popje 2 in de maak schreef:
Sorry Sylvestertje, maar overall wel veel bv voorstanders!
Ow maakt niet uit hoor! Als ik niet van die gevoelige tepels had, had ik misschien ook wel gewoon voor bv gegaan. Net zoals bloemmie zegt: het maakt me niet uit wat ze binnen krijgen (bv of fv) ALS ze maar wat binnen krijgen..
Snap ook wel dat veel vrouwen voor bv gaan (dat is altijd al zo geweest volgens mij), maar de rede dat we een aparte topic hebben gemaakt is dat er veel verwijten waren naar elkaar (wat ook niet allemaal goed overkwam). En volgens mij zijn die nu een beetje uit de wereld (forum ;))
Ik voel me toevallig niet prettig bij het idee dat een kind aan mijn tepels zuigt (krijg al kippenvel bij het idee) en zo kan ik mee ook indenken dat iemand die bv wil geven zich niet prettig voelt bij flesvoeding... Ik hoop dat we allemaal gewoon doen waar we ons prettig bij voelen en wie weet veranderen we wel van keuze, maar dat is dan je eigen gevoel, toch?
Vond die navel vergelijking wel leuk 😃 Die kans zit er natuurlijk ook in; dat je gevoel (letterlijk) veranderd, waardoor het misschien wat minder pijnlijk aanvoelt...
Valt me op dat er veel vrouwen zijn die bv wilden geven, maar wat niet lukte.. Lijkt me in het maart-forum ook niet fijn om te lezen dat ze flesvoeding "slechter" vinden, want je hebt gewoon geen keus! Ik denk gewoon dat het beide goed is.
Waar ik wel op ga letten bij fv dat niet iedereen het flesje mag geven. Ik wil het meeste de fles geven (lekker ego, maar dat boeit me niet), dan de papa en dan mijn moeder (die past op als ik ga werken).
Verder vooral de eerste weken wil ik het liefst niemand anders de fles laten geven. Ik hoop dat mijn man me daarin een beetje helpt (om nee te zeggen).
Al denk ik dat ik tegen die tijd zoveel moedergevoelens heb dat ik net een pit-bull lijk hahaha. GGGGGRRRRR weg bij mijn kind 😉 ;)