joy-12Oud lidBerichten: 410Lid sinds: 10 maart 2010
Hoe doen jullie dat eigenlijk dat je eerst in het licht het vorige berichtje krijgt waar je antwoord op geeft.
snippie schreef:
en meid je kan het ook na vragen aan de vk of kraamzorg
joy-12 schreef:Laat maar ik snap het denk ik al, je moet op citeer klikken toch?
Friend schreef:snippie schreef:
en meid je kan het ook na vragen aan de vk of kraamzorg
Ja dat zou idd kunnen als ik ze nog zou moeten kopen, alleen heb ik ze toch liggen en maakt het niet zoveel uit eigenlijk 😉
Hetzelfde geld voor die sterilisator en flessenwarmer.
Ik ben blij dat ik ze van mijn zus heb gekregen, want dan hoef ik ze zelf niet aan te schaffen en heb ik ze toch in huis.
Mocht ik ze niet nodig hebben, kan ik ze altijd nog wegdoen ;)
joy-12 schreef:Wat een leuke stoeltjes snippie, leuke kleur ook wij willen ook met groen gaan werken, onze accessoires in huis zijn ook groen.
Tinesje86 schreef:Altijd heerlijk om weer even terug te lezen... gaat soms opeens zo snel!
@ snippie: doe rustig aan! En anders zorg ff dat je iemand in je buurt heb, mocht je opeens zo slecht gaan voelen of flauwvallen dat je hulp krijgt!
@ babyangel: wat grappig, zitten gewoon bij dezelfde verloskundige! Ben super tevreden over ze, leuke meiden en geven goed advies. Super fijn ook dat ze in woudenberg spreekuur doen, hoef ik niet telkens naar Scherpenzeel! Ik hoop dat de kamer eerder binnenkomt, zit nu in een lege ruimte te staren en kan niet wachten met inrichten!
@ steffi: wat leuk gefeliciteerd een zoon!
@ joy: nog minder dan 24 uur en dan heb je de echo! het is zoooooooooooo leuk, geniet ervan.
@ hier: vanmiddag tijdens het telefonisch spreekuur ga ik mn verloskundige even bellen voor wat advies. Want mn onderlichaam is best ontregelt momenteel en maak me daardoor erg zorgen. Normaal lopen, zitten of functioneren gaat niet goed. Vanochtend werd ik opeens wakker met een steken in mn knie en kan ik niet zonder helse pijnen mn knie buigen :shock: Er gaat ergens iets niet goed, hopelijk kan de verloskundige wat tips geven en adviezen over een fysio... houd jullie op de hoogte.
steffi1987 schreef:Ik heb nu grote last van gezwollen voeten!!!Dat is nu de 1ste keer.
Ik heb ook last van lage bloeddruk, ik heb ervaring met het duizelig worden, sterretjes zien, beginnen zweten en opeens héél je gelaat in het wit..raar. Ik heb dat al van voor mijn zwangerschap.
Maar daarom heb ik voortaan altijd druivensuiker bij me. Dat heeft me de dokter ook gezegd.
Een eerste hulpje en inderdaad dat helpt wel.
Monalisa schreef:ZO dan ik moest echt veel bijlezen 😮 😂
Leuke spulletjes Snippie!
Steffi een zoon leuk hoor!
ik ben weer op de fiets naar het werk geweest en vandaag ging het wel goed. het was gelukkig ook niet zo warm, en het had ook nog ff flink geplenst vanmiddag dus das weer gunstig voor mn hooikoorts! heb nu namelijk nergens last van gelukkig.
nog een dagje werken morgen en dan lekker een dag vrij met die 28 graden! :mrgreen:
De gedachte dat ik nog maar 3 weken hoef te werken en dan vakntie heb is echt fijn!!!!
Tinesje86 schreef:ik heb helaas de pech dat ik woensdag de hele dag in een cursus zit voor ons nieuwe administratiesysteem voor alle boekingen en facturen etc etc. Dus zit in een suf kantoorpand binnen ipv. heerlijk buiten met dat mooie weer. boehoe...
