Linneke schreef:Hallo,
Ik ben hier al bijna een jaar niet meer geweest, omdat het bij ons niet lukte en ik er door deze site te veel mee bezig was.
Wij zijn al anderhalf jaar bezig en vanmorgen heb ik een test gedaan. En die was positief! We kunnen het nog niet geloven.
Ik heb mijn eerste IUI-behandeling gehad en het is meteen raak. Een IUI behandeling lijkt op IVF maar de inseminatie is anders. Die wordt heel diep ingespoten.
Ik ben zo blij! Morgen naar het ziekenhuis bellen en dan wordt ik zekerder als die ook positief testen. Misschien ben ik wel uitgerekend op de dag van mijn mans verjaardag. Dat zou ik heel leuk vinden....
Groetjes Linda
Correctie:
IUI en IVF zijn 2 heel andere behandelingen! IUI moet de man in het potje zijn zaad droppen, dit wordt opgewerkt en wordt ingespoten bij de vrouw. Zo hoeven de zaadjes niet meer te zwemmen dan nodig. Hierbij wordt vaak de cyclus van de vrouw gestimuleerd met hormonen zodat men de eisprong goed kan inschatten en dus ip het juiste tijdstip insemineert.
IVF daarentegen is iets heel anders:
In Vitro Fertilisatie is een vruchtbaarheidsbehandeling waarbij de bevruchting buiten het lichaam tot stand komt: 'in vitro' betekent 'in glas' en 'fertilisatie' betekent 'bevruchting'. De Nederlandse benaming hiervoor is reageerbuisbevruchting, maar vaker wordt de behandeling aangeduid met de afkorting IVF.
De vrouwelijke eicel en een aantal mannelijke zaadcellen (ongeveer 100.000 per eicel) worden in een glazen schaaltje in het laboratorium samengebracht. Zo wordt getracht een bevruchting te laten plaatsvinden, op dezelfde wijze als dit anders in de eileiders zou gebeuren.
Als er eicellen zijn bevrucht, dan worden
maximaal twee embryo's in de baarmoeder teruggeplaatst. Hieruit kan een normale zwangerschap volgen. De hele IVF-behandeling omvat echter heel wat meer dan deze feiten.
Zoals je leest geef je dus valse voorlichting, want het zijn echt 2 hele aparte trajecten!