Goosje schreef:
Ik zit nu op dag 9, we zijn al rustig aan begonnen met klussen, gisteravond ook. Maar nu heb ik vanaf gisteren steeds zeurende/stekende pijn in mn onderbuik. Heb dit al een paar maanden en het begint steeds na mn ongie. Vanmorgen ineens wat bruin in mn onderbroek en bij het afvegen, wat is dit nu weer??!! Dat heb ik nog nooit eerder gehad! Weet iemand wat dit kan zijn?
zou het misschien met je ovulatie te maken kunnen hebben?? Dit heb ik erover gelezen:
(Pre-)Ovulatie
Pijn net voor de ovulatie, extra en van eigenschappen veranderend cervix-slijm, en het wijzigen van de positie en het fysieke karakter van de baarmoedermond (de `portio`) zijn betrouwbare kenmerken van pre-ovulatie.
- Pre-ovulatiepijn, of mittelschmerz kan plots optreden en een paar uur aanhouden. Sommige vrouwen kunnen zelfs voelen welke van de twee eierstokken een eitje afgegeven heeft.
- Tijdens, en een aantal dagen na de ovulatie kan de baarmoedermond zachter en vochtiger aanvoelen. De positie zal hoger zijn dan voor en na de ovulatie.
- Tijdens, en een aantal dagen voor de ovulatie neemt het volume van het cervix-slijm (slijm in de vagina) toe. Het wordt ook helderder, en je kunt het vocht verder uitrekken dan voor en na de ovulatie als je het tussen je vingers houdt.
De schaamlippen kunnen iets opzwellen, net voor de ovulatie. Met name aan de zijde waar de ovulatie zich voortdoet.
Sommige vrouwen verliezen een klein beetje bloed tijden de eisprong. Dit is normaal. Dit bloeden komt vaker voor bij vrouwen met een langere cyclus.
Als je, je ongerust maakt, kun je misschien ook de huisarts bellen (telefonisch spreekuur ofzo?)? Succes ermee