Lieve meiden,
hèhè...daar ben ik dan eindelijk weer een keertje! 😃
Kim, je bent het zat! zooooh herkenbaar meid. Die nachten in de laatste maand zijn inderdaad niet leuk, je slaapt echt slecht he? En die innerlijke onrust die omschrijft, dat gejaagde, het hoort er allemaal bij maar het is zo vermoeiend allemaal. Nog even volhouden meis! nog maar een paar weekjes, dan komt je zoon! wat klinkt dat heerlijk he? 😃 je zoon! Het valt nu gewoon niet mee voor je, dit zijn echt loodzware weken, echt vervelend, maar hou vol! je hebt het echt zo goed gedaan, je bent er bijna!!!
Devika lieverd, morgen je echo! :shock: ik heb veel aan je moeten denken afgelopen week, wat is het toch spannend voor je meid. Ik ga net als de anderen hier ook heel hard voor je duimen, op een mooie uitslag, of het nou 1, 2 of 3 kindjes mogen zijn, ik wens een mooie uitslag voor je. Heel veel sterkte morgen, ik denk aan je.
Tam, wat ontzettend fijn te horen dat je een goede controle had vandaag! 😃 Wat een gek idee he, dat de kleine meid over 4,5 week in ieder geval zeker geboren is....wauw! je bent er bijna!!!! hoe is het thuis nu? druk met de vlaggenlijn lees ik, leuk! en is alles gewassen, opgeruimd? kamertje klaar? papa klaar? Ik weet nog dat ik de dag voordat ik ingeleid werd nog een flesje spa blauw ben gaan halen, zo'n klein flesje. Die zijn namelijk reuze handig in het toilet om na te spoelen of te gebruiken tijdens het plassen zodat het niet zo'n zeer doet van onderen (vies praatje maar ik vond het echt een gouden tip!). Ik vulde het dan met lauw water. Fijn dat je suiker onder controle is, en wat bijzonder dat je direct na de bevalling mag stoppen met de insuline, dan is je bloedsuiker gelijk weer normaal??
En nu de bevalling van deze kleine smurf nadert, denk je veel aan Britt* terug en de bevalling van haar? dat zal wel he...kijk je er tegenop of valt het mee?
Laura! wat stom dat je zo vroeg ongie bent geworden! najaaahhh, het lijkt mij vervelend voor je als je cyclus niet is wat je denkt, hoe weet je dan wanneer je vruchtbare dagen zijn? maar je bent 1,5 week te vroeg ongesteld geworden? huh? dat is best lang! is het echt een menstruatie of een kleinere bloeding?
En ja, het mama zijn...ik vind het geweldig, echt zo leuk! Het voelt zo natuurlijk, ik hoef er voor mijn gevoel niet eens aan te wennen, het ritme zit erin, het loopt lekker. Ze slaapt echt supergoed, elke nacht zo'n 6 uur, dan een korte voeding en dan weer 5 uur ofzo....ik slaap met haar mee dan dus ik ben super uitgerust eigenlijk :-D. En wat een verademing na die zwangerschap! ik kom helemaal bij. De papa vind het ook helemaal geweldig, hij is verliefd op haar, dat is zo leuk om te zien. Hij werkt nu ook een dag minder en daar geniet hij ook erg van.
Madelief, dus jij hebt een jongetje in je buik denk je? 😃 en wat bijzonder dat jullie een mooie jongensnaam hebben gevonden! en dat terwijl er al 2 klaar lagen....gek is dat he? misschien moet het dan zo zijn inderdaad, een jongetje..
Hoe voel je je verder? de onzekerheid slaat weer toe lees ik, heel begrijpelijk hoor.
Je bent gewoon al bijna 17 weken meid! nog even en dan zit je op de helft! 😃 je kindje groeit hartstikke goed, heerlijk! en wat leuk dat je de kleine voelt bewegen! dat is toch echt leuk, zo bijzonder. Ik mis dat soms, dat getrappel in mijn buik. Het is gek hoe je een zwangerschap moet ontwennen, elke keer als ik 'snachts moet plassen dan doe ik het badkamerlicht aan en het eerste wat ik denk is "oh nee, nu wordt ze wakker!". Matilda schrok in de buik namelijk altijd wakker van het felle licht 'snacht, en ik denk elke keer dat ze er weer in zit.
Is het trouwens gelukt met de Angelsound? zo niet kan ik je (online) wel helpen ermee denk ik.
kersje, hoe is het Uma, de kleine boef? is ze al een beetje hersteld ervan? ik hoop het maar, ik heb het ook een keer met een poesje moeten doen en ik vond het zo zielig! ik voelde me ook alsof ik het haar echt aangedaan had, ik moest dat zo nodig allemaal.. 😞 Het is natuurlijk nodig, dus we doen er goed aan, maar zo'n beestje begrijpt er helemaal niets van, zo zielig he?
