Hoi meiden!
Nou, woensdag het slaaponderzoek gehad in het ziekenhuis. Moest er om 15.00 uur zijn en toen werden er allemaal plakkers op me geplakt (vooral op mijn hoofd) met 20.000 draadjes er aan. My god... echt veeeeel meer dan ik had gedacht. Ook een band om mijn borst en een om mijn buik om mijn ademhaling te registreren, plakkers en draden op mijn been, een microfoontje op mijn keel om te checken of ik snurk en 2 kasdtjes om waar die draadjes ingeplugd werden. Ook kreeg ik zo'n knijper op m'n vinger om het zuurstofgehalte in mijn bloed te controleren gedurende de nacht en kreeg ik vlak voordat ik ging (proberen te) slapen een ding in mijn neus om de zuurstoftoevoer te checken. Nou ja... zo kun je toch helemaal niet meer slapen!!!!! Haha. Ik zag er echt uit als een debiel en zo voelde ik me ook. Gelukkig had ik een 1-persoonskamertje.'s Middags was mijn moeder mee en die ging om half 5 naar huis en om half 6 kwam mijn man, die is gebleven tot half 8. Daarna heb ik wat tv gekeken en om half 11 kwam de verpleegkundige om me aan te sluiten. Toen moest ik dus gaan slapen... nou forget it! Ik heb het nog 2 uur zien worden. En maar draaien en woelen. Heb zelf van 1 tot half 2 nog even gelezen, want het wilde echt niet. Na 2 uur ben ik het even kwijt geweest, wat betekent dat ik toch nog wel heel even ben weggezakt, om half 7 was ik in ieder geval weer wakker. Daarna nog geprobeerd te slapen tot half 8, dan zouden ze pas met ontbijt komen, maar dit lukte niet meer. Om half 9 moest ik beneden zijn bij afd. Klinische Neurofysiologie (ik overnachtte op Neurologie verpleegafdeling, tussen de bejaarden, haha) en toen werd alles weer van me afgehaald. Er moest aceton aan te pas komen om de lijm uit mijn haar te krijgen, verschrikkelijk! 2 Dagen later zaten er nog lijmbrokken in mijn haar. Bij de lift kwam ik nog 2 mannen tegen met dezelfde draden op hun kop, hahaahhaha, geen gezicht. We moesten allemaal lachen.
11 Mei heb ik weer een afspraak bij de neuroloog en krijg ik de uitslag. Ben heel benieuwd. Hoop echt dat ze een verklaring vinden waarom ik niet slaap, want heb nu alweer 3 k*tnachten gehad, waarbij het uren duurde voor ik in slaap viel. Kan zo toch niet doorgaan? Ik heb overdag gewoon pijn in mijn spieren, botten en gewrichten. Dat komt echt daardoor, want dat heb ik nooit eerder zo erg gehad.
Amber is 's nachts nog steeds aan het spoken 2-3 keer per nacht. Dan hoef je alleen maar het speentje erin te doen, maar toch moet je eruit, heel vervelend.
Geven jullie trouwens al 4 flessen? Wanneer kun je dit doen? Pas als je fruit en groente geeft? Hier willen wij nog ongeveer 2 weekjes mee wachten. Maar hoe doe je dat dan, want Amber krijgt nu 5 flessen van 180 en 6 schepjes om 7.00, 10.30, 14.00, 17.30/18.00 en 21.00/21.30. Bij die laatste moeten we haar altijd wakker maken en ze is dan in een diepe slaap, dus ik wilde eigenlijk die laten vervallen. Maar hoe doe ik dat? 4 Flessen van 210 en 7 schepjes geven? Of gewoon de 5 flessen om de 3 uur gaan geven: 7.00, 10.00, 13.00, 16.00 en 19.00? Maar dan lijkt het me zo snel achter elkaar. Ze is nu ook steeds eerder moe 's avonds. Vaak is ze om 18.00/18.30 al echt rijp voor bed. Soms heb ik het idee dat het daaraan ligt dat ze 's nachts een paar keer wakker wordt, omdat ze al zo vroeg aan haar nacht begint. Maar ik weet niet goed hoe ik dat kan veranderen, want ze is echt zo moe dan. En overdag slaapt ze vaak ook niet heel veel. Meestal 's morgens 1 uur tot anderhalf uur en 's middag maximaal 2 uur, soms echt maar een uurtje ofzo. \En 's middags doet ze meestal nog een klein hazeslaapje. Iemand tips hoe ik het anders kan doen?
Brusje, hoe is het met Yma? Ik wens je vast een heeeeeele fijne vakantie!!! Heb je er zin in, of zie je er tegenop? Waar in Turkije gaan jullie heen? En hoe lang?
Nadine, dat ken ik, dat niet willen slapen en alles in de gaten willen houden. Ben gisteren de hele dag weggeweest en ze heeft maar 2x een half uurtje geslapen in de maxicosi, in totaal dus maar 1 uurtje op een hele dag!!! Is toch veel te weinig. Gelukkig is ze wel vrolijk dan (sinds kort, voorheen was ze erg ongezellig als ze zo moe was). Ik denk trouwens wel dat het de darmpjes zijn waren van Stefanie. Als Amber last van haar darmpjes had was het vaak ook al tijdens het drinken of heel gauw nadat de fles op was. Rijstebloem is natuurlijk heel wat anders dan ze gewend is, het is vaster voedsel, haar darmpjes moeten eraan wennen. Ik vind trouwens wel dat rijstebloem veel meer verdikt dan Nutriton! Het is echt een papje als wij het erdoor doen en ze vindt het heerlijk.