IsabelleS schreef:
Boba gefeliciteerd dat beide jongens nu gewoon lekker thuis zijn! Het klinkt wel zwaar :? Hoe is de kraamhulp?
De kraamhulp is super, heeft al jarenlange ervaringen en ook met tweelingen en prematuur geboren kindjes.
Bas is niet eens het kleinste kindje waar ze bij heeft gekraamd, terwijl er niet vaak kindjes onder de 1900 gram naar huis worden gestuurd.
Ben er erg blij mee, vandaag is ze 5 uurtjes geweest, morgen komt ze 4 uurtjes en dinsdag komt ze nog 2 uurtjes helpen.
ze heeft me nog wat goede tips gegeven, bijvoorbeeld dat je de flesjes het beste in de koelkast kan bewaren omdat er dan geen bacteriën in gaan groeien (nooit van gehoord).
Ook gaf ze wat tips hoe ik ze straks het makkelijkste allebei kan voeden, maar dat kan ik nog niet uitproberen omdat Bas eerst moet leren aan de borst te drinken...en dat kost hem nu nog iets teveel energie.
Pas wanneer hij het goed door heeft kan ik proberen ze tegelijk aan te leggen.
Verder gaat het vandaag goed met de knullen, waarschijnlijk waren ze gisteren gewoon wat overprikkeld.
Vandaag dus maar heel rustig aan gedaan met het duo....en ook Bas niet bij iedereen op schoot gelaten zodat hij minder prikkels kreeg.
Verder hebben we ze allebei ingebakerd in bed...en ze sliepen veel rustiger.
Over een paar dagen...als Bas een beetje gewend is, mag ik gaan proberen of ze lekker slapen als ze samen in een bedje liggen...soms zijn ze dan nog wat rustiger.
Vanmiddag zijn m'n schoonouders en schoonzusje op visite geweest...en we hebben we erg leuke spullen gekregen.
Van m'n schoonouders hebben ze allebei een paar adidas gympen maatje 16 gekregen...echt heel gaaf.
Van m'n schoonzusje hebben ze allebei een winnie de pooh kraammand gehad (blauwe mand met Winnie de pooh knuffel, rammelaar met lichtjes, tijgertje knuffeldoekje, slabbetje met plastic achterkant...ideaal, pyjamapakje van Mickey Mouse en een fopspeen van knorretje met een winnie de pooh speenklip) echt heel gaaf.
En m'n schoonmoeder had van haar hulp ook nog cadeautjes voor ons meegekregen, 2 konijnenknuffels en voor allebei een setje met plastic slab, bordje, lepeltje en tuitbeker.
De knullen moeten zo om 23.00 weer een fles krijgen en dan gaan we lekker alle vier naar bed.
Hopen dat ik vanacht wat meer slaap kan pakken.