MonalisaOud lidBerichten: 5.314Lid sinds: 28 januari 2009
ik heb vorige week 3 keer een tikje gevoeld.,verder nog helemaal niks....dus misschien komt de rest over een paar weken wel 😊
Friend schreef:Nee snippie, daar ga ik ook niet vanuit hoor.
Ik twijfel nu zelfs nog of het de kleine wel geweest is 😂
Ik heb het wel even genoteerd voor mezelf, dan kan ik het iig niet vergeten wanneer het was als het echt zo blijkt te zijn.
Tinesje86 schreef:@ snippie: wat tof dat je nu zelf zo'n apparaat hebt!!! Cool hoor.
Ik heb dus de echo 24 juni om 9.45 uur, ben heel benieuwd. Aftellen!!!!
@ friend: aan het begin kan er inderdaad dagen tussen zitten wanneer je de kleine voelt. Langzaam aan word het steeds regelmatiger. Ik zit nu op 18 weken en voel m elke dag een paar keer. Dus komt vanzelf goed. Maar neem de rust en de tijd om de kleine ook even te voelen. Bijvoorbeeld als je op bed ligt en dan je handen op je buik.... soms werkt het en soms niet.
Inmiddels heb ik nu heerlijk vakantie. Morgen is mn vent jarig, laatste spullen inpakken en vrijdag vertrekken we. Ik ben dan voorlopig niet op het forum, als ik terug ben neem ik de tijd om alles bij te lezen.
Friend schreef:Hoe neem je dat geluid op eigenlijk?
Heb je daar een bandrecordertje voor?
Ik weet wel dat er een kabeltje bijzit om het op te kunnen nemen.
Friend schreef:Ik zie het, ik voeg je ff toe ;)
Friend schreef::lol: Ik zag het 😃
En wat een leuk filmpje heb je ervan gemaakt, je hoort het hartje goed hoor.
Friend schreef:Jawel, heb hem al een poosje en het hartje ook gehoord ermee 😉
De eerste keer had ik hem ook zo te pakken, maar daarna werd het lastiger en moest ik vaak heel lang zoeken voordat ik hem had.
Dat maakte me erg onzeker en heb ik besloten hem even niet meer te gebruiken tot het kindje wat groter is.
Binnenkort zal ik weer eens luisteren, want het blijft het mooiste geluid wat er is :D
Vickypreg schreef:@Tinesje, de blije doos is van de prenatal en het duurt nog even voor je die kunt ophalen dus klopt dat je nog geen kaart gehad hebt. Die van de Etos is van felicitas, je kunt ff kijken op http://www.felicitas.nl of bij etos denk ik. En na de geboorte kun je ook bij verschillende supermarkten een geboortekaartje inleveren en dan krijg je ook een babypakket, is ook de moeite waard. Vond die van C1000 toen erg leuk, zat heel veel (bruikbaars) in!
Wij hebben d echo ook de 23ste, dus nog 3 weken wachten....vind het onwijs spannend en ook wel eng. Ben als de dood dat er iets mis is 😞
Heb vandaag lekker geshopt, bij H&M korte zwangerschapsbroek (maar 7,50!) en lange zwangerschapsbroek gekocht en shirtje bij prenatal. En lekkere slippers Birkenstocks. Loopt een stuk beter dan gewone teenslippers.
Voel de kleine meerdere keren per dag en steeds krachtiger, super leuk.
Monalisa schreef:goh ik geloof dat mn buikje eindelijk begint te komen, mijn vriend begon er al over vanmiddag en een collega ook. zou het dan toch :)
Nina28 schreef:Yeah... vandaag precies 15 weken 😛
En lekker vrije dag vandaag, alleen zo 1 uurtje een afspraak voor m'n werk, maar daarna ga ik denk ik maar weer eens lekker shoppen!!!
