichaam nog tot de herfst de tijd geven om misschien wel te herstellen en hopelijk op de 'natuurlijke' manier zwanger te raken. De verhalen van sommige meiden hier op het forum (topic 'mag het ietsje minder zijn') hebben me ook hoop gegeven. Wat zouden jullie doen?