En jij zwangere dame, hoe is het met jou? een druktemaker in je buik lees ik, dat je het getrappel aan de buitenkant kan zien! 😃 leuk is dat he? en bijna 25 weken alweer...wauw. Hoe gaat het met zijn kamertje? lukt dat allemaal? en ben je al praktische dingen gaan kopen? luiers, monddoekjes, badje? Op een of andere manier blijf ik kopen, luiers, doekjes, kleding, zoogcompressen, er is altijd wel wat nodig! 😃
Hoe is het nu op je werk? je hebt het heerl erg druk, dat is echt vervelend. Ik merk met manlief dat als de werkdruk zo oploopt hij thuis komt en zich dan begint af te vragen of hij daar wel goed zit, of het beroep wel geschikt voor hem is, of hij wel de goede beroepskeuze heeft gemaakt. Jij loopt nu ook met een flinke buik, alles kost gewoon meer energie. Ik denk dat je ook veel emotionele zaken te verwerken hebt in de gezinnen, ik zou in jouw toestand al genoeg hebben aan mijn eigen emoties denk ik....ik vind het niet gek dat je er soms helemaal geen zin meer in hebt. En waarschijnlijk heb je administratief ook een hoop te doen (als ik zie hoe in de zorg een patiëntdossier bijgewerkt dient te worden, indicaties aangevraagd, uren declareren, je bent er gewoon zo'n tijd zoet mee).
Cyn, heb je het nog een beetje binnen gehouden vandaag? :shock: wat naar dat je zo spuugt zeg! oohh, dat doet mij denken aan mijn zwangerschap van Olivia, wat heb ik ook gespuugd...bah! Het hielp mij om kleine beetjes te eten, dus zorgen dat je echt nooit een lege maag hebt. En vandaag precies op een kwart van de zwangerschap, 10 weken!!! 😃
Moest wel lachen om het feit dat je gaat zitten voor de reclamefoldertjes :mrgreen:, ik doe dat ook, ik neem ze samen met de krant mee naar bed. Ik ben een groot fan van de Blokker folder, daar staan namelijk de meest grappige foto's in, ze zoeken echt altijd van die jaren '80 modellen uit om de nieuwste fleechedeken aan te prijzen :mrgreen:.
Je zal wel veel aan Wesley denken nu, het is nog maar zo kort geleden ook. Verdriet over hem en deze zwangerschap zullen hand in hand gaan denk ik. Dat maakt het soms verwarrend en verdrietig. Doen jullie over 2 weken de combinatietest eigenlijk? en het spuiten, doe je dat inmiddels al? je zou het geloof ik nog met je huisarts bespreken?
Nou, hier gaat het goed meiden. Matilda is een super lieve en rustige baby. Ze slaapt elke nacht goed door (jeah!!) en drinkt ook heel goed. Ik had begin vorige week een borstontsteking, die is nu bijna over gelukkig. Ik ben haar anders aan gaan leggen (rugbyhouding) en steeds aan die kant laten drinken. Ik heb extra gekolfd en nu is het gelukkig op zijn retour. Ik heb mijzelf verwend met een prachtige kolf, de duurste van Medela :oops:, de kleinste ter wereld! echt superfijn.
Ook besloten straks een dag minder te gaan werken (ouderschapsverlof), dus nu hoeft ze in juli maar 2 dagen p/w naar de crèche.
Ik vind het moederen echt geweldig, ze begint nu echt te lachen en dat is zo geweldig lief om te zien, ik geniet echt van haar. Het is geen eenkennige baby, ze ligt graag in armen van mensen die ze niet goed kent, ze is heel ontspannen. Ze heeft nog steeds heel donker haar maar haar ogen worden lichtblauw zie ik. Ik zal weer eens een foto erop zetten.
Manlief en ik hebben eergisteren tickets gekocht naar Sardinië, daar vliegen we in juni heen voor een paar weekjes vakantie. Ik heb een mooi huisje gehuurd aan zee, zo fijn!
Dus het gaat goed hier, wat een verademing om een rust te hebben, innerlijk en fysiek. Ik merk nu pas hoe zwaar afgelopen 1,5 jaar is geweest, en het is alsof Matilda dit beseft....ze is nog niet 'snachts wakker geweest om te huilen o.i.d., ze jammert alleen heel zachtjes als ze honger heeft, ik had mij geen zoetere oliebol kunnen wensen.
nou meiden, manlief smst dat hij de trein neemt dus ik ga eens koken. Heel veel liefs voor jullie allemaal.
Maria x