ha suus, dus jij hebt er ook last van. hier ook druk met het huishouden, de kraamvisite (hoewel we het heel rustig aan doen), voeden, wandelen, slapen en dan een momentje pakken om te lezen en zo mogelijk ook nog te reageren hier. Het is even een investering die borstvoeding, maar ik vind het het meer dan waard!!!
en brusje, ik geef inderdaad borstvoeding. Het gaat echt helemaal super, ik heb genoeg melk en geen last van pijnlijke tepels. wel een dag of twee gehad, maar ging toen weer over. ik probeer nu ook twee keer per dag, 's ochtends en 's avonds mijn tepels in te smeren met mijn melk en ze dan even aan de lucht te laten drogen. volgens mij scheelt dat wel.
gister met ons mooie meisje even naar het cb gelopen, ze woog gisteren 4390 gram. schiet al aardig op naar haar geboortegewicht van 4530 gram. ze was vanaf afgelopen zondag tot gister 80 gram gegroeid en dat was prima. haar lengte was 54,5 cm. Ze doet het echt helemaal super. ik ben zo trots. gister om 23.00 uur gaan slapen en ze meldde zich pas weer om 5.15 uur. 😮 dit was al de tweede nacht dat ze zes uur achter elkaar slaapt. moeders vind het heerlijk. oh ja suus, hier nog één die soms doorweekt van de melk wakker wordt hoor. madam moet dan ook echt aan de borst want dan zitten ze echt vol na zes uur!! overdag drinkt ze 's ochtends om de 2 à 3 uur, 's middags slaapt ze zo weer 4 uur achter elkaar en dan 's avonds weer voeden om de 2 à 3 uur. ze slaapt nu ook al vanaf 14.00 uur, gister heb ik haar na het eten wakker gemaakt. vond het toen weer tijd om geleegd te worden 😉 . wil volgende week beginnen met kolven. bewaren jullie de gekolfde melk in de koelkast en geef je wat je gekolft hebt ook die dag? en wat je in de vriezer doet, gebruiken jullie daar die speciale zakjes voor? wat voor flesje gebruiken jullie? ik moet me er nog helemaal in verdiepen, had zoiets van nou dat zie ik wel als het eenmaal lekker loopt, maar merk dat ik nu onzeker ben om er mee te beginnen. stom hè.
vandaag voor het eerst een speentje gegeven, want elin heeft naast het zuigen aan mijn borst nog behoefte om te zuigen als ze wakker in de box ligt en soms ook even een paar minuutjes om in slaap te komen. zo'n pink is even leuk, maar was er al snel flauw van, dus maar aan de speen! ze moet er wel even aan wennen, die van jullie ook??
ik kan goed merken dat Elin al wat verder is, want ze is vanaf dag één al zo wijs en zo helder wakker en om zich heen aan het kijken. ook tilde ze vanaf het begin haar hoofdje al op, ze is echt sterk!! en bewoog ze haar hoofdje gelijk al in de richting van geluid/licht.
oh en mar, ik weet precies wat je bedoelt, vanmiddag lachtte Elin ook naar me toen ik met haar aan het knuffelen was. Wat heerlijk hè. ik vond die spiertrekkingen die op lachen lijken al zo leuk, maar dit is helemaal super!!!
Claudia meid, wat vind ik het vervelend voor je dat het zo gaat. Ik hoop echt dat het eerdaags beter zal gaan. wat zei de osteopaat ervan dan? kan het zo gauw niet terug vinden..
ik zag vandaag in het maandverband dat er een beetje groenig vocht in zat, hoop dat ik geen ontsteking krijg. zou ik ook betadine kunnen gebruiken op de wondjes? wat denken jullie?heb twee plekjes die open zijn gegaan nadat de hechtingen opgelost zijn, denk dat het daaruit komt. doet wel zeer nog steeds, hoop dat het volgende week over is, want ben wel zat van mijn pijnlijke doos! gelukkig krimpen de aambeien wel goed, 't is wat zo'n groot kind op de wereld zetten 😉 .
Maatje 50 hangt hier heel leuk in de kast te hangen, dat past Elin niet. En maatje 56 wisselt heel erg. Het ene pakje past prima, en het andere is al te kort qua broekspijpen. sommige rompertjes maatje 56 zijn ook al te klein. dus hier ook al maatje 62 aan 😮 en dat terwijl madam nog geen twee weken oud is 😃 .
Kreeg net van mijn man een leuk roze t-shirtje voor Elin cadeau, er staat op born in 2009. echt leuk!!!
hé mar, hoe is het bij jou? Gaat het een beetje met je moeder? En met jou??
Hoop dat jullie ondanks alles van elkaar kunnen genieten, koester de momente dat je bij elkaar bent meid. Ik mis mijn moeder nu echt heel erg, heb er al menig traan om gelaten. Ben er wel van overtuigd dat ze Elin's beschermengel is! Heb al meerdere keren gezien dat de lampen knipperden en voelde een paar keer een soort koud briesje om me heen toen ik met Elin aan het knuffelen was, ze is vast bij me.
Nou meiden, een heel verhaal. Het is hier nog steeds stil. Ik ga dus even wat pagina's terug lezen. Ben ik weer op de hoogte!
hierbij de link naar drie nieuwe foto's. is ze niet om op te vreten 😃
http://www.mijnalbum.nl/Album=M8E6TTPT