Nog ff 2 uur bikkelen en dan zit deze 1e werkdag van de week er gelukkig weer op!
Minoes schreef:Tinesje: Nou, hier van begin tot nu klachtjes, nix aan hoor! Eerst griep, vreselijk moe,
dan misselijk, zere tepels en bandenpijn. Daarna blaasontsteking. Dan bloedverlies en
buikpijn, harde buiken en weer bandenpijn. Rustig aan moeten doen. Hopelijk krijg ik
straks ook nog even rust. Zou leuk zijn. Kan ik even genieten voordat het echte zware
werk begint. De bevalling! 😂
Ik zit nu in week 20. Als vanaf week 22 de rest van de klachten beginnen. :roll:
De bevalling zelf lijkt me best een beetje eng. Hebben jullie dat nou ook? Kan mijn
lichaam dit geweld wel aan? Hoeveel pijn zal je precies voelen? Lukt het wel daar
beneden? Of komt er misschien een keizersnee? Scheur je uit? Ssssssspannend hoor! 8-)
Ik probeer het hoofd cool te houden. Zoveel vrouwen zijn mij al voor gegaan ...
Xxx, Minoes
Monalisa schreef:ik ben wel bang voor de bevalling.ik ben bang dat de weeen zoveel zeer gaan doen dat ik alleen maar ga roepen dat het moet stoppen en dat ik moet huilen van de pijn ofzo.
en hoe het daar beneden zal gaan vraag ik me ook regelmatig af :shock:
als mijn uk nu al een week voorloopt en ik straks ook nog eens overtijd loop vraag ik me af of ik mn kind er wel doorheen krijg zeg maar en of dat ook veel zeer gaat doen....ben benieuwd hoe breed mijn bekken zijn daar heb ik namelijk geen idee van.
bah ik probeer niet aan de bevalling te denken en ik weet dat zoveel me al zijn voorgegaan en dat je alles weer vergeten bent als je je kind in je armen hebt enzo maar oh oh ooooooooooh ik ben zo bang. ik denk dat als de weeen gaan beginnen ofzo dat ik een huilbui ga krijgen, gewoon van angst alleen al :?
stom he?
Monalisa schreef:voor hetzelfde geld valt het mee en heb ik me om niks druk gemaakt dat zal een stunt zijn 😂
ach ze zeggen dat de angst erger is dan hetgeen waar je angst voor hebt dus ik hou me daar maar aan vast.
ikzelf heb ook een hoge pijngrens en ben een vreselijk pijnlijke menstruatie gewent dus misschien helpt dat ook wel in mn voordeel.....
Monalisa schreef:jeetje hee.....en dan lijkt een koliek aanval op een weeen storm???? oh jee dan wacht me wat :|
:lol:
Monalisa schreef:jeetje hee.....en dan lijkt een koliek aanval op een weeen storm???? oh jee dan wacht me wat :|
:lol:
Monalisa schreef:puffen dus :mrgreen:
Monalisa schreef:ik ben niet zo'n giller met pijn. ik kruip in elkaar en zucht de pijn weg en laat het over me heen komen terwijl ik me op dat moment wel klote voel.
ik kan het niet zo uitleggen maar ik gil of huil niet zo snel..
Monalisa schreef:kan me er niks bij voorstellen meis. lijkt me wel vreselijk om te hebben hoor zoiets!
Monalisa schreef:mag je niet veel melkproducten dan?reageren je darmen daar heftig op zeker.
leike schreef:hallo dames
Ben weer terug van mn 20-weken echo. Alles was helemaal goed. Ze konden alles helemaal goed zien.
Alleen de nierbekken was iets groter dan normaal, hiervoor krijg ik waarschijnlijk met 32 weken een extra controle echo
maar een vergroot nierbekken is niet ernstig. kan alleen eventueel sneller kans geven om blaasontsteking!
dus dat valt allemaal mee.
