canacatOud lidBerichten: 978Lid sinds: 1 januari 2005
nou, Maarttje: die uk zit en groeit!! 😃
Suuzje schreef:Net de intake bij de VK gehad, was erg leuk! Al mijn vragen kunnen stellen, alles bij mij was goed, bloeddruk goed. Alleen niet gewogen, ik denk dat ik zelf maar even een weegschaal ga kopen. Vind het toch wel fijn als ik een beetje kan bijhouden hoeveel ik aan ga komen. Ze zei ook dat je het beste kraamzorg kan regelen na de termijnecho. Die heb ik woensdag. Ze zei ook dat de echo van vrijdag er supermooi uit zag en als de echo woensdag ook goed is, de engste tijd voorbij is en dat de kans dat het dan nog mis gaat nog maar heel klein is. Helemaal super! 😃 Ook wordt mijn bloed gecontroleerd op toxoplasmose (dat moet je apart aanvragen!) en als ik daar antistoffen voor heb hoef ik niet meer op te passen voor besmetting. Heel fijn! 2 maart heb ik mijn tweede afspraak en dan gaan we het hartje luisteren! Joehoe!!!! 😃 Ik ben dan 12 weken en 2 dagen. De week ervoor zijn we een weekje weg, dus dit was het beste. Helemaal leuk! 😃
Ook hebben we info gehad over de combinatie test... ik kom er maar niet uit! Aan de ene kant wil ik het wel doen en alles eraan gedaan te hebben voor een gezond kindje, maar aan de andere kant heb ik helemaal geen zin meer in al die stresvolle tests met risico dat je je de rest van de zwangerschap zorgen blijft maken... ik wil gewoon gaan genieten! En ik ben nog maar 29 en heb geen verhoogd risico. Hebben jullie al over deze test nagedacht? En diegene die al verder zijn, hebben jullie hem gedaan?
miek4 schreef:Ik wil jullie advies... Voel me zo ongelukkig en onzeker de afgelopen 2 dagen...
25 feb geweldige echo gehad, alles was goed! Nu 11 mrt intake vk, zonder echo... Dat kunnen ze daar niet, krijg dan pas forumulier mee om echo afspraak te maken. Uit ervaring weet ik dat die echo pas tussen 12 en 13 wk gedaan wordt (tenminste daar waren ze de vorige keer heel stellig is) Dat houdt in dat ik nu nog 4 weken moet wachten.
Ik voel me zo onzeker, de enige klacht die ik nog heb is pijnlijke borsten. Mijn moeheid is een groot stuk minder, kon 1,5 week geleden mijn bed niet uit en nu sta ik voor mijn wekker al op... Met momenten nog wel een wat akelig gevoel op mijn maag, maar dat lijkt ook minder... Heb allerlei borrels en krampjes in mijn buik, maar ook wat last van mijn darmen...
Ik zou graag een extra echo willen aanvragen, maar mijn vriend vindt dat ik me er teveel op focus.
Ik voel me gewoon zo rot... Wat moet ik nou doen?? Moet er echt van huilen, voel me echt niet fijn...
Ik ben gewoon zo bang dat ik straks met 13 weken weer slecht nieuws krijg...bah
maal schreef:hey dames
ik ben nu 5 weken zwanger en had eergister bruine vegen
gister rood met 2 klontjes en de dag door druppels bloed vandaag is t al minder
heb alleen lichte steekjes in me buik geen krampen pfff en moeeeeejjjjj
nu mn vraag
als je n miskraam hebt, verlies je dan veel bloed, of hoeft dat niet heb je altijd velle pijn in je buik of hoeft dat ook niet
wisten jullie dat het mis was of dat niet, waaren de kwaaltjes meteen weg of bleven deze
ik weet egt niet waar k aan toe ben
miss weet iemand van jullie mij iets te vertellen
alvast bedankt
liefs maal
maal schreef:hey miek
ik bloed wel nog steeds mijn zijn redelijke druppels en iets meer bij t plassen
ben bij het ziekenhuis geweest en dedokter heeft met een e3ndebek gekeken en zei dta mebaarmoedermond nog dicht zat en het er wel goed uitzag dus neem aan dat het wel goed is, probeer nu gewoon ff rustig aan te doen en ff goed gezond eten dan komt t vast goed ,, zolang k geen krampen heb en hevig bloedverlies ga k me maar nie meer te druk maken
tis ook gewoon vervelend dat me liefje net nu in marokko zit had em gewoon graag bij me gehad in deze onzekere en spannende tijd mja das logisch ben iig heeeel blij met dit forum want voel em toch wel n beetje gesteund door jullie en dat kan k wel gebruiken
BEDANKT!!!!
liefs maal
zustertje emmen schreef:hee dames ik ga jullie verlaten. ik heb gisteren weer en miskraam gehad 😢 😢 😢 😢 😢
ik heb ontzettende buikpijn gehad en verlies nu bloed. dokter heeft gekeken en weet voor 99% zeker dat het een vroege miskraam is.
we gaan het nu nog één keer proberen, daarna stoppen we ermee. dus doei doei en sterkte allemaal. geniet van de zwangerschap ;)
Maj schreef:Oh miek houd moed meid!!
