VickypregOud lidBerichten: 4.117Lid sinds: 28 september 2007
@Steffie, sterkte met alles meid!
Goosje schreef:Jacg fijn dat alles goed was!! En nu genieten van de 2e helft!
Snippie wat vervelend dat je nog zo vaak moet overgeven.....Val je niet af?? Je hebt waarschijnlijk al alles geprobeerd maar wat bij mij wel helpt is snoepjes, om op te sabbelen. Ik eet ze de hele dag door, ben nog wel constant misselijk maar hoef daardoor haast niet meer over te geven!
steffi sterkte!
De 20 weken echo was goed!! Echt heel mooi om alles te zien, ook wel spannend hoor!! Alles zag er goed uit! Toen ze richting de blaas en en benen ging hebben we allebei braaf de andere kant op gekeken...We weten dus niet wat het wordt!
Monalisa schreef:ik weeg nog altijd hetzelfde. NIET aangekomen dus.
Monalisa schreef:oke over 6 maanden weeg ik 20 kilo meer 8-)
snippie schreef:oja Friend tuurlijk mag je eerlijk zijn meissie.
en misschien komt het over alsof we ons er druk over maken omdat ik er zo op in ging bij monalisa.
dat kwam puur omdat ik het bericht beschouwde als verwering naar mij toe.dat ik nu al iets aan gekomen ben.
omdat ze ook met grote letters niet opschreef werd daar even de nadruk op gelegd en dat vind ik jammer
Friend schreef:Daarom zei ik ook dat ik die indruk kreeg, niet dat ik het zeker wist 😉
Maar je bent niet de enige hoor meis.
Ik ben vorig jaar 15 kilo afgevallen en vind het zelf ook moeilijk om die kilo's er weer aan te zien komen.
Ik moet mezelf ook heel erg hard voorhouden dat het door iets anders komt dan door vet :oops:
Zo ben ik dus alweer 4 kilo aangekomen, maar ik weet dat er iets heel moois in me groeit en ach...die kilo's gaan er heus wel weer af straks als we voor die kleintjes moeten zorgen en er achteraan moeten rennen als ze wat ouder worden :lol:
Monalisa schreef:het kan ook idd zijn dat ik aan het eind ineens ga aankomen dat hoor je ook veel, maar voor hetzelfde geld heb ik met 8 maanden nog maar een heel klein buikje......mijn vk zei ook dat ik daar niks aan kon doen omdat het aan mijn postuur ligt.
Monalisa schreef:ja idd maar helaas ligt het allemaal zo makkelijk niet.
Maar als ik naar mijn 20 weken echo kijk dan ben ik helemaal verliefd en kan die buik me gestolen worden :)
Monalisa schreef:@ Jacq hoe lang moet je nog????????????? dat meen je :shock:
das bijna net zo erg als: waar laat jij DAT kind? dat krijg ik namelijk te horen.
jacq schreef:Monalisa schreef:@ Jacq hoe lang moet je nog????????????? dat meen je :shock:
das bijna net zo erg als: waar laat jij DAT kind? dat krijg ik namelijk te horen.
snap even niet wat je bedoelt?
Friend schreef:Mag ik eerlijk zijn hier?
Ik krijg de indruk dat mensen zich druk maken om allerlei verschillende dingen zoals aankomen en striae.
En natuurlijk zijn dit de minder leuke dingen van een zwangerschap, alleen is iedereen anders en is iedere zwangerschap dus anders.
En het belangrijkste is dat we er allemaal iets prachtigs voor terug krijgen 😃
Ik probeer me dan ook zo min mogelijk te vergelijken met de andere dames hier, maar probeer te genieten van de verhalen en met iedereen mee te leven.