Monalisa schreef:nog ruim een week en dan zie ik onze uk weer. duurt nog lang 😞
mag je eigenlijk je haar verven?
ik heb het nu wel in de verf zitten, maar het is zonder ammoniak en ander chemisch spul...beetje organisch zeg maar.
nou fijn weekend iedereen!!!
Monalisa schreef:maar het hormoon is er toch uit nu?
ik vind dat de kleur gewoon goed gepakt heeft, heb het ook iets langer laten inwerken.
nog een vraagje voor alle dames hier: hebben jullie ook wel eens als je je plas te lang ophoudt dat je dan kramp in je buik krijgt?ik ben vannacht gewoon niet wakker geworden omdat ik zo diep geslapen heb en ik word vanmorgen wakker met kramp!!! en in mn liezen ook en de zijkanten van mn buik en ik moest ontzettend veel plassen en toen voelde ik het ook nog trekken zeg maar....dus best vervelend. ik weet niet of het normaal is :?:
en mag je grapefruit sap drinken?
jacq schreef:een drukke week achter de rug, dus nu weer tijd om bij te lezen .
Ben zelf net terug van de verloskundige, glucose en bloeddruk waren goed, Ik groei goed, baarmoeder zit al bijna ter hoogte van mijn navel.
Het hertje klopte luid en duidelijk, het is wel een druktemakertje daar in mijn buik. la sze het hartje had gevonden sprong de baby gelijk weer de andere kant op, dan ging ze weer zoeken, weer gevonden en dan ging de baby weer weg. echt grappig!
De bruiloft en het cadeau waren beiden zeer geslaagd, mijn jurk zat geweldig en kreeg ook van iedereen complimentjes dat ik er stralend, zwanger uit zag 😃
nog even een fotootje van het eindresultaat van het cadeau
steffi1987 schreef:Hoy allemaal,
Vorige week kreeg ik in de avond hevige buikpijn. Ik had gebeld naar de huisarts om te vragen of ik Buscopan mocht nemen(pilletje tegen buikpijn), dat was géén probleem maar het verergerde met de minuut. Half geslapen s'nachts maar de dag erop s'morgens voelde ik niets meer van pijn was verdwenen.. ik vond het écht raar en was niet gerust, ik dacht is dat nu dat kleine schatje of zijn het mijn darmen of baarmoeder die nog uitzet. Ik was écht ongerust en ben naar de gyn. geweest en ze nam een echo en alles was in orde, het was superactief, het lag te smekken (mondje open, toe, open, toe) het was grappig. Het was veel te geweldig voor het geslacht te zien. Het lag ni stil.
Donderdag moeten we naar de gyneacoloog op de voorafgesproken afspraak. Ik hoop dat het dan wat kalm is dan kunnen we weten of het een dochtertje of zoontje is... SPANNEND...
Ik denk dat ik gisterenavond de 1 stamp heb gevoeld! Ik ben het zeker, mijn darmen waren het zeker ni.
Het is zalig. Vinden jullie ook niet dat die tijd vliegt?? We moeten genieten hé dames 😊
Vele zwangerschapgroetjes
Steffi
Goosje schreef:jacq gefeliciteerd met je huwelijk!!! Fijn dat het zo'n geslaagde dag was! Kan me voorstellen dat je gestraald hebt op zo'n mooie dag en dan ook nog een wondertje in je buik!
Snippie mooi dat je je ehbo hebt gehaald! En inderdaad, elke nieuwe streep op je buik betekent dat je kleintje lekker groeit! Dus een goed teken!
steffi raar die buikpijn, maar heel fijn dat alles goed is!! Ik hoop dat jullie donderdag zullen zien wat het wordt!!
Monalisa schreef:ja en wat ik dan weer heb.....is het bij jullie ook zo hard boven je schaambeen? als ik ga liggen voel ik dat het heel hard aanvoeld is dat normaal?
Nina28 schreef:Net weer terug van de gyn... onze ukjes waren super beweeglijk en druk... gaat dus helemaal prima. Ze waren zo druk dat ze ze niet goed kon meten, maar dat wordt met de 20-weken echo uitgebreid gedaan...