Succes vanmiddag!
Suuzje schreef:Dank jullie wel! 😃 Ik kan niets stoppen ernaar te kijken! Het is nu na deze echo allemaal écht echt geworden! Helemaal leuk, we zijn ook echt even van de wereld geweest. haha!
Ike, kippetjuh en nathalie; gefeliciteerd!! 😃
Goosje, wat super dat je je nu wel misselijk voelt! 😃 Dat is gek om te zeggen hé... haha! Ik had het precies zo, vorige keer niks en nu wel! Dat is echt een heel goed teken! Maar het is wel minder fijn ja... kleine beetje eten helpt inderdaad heel goed, ook als je er geen zin in hebt! En gezond eten doet ook een hoop. Ik merk dat het nu iets minder aan het worden is, ik ben gister zelfs uit eten geweest! Dat is echt heel wat. Dus misschien is mijn lijf eraan gewend en gaat alles stabiliseren. Super!
Meissie, het is onwijs moeilijk om op je lichaam te vertrouwen als je een miskraam hebt gehad... Positief proberen te zijn en denken is inderdaad een hele goede stap! Dat heeft mij ook heel erg geholpen.
Jeetje Maarrtje, wat rot dat je echt zo ontzettend misselijk bent met ziekenhuis toestanden aan toe! Dat is wel iets te veel van her goede zeg... ik hoop dat het heel snel over gaat en je heerlijk kan gaan genieten!
Latter schreef:Hoi allemaal,
heb net al uitgebreid op het september topic geschreven, maar hier even een korte samenvatting:
Nu ruim 12 weken, echo was geweldig 😊 Alles zit erop en eraan 😊 Nekplooi was prima, krijg donderdag uitslag over de combi met bloedtest en leeftijd. Over 4 weken naar VK (geen echo), en dan over 8 weken 20 weken echo 😊 Ik ga er nu echt vanuit dat we in september een gezond kindje vast kunnen houden 😊
Ben heel blij, maar moet toegeven dat ik nu ik over de eerste schok van het zwangerzijn heen ben, en het af en toe vergeet... Vreemd hè. Maar ik heb ook bijna geen kwaaltjes... Op zich heerlijk, maar zou nu wel een dikkere buik willen..... (komt vanzelf)
Jootje82 schreef:Ik ben ook helemaal niet misselijk geweest..
Leonoc; Jeetje meid, nog maar 9 weken..! Wat is de tijd snel gegaan bij je zeg.. 😃 Hoop ook echt dat tijdens de bevalling alles goed mag gaan met je! Heb je over 3 weken zwangerschapsverlof of over 5? Succes de laatste weekjes :D
kippetjuh schreef:Hoi allemaal,
Morgen is voor ons DE dag! onze eerste echo.. Vorig jaar oktober een miskraam gehad en we zijn natuurlijk hartstikke gespannen..
Eigenlijk zouden we volgende week maandag een echo krijgen, dan ben ik 8 weken, maar ik heb steeds zo'n buikpijn waar ik vreselijk onzeker van word, dus ik mocht gelukkig eerder komen..
OEEEHHWWWWW wat is het toch spannend!! Duimen jullie voor me??
Liefs
Ike1983 schreef:Kippetjuh, morgen is het voor ons ook DE dag! Hoelaat moeten jullie?
Ik duim voor je dat het een mooie en goede echo gaat worden. Succes!!
miek4 schreef:Even een snel berichtje, want moet (helaas) naar mijn werk...
De 5e echo zag er prima uit! 4,6 cm, 11 wk en dgn.
Ons kindje was erg beweeglijk.
Nu pas weer een echo met 20 wk, maar we gaan rond 16 wk zelf een echo laten doen voor geslachtsbepaling!!
Natascha1982 schreef:En ik doe voor de overige dames ook hard duimen, wij mogen donderdag voor de termijn echo. Toch wel weer spannend.
miek4 schreef:Natascha1982 schreef:En ik doe voor de overige dames ook hard duimen, wij mogen donderdag voor de termijn echo. Toch wel weer spannend.
Ik heb van de week helemaal geen tijd om nog iets te doen, heb het veel te druk met duimen door jullie!! ha ha
Is weer spannend he.... Maar heb vertrouwen!!