Ow ja.....ons ukje had lange benen! grappig, want ben zelf maar 1.68 en mn man is 1.78. Dus toch van mn vaders kant denk ik, want die is 1.92 😃
Maar ben blij dat alles goed was!
en hoe is t bij de andere dames gegaan?
Liefs
steffi1987 schreef:Naam--------> leeftijd----->aantal weken ----->20 wkn echo----------> geslacht
Meissie24-----> 24 jaar--->19wk 3dgn---------> 11 juni 15.00 uur------> blijft geheim voor anderen.
Monalisa ---->27 jaar----> 18 wk4dgn----------> 14 juni 13.00 uur-----> blijft geheim voor anderen.
Jacq--------> 28 jaar----> 20wk2dgn---------> 17 juni 8:30 uur--------> blijft ook voor ons een verrassing
Goosje------> 26 jaar----> 20wk3dgn---------> 18 juni 9.30 uur--------> blijft ook voor ons een verrassing
Vickypreg---->27 jaar----> 19wk5dgn--------->23 juni 12.30 uur-------> een meisje
snippie ---- > 24jaar----->19wk6dgn----------->23juni 8.30uur---------> een zoontje
Tinesje86---> 24 jaar----> 21wk3dgn-----------> 24 juni---------------> een zoontje
S. -----------> 20 Jaar --> 17 weken ----------> 28 Juni 12.00 uur------> een meisje
Princesse-----> 23 jaar --> 22wk2dgn ----------> 28 juni 18.00 uur------> een meisje
Leike-------> 28 jaar----> 20wk5dgn----------> 6 juli 8:30 uur----------> blijft ook voor ons een verrassing
Joy-12-------->28 jaar------>20wk 4dgn--------> 6 juli 8.30 uur-------> een zoontje
hanse--------->36 jaar----->17 weken-----------> 6 juli 11.00 uur-------> blijft geheim voor anderen
Steffi1987------>23jaar----> 21 weken---------> 7 juli 17.45u------> een zoontje
Minoes--------> 38 jaar ---> 19 weken ---------> 9 juli
Nina28------->28 jaar---->20wk 3dgn----------> 12 juli 8.45 uur----> een zoontje en een dochtertje
Friend--------> 32 jaar---> 20wk 5dgn----------> 15 juli 19:30 uur
angelique131083->26 jaar---> 22wk 4dgn-----------. 17-6-------> meisje
Friend schreef:Ik ben benieuwd dan Monalisa, want ik ben dan één van de weinigen die waarschijnlijk wel redelijk gericht heeft geklust (aangezien we al twee jaar bezig waren).
Al moet ik zeggen dat de maand waarin het raak was, juist de maand was waarin we er niet mee bezig zijn geweest.
Ik heb wel uitgerekend dat we precies rond mijn eisprong hebben geklust, knap eigenlijk hoe de natuur dit regelt 😃
Dan zou ik volgens dat onderzoek een jongen moeten krijgen...ben heel benieuwd :D
Friend schreef:Ik heb weleens met een kettinkje gedraaid (zal ook zoiets zijn) en daaruit kwam dat ik als eerste een meisje zou krijgen op mijn 30ste (klopt dus niet).
Daarna zou ik op mijn 33ste een drieling krijgen, twee jongetjes, één meisje :shock:
De leeftijd klopt nu wel en gelukkig is het er ééntje :lol:
Friend schreef:Ik ken het 😉
Mijn zus heeft het ook gedaan en bij haar is het wel uitgekomen.
Eerst een jongetje en daarna een meisje.
Ik heb het ongeveer 12/13 jaar geleden laten doen en zelf geleerd om te doen en toen kwam dat er dus uit.
De leeftijden kloppen niet, maar heb wel altijd gedacht dat ik als eerste een meisje zou krijgen ;)