Nu liggen ze naar verwachting niet achter vergeleken met eenlingen... In een latere fase kunnen ze wel iets minder hard groeien. Blij dat ze zo beweeglijk zijn, teken dat het allemaal goed gaat!
Vickypreg schreef:@Snippie, vervelend die striae...helaas kom je er nooit meer vanaf en voorkomen is moeilijk. Ik zit helaas al helemaal onder van m'n vorie zwangerschap, buik, benen maar ach je krijgt er wat moois voor terug. Ik heb overigens ook nog steeds mijn zwangerschapsstreep, die is ook nooit meer weg gegaan.
@Monalisa, is idd normaal. Ik voel dat ook, ik vind het zelf wel moeilijk te voelen tot waar m'n baarmoeder komt.
Hier nog 2 weken en 2 dagen tot de 20 weken echo...spannend.
snippie schreef: de mijne is niet heel bewegelijk op de echo! je zag hem/haar heel aventoe heftig bewegen en daarna lekker rustig. en toch gaat het allemaal goed:)!
Nina28 schreef:snippie schreef: de mijne is niet heel bewegelijk op de echo! je zag hem/haar heel aventoe heftig bewegen en daarna lekker rustig. en toch gaat het allemaal goed:)!
Ik zeg ook niet dat het niet goed is als ze op de echo minder beweeglijk zijn. Het is voor mij een teken dat alles goed is, vooral omdat ik ze nog niet voel.... en me niet zwanger voel (ondanks dat mijn buik enorm groeit!)
snippie schreef: heb je al een foto?
knuf
meissie24 schreef:Monalisa, k bent helemaal met je eens, veel mensen in mijn omgeving niet, maar die hebben zich er niet in verdiept volgens mij.
maar weet iemand hoe ik hier me buikfoto neer kan zetten?
groetjes
steffi1987 schreef:Morgen dit uur weet ik wat het is (jongen of meisje)...het word SPANNEND.....
Monalisa schreef:volgende week maandag weet ik wat het wordt :mrgreen: 😃
alleen denk wel dat ik nog een keer terug ga moeten voor een uitgebreidere 20 weken echo, omdat ik op de dag van de 20 weken echo nog maar 18 weken en 4 dagen ben dus ik weet niet of ze dan al voldoende kunnen zien.,......we zien wel :)
Vickypreg schreef:Sorry maar vind niet dat je je er automatisch niet in verdiept als je geen pvv stemt (misschien bedoel je het niet zo, maar komt wel zo over). Stemmen is geheel persoonlijk en ik mag aannemen dat als je stemt je je er ook in verdiept, wat heeft het anders voor zin.
Steffie, zeker spannend!! Je laat het hier ook snel weten hoop ik?!
Snippie, in Belgie hebben ze geen 20 weken echo want daar krijgen ze gewoon elke keer een echo omdat ze bij de gynaecoloog lopen...(jammer dat het hier niet zo is he!)
Ben overigens vandaag niet wezen kijken meer, hadden geen tijd meer. Heeft ook geen haast hoor maar vind het wel weer leuk om lekker te snuffelen tussen die babyspulletjes hihi.
Monalisa schreef:ik ben wat de uitslag betreft erg teleurgesteld.....VVD????!!! 😮
dat ziet er slecht uit lieve dames,geen studiefinanciering, geen hypotheekrenteaftrek, geen kinderbijslag, geen zorgtoeslag meer en het eigen risico WEER omhoog 😞 😞 😞 waar gaan we het straks toch allemaal van doen ik vind het zo triest en helemaal voor onze kindjes....
ik heb gistermiddag eindeloze discussies gevoerd op hyves met VVD stemmers en die waren echt onverbiddelijk....het enige wat ze konden zeggen is: werken werken werken! Niet zeiken je werkt maar!!! en niet je handjes ophouden!
oh mijn God............. :roll: