riannetje schreef:@lion: Wat is een zijslaper?? Want ik laat Rosalie nou op haar zij slapen dmv een rolletje ( een opgerolde molton luier)
meid, allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter meid! ik wou hier al vragen of en wanneer je bevallen was. en nu zie ik je berichtje staan. is het goed gegaan? lieve naam rosalie!
de zijslaper die ik heb bestaat uit twee kussentjes (geen driehoekjes, maar rolletjes), 1 lange voor tegen haar rug aan en een korte voor tegen de buik, de korte kun je verstellen en maak je met klittenband vast op de stof die aan de lange rol vastzit. zo kun je hem zo stellen zoals voor jou kindje nodig is en gaat hij tot ongeveer de zesde maand mee. op die manier kunnen ze veilig op hun zij slapen en niet omrollen. zo'n rolletje die jij gebruikt deden wij ook de eerste twee weken, maar elin is al zo sterk dat dat niet meer voldeed. ik denk dat je ze bij elke babyzaak wel kunt kopen. die van mij kostte 32,50.
mar, ik blijf het zeggen maar veel sterkte met het bespreken van alles. het gaat ook veel te snel. ik hoop ook dat ze de geboorte van haar 3e kleinkind mee mag maken! op een waardige manier. wanneer weten jullie of de chemo iets gedaan heeft? echt oneerlijk is het leven soms hè en wat staan nieuw leven en de dood dan akelig dicht bij elkaar.
27 november heb ik ook een afspraak bij het consultatiebureau, de eerste afspraak. ben ook benieuwd hoeveel elin dan gegroeid is. maar vast genoeg omdat ze nu inderdaad al uit maatje 56 is gegroeid. wel jammer dat we allemaal zo ver bij elkaar vandaan wonen, anders konden we ze eens naast elkaar leggen.
susie, het is inderdaad wel bikkelen ja om door te zetten met de borstvoeding. maar ik blijf het nu nog proberen vol te houden. wil kijken hoe het gaat na een week of zes, dan schijn je meer ritme te hebben. 's nachts gaat het nu goed, dus als ik dan goed slaap is het redelijk vol te houden. gister was een rustige dag, voeden en weer drie/vier uur slapen dus dan tank ik ook wel bij, maar vanmiddag wou ze weer vaker drinken. ligt nu net pas drie kwartier te slapen. jij geeft jesper nu bijvoeding en de rest kolf je af of leg je hem ook nog aan de borst?
vanmiddag een schattig shirtje cadeau gekregen met jip en janneke erop. kan niet wachten tot ik elin voor kan lezen uit het jip en janneke boek. ik vond ze helemaal geweldig vroeger en eigenlijk vind ik de verhaaltjes nog steeds leuk! ik zal het gelijk wassen, want het is maatje 62 dus ze kan het gelijk aan.
de pukkeltjes worden al wat minder bij elin, niet meer zo'n rode huid en ze worden al kleiner. het vervellen is nu op haar voetjes na ook klaar, dus ze word weer met de dag mooier! oh en dat lachen meiden, echt super hè. ze glundert er dan over, oh die oogjes. ben echt smoorverliefd op mijn meisje!!!
tink, hoe gaat het met je buik? heb je er veel last van gehad en hoe is het nu? mag je je kleine meid wel gewoon tillen etc. is het je mee of tegengevallen? wat gaat de tijd toch snel hè, alweer drie weekjes oud. het wachten op ze duurde langer dan de tijd nu duurt nu ze er zijn hè.
mar, gister had elin ook zo'n slaapdag. heerlijk, ik veel tijd voor mezelf en dacht groei jij maar lekker meissie. nou, ik ga even lekker voor de tv hangen. straks na de volgende voeding de honden uitlaten, bah niks aan met dit weer. ik hou helemaal niet van die stormwind. wordt er erg onrustig van. hoop dat het snel rustiger weer is. mijn man is vanavond aan het werk en moet morgenochtend op tijd beginnen, niks aan als hij laat eindigt en de volgende dag weer vroeg moet beginnen. maar ja, hij is alweer drie dagen vrij geweest en er moet dan toch weer gewerkt worden.
oh ja, wanneer ik weer moet werken. misschien wel als laatste van jullie. ik begin namelijk pas op 1 februari. mijn verlof loopt tot en met 4 januari en dan heb ik mijn vakantiedagen nog van dit jaar dus die plak ik erachteraan. heerlijk, duurt nog een hele tijd! wil er nog niet aan denken ook, dan die kleine meid wegbrengen naar de oppas. nee, daar ga ik nog niet over nadenken. eerst nog een hele tijd lekker genieten!!!!