Jeetje selog wat een verhaal, wat zal je bang geweest zijn!!!
Probeer positief te blijven
angelique131083Oud lidBerichten: 320Lid sinds: 1 januari 2005
SelOg schreef:Hallo dames,
Het is een tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb. Ik volgde de topic nog wel en was van plan om na mijn echo iets te laten horen vanmezelf, maar het pakte net wat anders uit.
Vorige week hadden we een goede echo. Onze baby groeide goed en de echoscopiste zei dat ik idd 07 oktober was uitgerekend. Helemaal gelukkig hebben mijn man en ik de praktijk verlaten. Zondagochtend had ik wat bruinachtig bloedverlies in mijn onderbroek. Ik maakte me geen zorgen, omdat ik al had gelezen dat dit heel goed kon. Ik was het hele voorval al weer vergeten. Tot maandag...Op mijn werk verloor ik een paar druppels oud bloed en ik begon me zorgen te maken. Ik heb de VK gebeld en zij zei dat het vrij normaal was en dat ik me geen zorgen moest maken, vooral niet na een positieve echo.
Het druppelen heeft de hele avond en ochtend aangehouden. Ik heb 's ochtends de VK gebeld en zij stuurde me door naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis hebben ze een echo gemaakt. De baby was in orde en was ook gegroeid! Ik vertelde de gynaecoloog dat ik het gevoel had dat ik elk moment ongesteld kon worden en dat ik pijn had op de plek waar volgens mij de baby lag (linksonderin). Waarop de gynaecoloog waarschuwde dat het alle kanten kon opgaan. En als het zou draaien op een miskraam zou ik er toch niets tegen kunnen doen. De gynaecoloog vertelde ook dat ze niet wisten waardoor ik bloedingen had. De bloeding zou stoppen zoals het ook gekomen was.
Met dit bericht ben ik de donderdag weer gaan werken. 's Ochtends verloor ik een stolsel, niet groot. Ik had krampen. In de middag verloor ik steeds helder wordend bloed. Ben toen naar huis gegaan. Thuis aangekomen moest ik gelijk naar de wc. Tot mijn schrik zag ik helder rood bloed liggen op mijn inlegkruisje. En niet zo’n klein beetje ook. Met het plassen verloor ik weer bloed. Heb eerst mijn man en daarna de VK gebeld. De VK had een afspraak voor de volgende dag voor me geregeld. Ik ging om de 10 minuten naar de wc om te kijken of ik bloed verloor. 's Avonds na het eten verloor ik tijdens het plassen nog meer bloed en toen was ik echt op. Ik belde weer met de vk . Die zei dat ik gewoon moest wachten tot mijn afspraak voor de volgende dag, want het leek erop dat het het een beginnende miskraam was. Ze zei dat ik me moest voorbereiden op het ergste. Ik heb de hele avond niets anders gedaan dan huilen. Het rode bloed was inmiddels opgehouden en overgegaan op bruin bloed.
’s Ochtends ging ik met lood in mn schoenen naar het ziekenhuis. Ik had me mentaal enigszins voorbereid op het ergste, hoewel ik denk dat men zich er helemaal niet op kan voorbereiden. Je blijft ergens toch hoop koesteren.
De gynaecoloog heeft toen weer een inwendige echo gemaakt. De baby was er nog steeds! De gynaecoloog zei dat bij een beginnende miskraam het vruchtje ook niet goed meer zou groeien, maar dat onze baby wel normaal groeide. Weer opluchting, weer blijdschap.
Ik lig thuis en probeer het rustig aan te doen. De bloedingen zijn nog steeds niet gestopt, maar ik houd mijn hoofd koel.
Ik wil hiermee ook andere dames laten weten dat ze niet de enige zijn. Het is een verschrikkelijke nachtmerrie waarin je beland en erg onzeker ook. Bloedverlies hoeft niet perse slecht nieuws te betekenen. Voor mij is het gevaar ook nog steeds niet geweken, maar ik heb goede hoop!
Liefs,
Selog
Brabants Boerinneke schreef:Even een snelle reactie om iedereen een fijn weekend toe te wensen, zonder al te veel kwaaltjes en onzekerheden.
@Lex: echt waar? Lukt het je nog om horrorfilms te kijken? Knap hoor. Mijn vriend en ik waren ook fervente bioscoopbezoekers, maar sinds ik zwanger ben, kan ik echt niet al te veel "enge" films meer verdragen. We wonen in Brabant, redelijk dicht bij de grens, dus we staken m nogal eens over om lekker in de Metropolis in Antwerpen te gaan kijken. Maar das nu toch al weer een hele tijd geleden, moet ik zeggen (tot groot verdriet van vriendlief 😉 ). Maar geniet in elk geval van je film (en natuurlijk ook van de popcorn, geen film compleet zonder dat!)
jorina schreef:wil wel kijken angelique maar er zit een ww op
H83 schreef:Goedemorgen meiden, hier een rustige nacht gehad, wel lekker kunnen slapen. Verder niets meer aan de hand.... gelukkig.
@ Miek4, thanks voor je lieve woorden, zo'n forum is dan wel erg fijn hoor! Jij ook sterkte met wachten tot morgen! Hoe laat heb je de echo?
Fijne dag allemaal!
Jolanda10 schreef:
Gisteren even bij Ikea geweest, en bij Prenatal... Ook flink lopen snuffelen!
Het is allemaal zooooo leuk! We hebben al een wagen op het oog. Een Maxi Cosi Mura 4.
Verder vinden we de kinderkamer ontzettend moeilijk.. Willen het eigenlijk ook niet te duur maken omdat een kindje er vaak niet super lang in ligt. (Vind een leuke jongens/meisjes kamer straks meer de moeite om geld aan uit te geven.) Voorlopig dus ook marktplaats maar goed in de gaten gaan houden, wie weet komt daar iets voorbij voor ons.. Wat doen jullie hiermee?
Lex schreef:
@H83: zal waarschijnlijk wel niets zijn om je zorgen over te maken, wanneer moet je voor een echo?
Lex schreef:@Maj, leuk donderdag terug een echo!!
@Angelique: ik zie bijna nog niets van buik bij je hoor. het zullen wel opgezette darmen zijn!
@H83: zal waarschijnlijk wel niets zijn om je zorgen over te maken, wanneer moet je voor een echo?
@Maarttje: waw voor een vierde van de prijs al die leuke spullen, goed voor jullie!
Hier is het druilerig weer en zondag, vind ik geen goeie combo.
Zal hier wel een rustige dag worden.
Een fijne zondag Ladies!
angelique131083 schreef:Lex schreef:@Maj, leuk donderdag terug een echo!!
@Angelique: ik zie bijna nog niets van buik bij je hoor. het zullen wel opgezette darmen zijn!
@Maarttje: waw voor een vierde van de prijs al die leuke spullen, goed voor jullie!
Hier is het druilerig weer en zondag, vind ik geen goeie combo.
Zal hier wel een rustige dag worden.
Een fijne zondag Ladies!
Voorheen staken de botten van mijn bekken uit dus voor mij is het wel dik,
had namelijk ondergewicht.
Florence26 schreef:@H83: Nee, ik ben afgelopen Januari alweer 27 geworden.
@minimi: Spannend dinsdag al de eerste echo! Echt zo bijzonder! Succes.
Ontzettend leuk om hier iedereen te volgen!
SelOg schreef:Hallo meiden,
bedankt voor jullie lieve woorden en medeleven. Het bloeden is nog steeds aan de gang, al is het erg donkerbruin van kleur (sorry voor de vieze details). Miek4, ik weet precies hoe je je voelt. Hopelijk heb je een goede echo en kan je weer rustig genieten van je zwangerschap!!!
Angelique, geen zorgen meid. Ze zeggen dat die zwangerschapskilo's eraf zullen vliegen, als het kind eenmaal eruit is. Ik ben naar mijn gevoel ook supersnel en meer dan gemiddeld aangekomen.Een week geleden had ik me er onzettend druk om gemaakt, maar een dikke buik is nu voor mij een bevestigend dat het leeft en groeit binnen 😊 En zeg eens eerlijk, een dikke buik showen is gewoon leuk ;)
angelique131083 schreef:@H38; ik bedoelde er verder niets mee hoor, reageerde alleen op de raectie
dat is alles, maar oke, het zal wel aan mij liggen... :oops:
Lex schreef:@H83: ik ben er ook 26 😊 Ik verjaar op 25 juli 1983, jij?
H83 schreef:angelique131083 schreef:@H38; ik bedoelde er verder niets mee hoor, reageerde alleen op de raectie
dat is alles, maar oke, het zal wel aan mij liggen... :oops:
Ach nee joh, maakt toch niets uit... zal wel aan ons beide liggen... hormoontjes, haha! 😉
angelique131083 schreef:
inderdaad dat zal wel het geval zijn :oops:
J.D. schreef:@Jolanda, ik heb de voorkeur voor: Botanic Luxery, geloof mijn mannetje ook 😃 (we krijgen hem van mijn schoonmoeder).
En wat fijn dat je baas nu een beetje meewerkt, fijn als je nu kunt ontspannen.
@Rian, Wat lief van je moeder 😃
Hier net terug van dokter en heb gelijk maar boodschappen gedaan, hoef ik dat lekker niet meer te doen 😉
Ga zo even x-factor afkijken (heb het opgenomen).
miek4 schreef:Even een snel berichtje, want moet (helaas) naar mijn werk...
De 5e echo zag er prima uit! 4,6 cm, 11 wk en dgn.
Ons kindje was erg beweeglijk.
Nu pas weer een echo met 20 wk, maar we gaan rond 16 wk zelf een echo laten doen voor geslachtsbepaling!!
Rian-kippie schreef:miek4 schreef:Even een snel berichtje, want moet (helaas) naar mijn werk...
De 5e echo zag er prima uit! 4,6 cm, 11 wk en dgn.
Ons kindje was erg beweeglijk.
Nu pas weer een echo met 20 wk, maar we gaan rond 16 wk zelf een echo laten doen voor geslachtsbepaling!!
lekker gevoel Miek,
ben je ook zo nieuwschierig??? wij gaan ook met 16 weken een geslachtsbepalende echo laten doen!!!
Suuzje schreef:Ik vond het eerlijk gezegd ook helemaal niet zo leuk, al het geregel toen voor onze bruiloft. En wij hadden nog wel een weddingplanner! Zij was een collega van mijn man, ze had een "stage" bruiloft nodig voor haar opleiding tot weddingplanner en wij hebben ons heel graag aangeboden! Was helemaal super. 😉 Haha, heb je mooi dan, wij hebben wel een ceremoniemeester, mijn schoonzus. Maar we houden wel graag eigen regie ;)
Ja, balen he dat blaasontsteking gedoe. Ik vind het ook helemaal niks, al die antibiotica. Maar ja, het moet nou eenmaal dus ik probeer er maar niet al te veel over na te denken. Ik ben er erg gevoelig voor. Sinds mijn 16e ongeveer heb ik vaak blaasontstekingen gehad. Ik denk dat het ook met sex te maken heeft bij mij. Je weet wel, overdragen van bacteriën enzo. :oops: Ik douche ook het liefst samen van te voren, zodat alles zo schoon mogelijk is. Dat wil nog wel eens helpen. En ja, nu met een zwangerschap kan het dat je er NOG gevoeliger ervoor bent! Ik geloof dat dat is omdat de blaas in de verdrukking zit waardoor er sneller wat kan achterblijven in je blaas. En dat is weer niet zo goed. Maar goed, ik hoop maar dat dit dan weer voorlopig de laatste keer is! We fijn dat ik de eventuele antibiotica dan in New York kan slikken, dan hoef ik niet weer een week stil te liggen voor MvM. 😉 Balen dat je het zovaak hebt, nou hopen dat het minder wordt.
New York! Ja, helemaal leuk, we gaan 5 dagen (excl. vlucht) een stedentrip doen. Samen met mijn broertje en zijn vriendin. We hebben er enorm zin in! Ik ben wel heel benieuwd hoe ik het ga trekken, hele dagen lopen enzo. Ik denk wel dat ik ingestort ben na het eten! 😂 Ik ben in ieder geval blij dat ik niet meer zo misselijk ben, en dat ik wat meer eten lust. Dat is wel zo leuk als we uit eten gaan! 😉 Geniet ervan!
Gek is dat hé, dat je pas 3 maanden van te voren hoort of er plek is. Dat schijnt bij bijna alle KDV's zo te zijn. Dan gaan ze de planning pas doen. We kunnen gelukkig aangeven welke onze 1e, 2e en 3e keus is, dus de kans dat we een plekje krijgen is heel groot. En we zijn er nu mooi op tijd bij, inschrijven mag vanaf 12 weken zwangerschap. Maar wat je zegt, wat als je 3 maanden van te voren (dat is net voor of rond de bevalling!) te horen krijgt dat er geen plek is? Of pas veel later? Sja... dan heb je wel een probleem. 😞 Wij hoeven geen kdv te regelen dat scheelt, ik blijf gewoon thuis :D
suusdemuus schreef:hoi lieve zwangere meiden,
Als ik me oren bedek, hoor ik je toch, gaan de lichten uit, zie ik je nog, en wat ik voor je voel, gaat nooit voorbij, je bent een deel van ons, het mooiste deel van mij JOEHOEEEEEEE vandaag 12 weken zwanger wat een mijlpaal en reden voor gebak natuurlijk. Heb zojuist een mooie buikband besteld met de text broertje of zusje van Joel & Jarno. Ik ben vandaag helemaal blij nog ff de stad in geweest babykleertjes kijken en lekker broodje bij de hema gegeten nu gebak met me twee kids .