Kijk, ik geef eerlijk toe dat ik het dus moeilijk vind dat ik mijn kindje nog niet echt voel en aan de andere kant denk ik dan weer....het komt allemaal wel goed 😊
Het gaat goed met de kleine en dat is het allerbelangrijkste :D
Vickypreg schreef:@Monalisa, dat was ik van die opmerking ;)
joy-12 schreef:De meeste willen het toch niet weten of zeggen lekker niemand iets 😃
Wij willen het wel weten en zeggen het ook, ik kan toch mijn mond niet houden haha 😉
Dus over 2 weken zal ik in het lijstje zetten wat het word.
joy-12 schreef:De meeste willen het toch niet weten of zeggen lekker niemand iets 😃
Wij willen het wel weten en zeggen het ook, ik kan toch mijn mond niet houden haha 😉
Dus over 2 weken zal ik in het lijstje zetten wat het word.
joy-12 schreef:Ja ik bedoel idd de meiden hier 😉
Ik ben ook echt super benieuwd, nog 2 weekjes geduld.
Snippie, ga jij het hier vertellen of hou je het lekker voor jezelf?
Nina28, ja spannend voor jou zeg het zijn er 2 dus het kan alle kanten op.
Nina28 schreef:Ik denk zelf dat er minimaal een jongetje bij zit. Ik denk eigenlijk 2 jongetjes en ik HOOP 1 jongetje en 1 meisjes.... Misschien dat ze vanmiddag al iets kunnen zien, dan heb ik weer echo....
Hebben jullie een voorgevoel?
snippie schreef:Nina28 schreef:Ik denk zelf dat er minimaal een jongetje bij zit. Ik denk eigenlijk 2 jongetjes en ik HOOP 1 jongetje en 1 meisjes.... Misschien dat ze vanmiddag al iets kunnen zien, dan heb ik weer echo....
ohh spannend:)!
uhm nee geen voorgevoel sorry.
Nina28 schreef:snippie schreef:Nina28 schreef:Ik denk zelf dat er minimaal een jongetje bij zit. Ik denk eigenlijk 2 jongetjes en ik HOOP 1 jongetje en 1 meisjes.... Misschien dat ze vanmiddag al iets kunnen zien, dan heb ik weer echo....
ohh spannend:)!
uhm nee geen voorgevoel sorry.
Snippie, ik bedoel natuurlijk bij jezelf een voorgevoel he, niet bij mij 😉
Het gaat er inderdaad om of het medisch allemaal goed is, dat is natuurlijk het belangrijkste! Blijft toch een beetje spannend he... Ben erg benieud Snippie of je een zoontje of dochtertje krijgt.
Joy, jij hebt dus ook geen voorgevoel.... ik beetook niet waar ik dat van mij op baseer hoor... hahaha
Ik heb vanmiddag om 14.00 uur echo, ik zal jullie op de hoogte houden...
snippie schreef:[hihi gaat lekker bij mij vandaag hihi!
maar kon natuurlijk ook zijn dat je een voorgevoel bij iemand anders hebt.
ik dacht eerst ene meisje en nu een jongen.maar we gaan het zien:)
Nina28 schreef:snippie schreef:[hihi gaat lekker bij mij vandaag hihi!
maar kon natuurlijk ook zijn dat je een voorgevoel bij iemand anders hebt.
ik dacht eerst ene meisje en nu een jongen.maar we gaan het zien:)
haha, zullen de hormonen wel zijn 😉
Maar bij iemand anders zou inderdaad ook kunnen!
Nog effe geduld hebben... :roll:
Vickypreg schreef:Ik voel het ook duidelijk trappen, maar nog meestal wel onderin. Ik voel ook af en toe bewegingen, ik denk als hij dicht tegen mijn buikwand aankomt dat ik hem voel langsgaan of draaien ofzo.
Tinesje86 schreef:Ik voel ook overduidelijk trappen, wiebelende armen en een draaiende kont en kop! haha, de mijne is behoorlijk bewegelijk. Overdag is dat niet zo erg, maar 's avonds als ik net lekker wil gaan slapen is die ook onwijs druk. Je ziet het ook super goed aan de buitenkant, mn buik zie je dan echt verspringen en bobbelen. En gelukkig voelt mn man het nu ook telkens. Dus dikke pret bij ons thuis.
