Zo, ik zit!
Devika, wat bijzonder, jouw eerste verjaardag als mama van Shivani! En je man weer terug, gezellig lang weekend voor jullie. Geniet ervan.
En ik lees dat je zo heerlijk kan tutten met Shivani! herkenbaar, ik vind het super leuk om haar mooie jurkjes enzo aan te doen. Je vraagt of het slapen beter gaat. Het inslapen gaat veel beter. Ze gaat vaak slapen zonder te huilen en wordt ook lachend wakker. Dus overdag is er weinig gehuil en nu ligt ze er bijvoorbeeld ook al in. Maar ze komt dan nog tussen elf en twaalf en dan 1 of 2 keer in de nacht. Dat is nog hetzelfde. Hopen dat dat ook een keer over gaat!
Ik ben zo blij voor je dat je man zo'n lieve papa is! Daar wordt je vast super blij van! Hij steunt je bij alle bezoeken, dat is super! En ik wil je nogmaals zeggen dat ik je echt een topmama vindt! Je slaat je maar mooi door alle medische tegenslagen heen! En dat dilateren, ook dat vind ik heel knap. Je moet het doen voor haar, maar het gaat totaal tegen je gevoel in! Je wilt je kindje geen pijn doen!
Noortje, jullie hebben de naam dus al lang! Wij hadden dat ook, al bij de eerste zwangerschap. En dan is het best gek die naam uiteindelijk uit te gaan spreken! Die is er dan al zo lang in je hoofd. Maar het is hier heel goed bevallen! En het geboortekaartje. Op die van ons stond het volgende:
Heel soms...
Valt er een engeltje op aarde
Sommigen blijven maar even
Anderen voor het leven!
En ik lees over de stevige schoppen van jullie dame! Herkenbaar! En als het net zo is als bij ons, dan komt er een pittige dame uit!
Tam, nieuwe auto leuk! bevalt die? En leuk dat je was wezen winkelen. Voor jezelf of voor Myrthe? Ik merk dat ik vooral veel voor de kleine dame koop en weinig voor mezelf!
Laura, haha, je bent ook zo lekker open! De namen weten jullie dus al voor een meid! Jongen nog een beetje open. Leuk! Oh, wat zul jij aan het aftellen zijn naar volgende week! hoe voel je je? En je werkgever weet het dus al en daardoor weet je dat je na je verlof fulltime voor je kids gaat zorgen! leuk voor je toch? Dat zal genieten worden! Heb trouwens heel erg het gevoel dat jij een meisje gaat krijgen! Weet niet waarom.
Maria, hoe is het met jou? En je bent natuurlijk net meer gaan werken zat ik me te bedenken. trek je dat nu? En ga je dat zou houden met 2 kids?
Rennie, ik ben zo benieuwd hoe het was....
Even kort hoe het hier is, want er loopt een bad vol en daar ga ik deze keer in liggen! Het gaat hier goed! Maria is echt super vrolijk, maar zo pittig! Ze is echt geen moment rustig. Is de hele dag druk met kruipen, rollen, spelen, rondkijken. De momenten dat ze even lekker bij je hangt zijn zo zeldzaam. Ze laat ook heel duidelijk merken als ze iets niet wil. En haar ontwikkeling gaat dus super. En dat had ik jullie nog niet verteld, maar ik had laatst een naar moment op het CB. Ik was daar toen ze 6 maanden was voor afspraak met de arts. Toen zeiden ze dat de grootte van haar hoofd wat aan de kleine kant is. Onder het middelste lijntje, boven het onderste. Dus binnen normaal zou je zeggen. Dus ik vroeg: wat betekend dat dan. Nou, als het erg achterblijft kan het zijn dat haar hersenen niet goed groeien. Oh, en wat merk je daar dan van? Nou, dat haar ontwikkeling achter zou lopen. Dus ik: maar u zei net dat ze maanden voorloopt met rollen, kruipen ed? Ja, dat klopt, dus ik denk niet dat het een probleem is. VERTEL HET ME DAN NIET!!!! ZE ZIT BINNEN DE LIJNTJES. U ZEGT ZELF DAT ZE VOORLOOPT, WAT ZIT JE DAN TE MIEPEN! maar goed, dan kom je thuis en ga je zitten malen. Ik iedereen vragen. Nee, ze heeft geen groot hoofd, maar mooi in verhouding tot haar slanke lijfje. Tja, dat zie ik ook. En ik zie een meisje van net 6 maanden wat super ver is. Dus rationeel weet ik dat het gezeur is. Maar ik pieker er dan toch over....
Verder voel ik me wel OK. Ik merk dat ik er steeds meer de balen van begin te krijgen dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Ik wil toch graag wat zicht op mijn cyclus. Ik wil ook weer kansen voor ons! Een zwangerschap mag nog even wachten, maar ik ben bang dat het lang gaat duren en als mijn ongi dan zo lang wegblijft helpt dat ook niet mee.... En als ik dan hier lees over 2e kindjes dan hoop ik van harte dat voordat jullie bevallen zijn, ik het stokje weer over kan nemen! Maar ik weet ook dat die kansen heel erg klein zijn. Voor mezelf heb ik wel een grens. Als we in ons nieuwe huis wonen en ik ben dan nog niet zwanger, dan gaan we weer naar het ziekenhuis. En oh, wat hoop ik dat dat niet nodig zal zijn. Dat we nogmaals een wonder mogen ontvangen!
Verder loopt studie lekker en ga ik 1 dag in de week op mijn neefje passen! vandaag was hij er ook. Hij en Maria zijn echt super lief voor elkaar. het is druk, maar leuk. Dan gaat Maria ook 1 dag per week naar mijn zusje, zodat ik tijd heb voor studie. Toch wel fijn! Ondanks dat ik onwijs geniet van haar, is het lastig om te studeren als ze wakker is. En ze is steeds meer wakker!
Nou lieve meiden, pas goed op jullie zelf, jullie ukkies en de minibeebjes in jullie buiken!