Wil jullie allemaal ook nog ff bedanken voor de steun van de afgelopen maanden het was heel zwaar omdat ik het noodgedwongen alleen moet doen allemaal maar voel me zo sterk met me kids ik ga dit redden.
Allemaal een hele fijne dag....
Liefs Suus
J.D. schreef:suusdemuus schreef:hoi lieve zwangere meiden,
Als ik me oren bedek, hoor ik je toch, gaan de lichten uit, zie ik je nog, en wat ik voor je voel, gaat nooit voorbij, je bent een deel van ons, het mooiste deel van mij JOEHOEEEEEEE vandaag 12 weken zwanger wat een mijlpaal en reden voor gebak natuurlijk. Heb zojuist een mooie buikband besteld met de text broertje of zusje van Joel & Jarno. Ik ben vandaag helemaal blij nog ff de stad in geweest babykleertjes kijken en lekker broodje bij de hema gegeten nu gebak met me twee kids .
Wil jullie allemaal ook nog ff bedanken voor de steun van de afgelopen maanden het was heel zwaar omdat ik het noodgedwongen alleen moet doen allemaal maar voel me zo sterk met me kids ik ga dit redden.
Liefs Suus
Gefeliciteerd!! met het bereiken van de 12 weken, natuurlijk een reden voor gebak.
Je hebt een moeilijke tijd (gehad), maar je kunt het zeker weten.
Leuk zo een buikband! welke kleur?
Ik ga nu snel aan de kook, dan is het optijd klaar als mijn mannetje thuis komt :D
suusdemuus schreef:hoi lieve zwangere meiden,
Liefs Suus
J.D. schreef:Suuzje schreef:Gek is dat hé, dat je pas 3 maanden van te voren hoort of er plek is. Dat schijnt bij bijna alle KDV's zo te zijn. Dan gaan ze de planning pas doen. We kunnen gelukkig aangeven welke onze 1e, 2e en 3e keus is, dus de kans dat we een plekje krijgen is heel groot. En we zijn er nu mooi op tijd bij, inschrijven mag vanaf 12 weken zwangerschap. Maar wat je zegt, wat als je 3 maanden van te voren (dat is net voor of rond de bevalling!) te horen krijgt dat er geen plek is? Of pas veel later? Sja... dan heb je wel een probleem. 😞 Wij hoeven geen kdv te regelen dat scheelt, ik blijf gewoon thuis :D
Suuzje schreef:J.D. schreef:Suuzje schreef:Gek is dat hé, dat je pas 3 maanden van te voren hoort of er plek is. Dat schijnt bij bijna alle KDV's zo te zijn. Dan gaan ze de planning pas doen. We kunnen gelukkig aangeven welke onze 1e, 2e en 3e keus is, dus de kans dat we een plekje krijgen is heel groot. En we zijn er nu mooi op tijd bij, inschrijven mag vanaf 12 weken zwangerschap. Maar wat je zegt, wat als je 3 maanden van te voren (dat is net voor of rond de bevalling!) te horen krijgt dat er geen plek is? Of pas veel later? Sja... dan heb je wel een probleem. 😞 Wij hoeven geen kdv te regelen dat scheelt, ik blijf gewoon thuis :D
Kijk! Dat is helemaal fijn! :D
SelOg schreef:Miek, gefeliciteerd!!! De baby groeit goed zo te zien 😃 Ben superblij voor je! Geniet ervan.
Ook ik ben bezig met het kijken naar babykamers/kinderwagens etc. Het is allemaal zo duur! Aangezien dit mijn eerste kindje wordt, wil ik alles nieuw kopen, want ik wil wel meer kinderen. Dan kunnen mijn andere kids ook gebruik maken van dezelfde dingen. Maar ben niet van plan om 1200 euro uit te geven aan een babykamer. Dat is weer iets teveel van het goede.
J.D. blij dat de blaasontsteking weg is!!! Wat moet jij het druk hebben! Zwanger én bruiloft op komst. Ben je al een beetje een bridezilla geworden? :D
Malou schreef:
Waarom kijk je dan niet gewoon naar 2ehands, maar z.g.a.n?
Wij hebben een kinderwagen voor 80 euro, het ding is 7 jaar oud, maar ziet er als nieuw uit.
Het is niet het je van het nieuwste model maar het is een net ding, en kan nog wel een jaar of wat mee.
Let op mn woorden, geniet van de komende tijd, doe de dingen die je graag wilt doen samen de komende tijd, want straks ben je rond, waggel je, en voor je t weet ben je aan t bevallen 😉
En daarna kom je er voorlopig niet aan toe ;)