@ snippie & vickeypreg: nog 1 nachtje slapen!!!!
Gisteren heb ik mn eerste zwangerschapsyoga gehad. Was best interessant en gelijk wat trucs geleerd. Het was ook een klein beetje zweverig, daar ben ik niet zo van, maar het merendeel is gewoon leerzaam en gezellig. Wel apart, op een één of andere manier voelde ik me opeens echt zwanger!! haha, zit je daar in een ruimte ademhallingsoefeningen te doen met andere dikbuiken!!! Was wel onwijs trots op dat moment!
Vandaag helaas weer een dagje werken, zit véél liever buiten in de zon dan suf op kantoor.
Monalisa schreef:oh mijn God! ik heb gisteravond het eerste echte schopje gevoeld!!!! 😮 😃 😃
links boven mn lies!!! en was best hard tegen mn vingers toen ik het erop legde darmen voel ik altijd maar NOOIT zo hard!!!!
OOOOOHHHHHHHH ik ben blij!!!! wat is dat leuk zeg! :mrgreen:
Nina28 schreef:Fijn Goosje dat alles goed was!
Snippie veel succes/plezier bij de verloskundige
Ik ga straks 24 uur werken en mag van m'n leidinggevende eventueel 4 uur thuis werken. Moet in de praktijk nog zien of dat handig is om thuis te werken met 2 ukjes. Maar dat zien we dan wel weer!
Ik twijfel of ik mijn 2 ukjes al voel, zelf denk ik dat het mijn darmen zijn, maar dan is het wel heel vaak terwijl ik dit daarvoor niet had. Hoop dat het de komende tijd duidelijker wordt...
snippie schreef:Hoef alleen bloed te prikken.
de rest laat ik zitten want moet echt door naar me werk en aan gezien ik vorige week al ben geweest.
mijn man gaat wss 4dagen in de week werken dus 36uur:)!met behoud van salaris wat wil je nog meer:)! 1 dag minder en het zelfde verdienen:)
Nina28 schreef:snippie schreef:Hoef alleen bloed te prikken.
de rest laat ik zitten want moet echt door naar me werk en aan gezien ik vorige week al ben geweest.
mijn man gaat wss 4dagen in de week werken dus 36uur:)!met behoud van salaris wat wil je nog meer:)! 1 dag minder en het zelfde verdienen:)
Kijk, dat is nou eens goed geregeld!! Mooi toch 😃
Mijn vriend is zelfstandig ondernemer en kan niet 41 dag minder gaan werken... MAAR is dus wel heel flexibel, dus zal vast af en toe eens een dagje/middag of ochtend thuis zijn!
Zit je eigenlijk al aan de ijzertabletten? Ik slik ze al vanaf week 12 en gelukkig geen last van bijwerkingen....
Nina28 schreef:Oh ja, jij hebt veel last van misselijk en overgeven he... Wist niet dat ze ook ijzerdrank hadden Ik heb gelukkig bruistabletten, dus ook soort van drankje 😉 want pillen slikken ben ik nooit zo goed in geweest...
snippie schreef:Nina28 schreef:Fijn Goosje dat alles goed was!
Snippie veel succes/plezier bij de verloskundige
Ik ga straks 24 uur werken en mag van m'n leidinggevende eventueel 4 uur thuis werken. Moet in de praktijk nog zien of dat handig is om thuis te werken met 2 ukjes. Maar dat zien we dan wel weer!
Ik twijfel of ik mijn 2 ukjes al voel, zelf denk ik dat het mijn darmen zijn, maar dan is het wel heel vaak terwijl ik dit daarvoor niet had. Hoop dat het de komende tijd duidelijker wordt...
Hoef alleen bloed te prikken.
snippie schreef:hoe heet dat merk van jouw dan? flixodix moest ik