Wij hebben vanavond een rondleiding gehad op de verlosafdeling van het ziekenhuis/verloscentrum. Het is een afdeling binnen het ziekenhuis, maar toch zelfstandig zeg maar. Beetje moeilijk uit te leggen.
http://www.alnatal.nl is misschien iets duidelijker.
Eerst de observatie kamers gezien. Daarna de verloskamers, en daarna de kraamafdeling. Wel mooi en goed geregeld allemaal.
Het grappige is dat de mevrouw die de rondleiding gaf vertelde dat als je bij de gyn. loopt dat je dan moet bellen als je vliezen zijn gebroken of als je weeën hebt. Dan wordt er telefonisch bepaald of je moet komen. Als je komt dan is er een arts assistent en een verloskundige bij de bevalling. En zonder complicatie's zie je de gyn. helemaal niet. Dus ik hele nuchter, grappig is dat. Vanaf 8 weken zwangerschap loopt ik al bij de gyn. onder controle. Maar heb als het goed blijft gaan de hele zwangerschap dus geen gyn. gezien. Het steeds controle's door verloskundige of assistenten. Ik vindt het maar stom eigenlijk. Maar goed. Mag naar huis wanneer ik wil als alles goed is. Dus hoef niet te wachten tot een bepaald tijdstip.
Er liep nog een stel mee, en die vrouw had een beste buik moet ik zeggen.
Dus ik vraag hoeveel weken bij jij?
Zegt ze 33 weken, oftewel een halve week verder dan mij. Nou ik weet niet waar mijn buik dan blijft, maar volgens mij ligt het bij mij alleen in de breedte dan.
Ik wil ook zo graag een toeter, zo een dat mensen zeggen: Zal ik dat even voor je doen, ga jij maar even zitten enz enz. Nu kijken mensen die niet weten dat ik zwanger ben alleen maar naar me met een blik van, kan je dat niet zelf met je dikke reet.
Maar goed ik hoop dat het nog komt, verheug me er in ieder geval wel op. Wil nog een zwangere buik fotoshoot laten maken bij een vriendin.
Maar dan moet het wel wat meer lijken dan alleen zwembandjes.