Hey Suuzje, we zitten in dezelfde situatie een beetje. Wij hadden bij de 8 weken echo een kloppend hartje gezien, en bij de 12 weken echo zat het vruchtje er nog wel, maar het hartje klopte niet meer. Wij hebben gekozen voor medicijnen, dat doe ik dus nooit meer.
2 x een MA voor ons beide dat is ons niet gegund, wij krijgen gewoon in oktober ons wondertje in de armen.
Ik mocht van de gyn ook bellen voor een echo met 7 weken. Na wikken en wegen hebben wij besloten om gewoon naar de vk te gaan, voor me gevoel is dat de gewone weg, maar das ieder voor zich. Ik kan al wel volgende week donderdag voor een echo terecht bij de vk, ze zei zelf al na je ma wil je nu zeker zo vroeg mogelijk je echo, dus ze hield er gelukkig wel rekening mee.
We moeten gewoon effe doorzetten meid!!!
Suuzje schreef:Hey Meiden!
Ik maak me nog écht geen zorgen, ik voel me goed, maar de komende echo blijft wel een beetje door mijn hoofd spoken. Aan de ene kant lijkt het me heerlijk een vroege echo zodat ik me wat zekerder voel en in ieder geval verder ben dan de vorige keer (MA met 5-6 weken), maar aan de andere kant, wat als het dan niet goed blijkt te zijn? Dan is het ook meteen afgelopen met mijn gelukkige gevoel (en dat gevoel heb ik zo erg gemist!) én dan moet ik beslissen wachten of curettage. En dat laatste absoluut liever nooit meer! Stel dat je erachter komt met 6-7 weken, dan kan het nog heel lang duren eer het vanzelf komt. Dus met dat geval in mijn achterhoofd is het misschien beter als ik wacht tot 8-9 weken. Het is dan ook wel fijn dat ik dan al best ver ben richting de 12 weken! Maar ik weet niet of ik nog zolang kan wachten. Moeilijk hoor! Ik wou dat ik een uitgesproken gevoel had, wel of geen vroege echo! Hadden jullie dat wel?
Maar verder voel me me wel goed hoor! En ik ga nog steeds van het positieve uit en ik heb echt het gevoel dat het goed is. De kans op een tweede MA is ook wel heel klein dus dat scheelt. En als het goed is heb ik ook geen verhoogde kans op weer een mk nu na 1 keer. De kans op een gezonde zwangerschap is vooralsnog 90% dus dat is wel heel fijn om te denken. Ik vind het zo stom dat ik er tóch over nadenk! Dat is neem ik aan gewoon de angst van vorige keer toch en niet het gevoel van deze zwangerschap! Ik wil zo graag ervan genieten en uitkijken naar de echo ipv er met behoorlijke angst aan te denk. STOM!!!
Nu bijna 5 weekjes. Ik hoop dat ik na week 6 wat meer ga merken van het zwanger zijn en dat ik wat misselijkheid ofzo ga voelen! Vorige keer merkte ik bijna niks, heel fijn natuurlijk, maar ook weer heel verontrustend. Ik weet dat het niks zegt allemaal, maar ik zou me er wel geruster bij voelen!