Jenta87 schreef:Malou, oeh gewaagd hoor! Haha nee gekheid, leuk dat je mee komt kletsen! Wat voor darmproblemen had Jesse dan?
Jesse heeft toen hij 2 week oud was verstopt gezeten.
Had enorme krampen en pijnaanvallen.
Kreeg toen van de HA Forlax voorgeschreven wat is voor baby's vanaf 6 maand, dus had al gevraagd of t wel goed kwam, omdat hij nog geen maand oud was.
Kon prima.
Maar hij bleef pijnaanvallen houden nadat de verstopping weg was, en uiteindelijk is hij begin december een week opgenomen geweest nadat ik 3 week lang 24 uur per dag zowat met een krijsende baby zat.
Hij trok het niet meer, ik niet en mn vriend ook niet.
In het ziekenhuis hebben ze hem gelijk van de Forlax gehaald, vonden de dosering te hoog, en zijn gaan zn bloed gaan onderzoeken en ook zn urine, was allemaal prima.
Vanaf dat de Forlax stopgezet was heeft Jesse niet gepoept, dus van dinsdags tot vrijdagochtend, en toen de dokter kwam controleren s'ochtends en ik dacht dat hij nog niet gepoept had (de zuster had de vroege ochtendfles gedaan) kwamen ze met de lijst dat hij gepoept had.
De dokter vermoed dat de Forlax dus de boosdoener is geweest na de verstopping en vond de dosering zoiezo niet kunnen voor een baby.
Nu zijn we goed een maand verder en Jesse is een totaal andere baby.
Huilt alleen nog als iets hem niet zin, maar voor de rest is hij vooral vrolijk en lacht veel.
Hij heeft nog wel last van krampen en zn darmpjes zijn ook vrij gevoelig, maar dan huilt hij even en daarna is t klaar.
Vandaag heeft hij een echte jengeldag, niet leuk, maar hoort er ook bij 😉
Las dat jouw kleintje niet fit is? Beterschap voor hem!
Leeuwinnetje, ik wil ook neit dat er gerookt word waar mn zoontje bij is hoor! Mijn familie en schoonfamilie weten dat ook.
Daarom mijd ik plekken waar veel gerookt word al bewust.
Zo was ik vorige week ontzettend kwaad.
Ik was bij mn schoonouders en er was een vertegenwoordiger op visite die daar al jaren komt en die dus rookt, maar had van hem verwacht dat hij wel meer verstand zou hebben.
Ik ging de stallen ff mesten, en kom terug, staat de kamer blauw van de rook.
Zit die vent gewoon te roken terwijl Jesse in de kinderwagen lag in de woonkamer! Ik had mn voeten dus nog niet buiten en meneer had al een peuk opgestoken, en er al 2 gerookt terwijl ik de stallen had gedaan.
En Jesse was aan t huilen, want t arme ventje vond dat natuurlijk ook vies en benauwd.
Heb mn schoonvader een kwaaie kop gegeven, maar die heeft zo'n bord voor zn hoofd die had t niet eens door, maar de vertegenwoordiger zag t wel en heeft de sigaret die hij op zn lip had hangen pas aangestoken toen hij weg ging.