susannelilian schreef:@Jen: tuurlijk mag je meekletsen, welkom hier! Heel veel sterkte en hopelijk kunnen ze je goed helpen, zijn genoeg meiden die van de clomid al zwanger worden, dus houd moed! En doe het allemaal in je eigen tempo en op je eigen manier, een depressie heeft niemand wat aan! Hoe oud zijn jij en je vriend/man eigenlijk?
Dankjewel, Susanne. Ik ben 26, hij 39. Leeftijdsverschil dus maar liefde is sterk en goed :).
Hij is wel 'bang' en heeft twijfels. Over het traject. Of het niet te zwaar is, en dergelijke. Maar mijn wens is zo sterk. Het liefst begin ik nu. Maar ik weet dat dat niet 'verstandig' is. Hoe graag ik het ook wil, het moet wel haalbaar zijn. Een zwangerschap moet ook leuk zijn en hopelijk iets waarvan je kunt genieten. Mijn kans op depressiviteit is gewoon groot en daar moet ik rekening mee houden. Niet dat ik al depressief de zwangerschap in ga. Dus daarom wil ik goed kijken naar wat het kan gaan doen (bijwerkingen), hoe groot die kans is, de ervaringen van anderen en eventuele mogelijkheden.
liek84 schreef:Hoi Jen,
welkom bij de club
slim om eerst even goed het hoe en wat op een rijtje te hebben, en dat je niet zomaar alles klakkeloos aan- (en in-)neemt
ik had best wat last van de clomid; wisselende stemmingen en ook best depri
mocht je daar last van krijgen, dan moet je dat gewoon meteen aangeven; dan kunnen ze overstappen op andere medicijnen
ik heb bijv van de puregon helemaal geen last gehad op het gebied van stemming, dit middel staat ook bekend om weinig bijwerkingen op te wekken. nadeel is alleen dat je dat moet injecteren dus dat ook niet gemakkelijk voor iedereen. (viel mij overigens heel erg mee) en het is vele malen duurder waardoor het niet de 1e keus is van de verz.
ik heb een normaal bmi (weet even niet uit mn hoofd, volgens mij tussen de 23 en 24) er zou dus nog wat af mogen, ben eerder wat aan de mollige kant en moet opletten wat ik eet.
lisi, doe het maar even rustig aan, zonde als je door teveel inspanning nu straks langer uit de running bent!
Dankjewel, Liek. Volgens mij zijn we net zo oud, of niet? En we komen uit dezelfde provincie. Tot zover de eerste overeenkomsten (plus dat we beide een kinderwens hebben, natuurlijk).
Fijn je ervaringen te lezen. Ik moet inderdaad goed in de gaten houden wat de Clomid doet. Wil dit ook wel met de arts bespreken. Kijken of het een risico is of gewoon het goed in de gaten houden. En ook mijn vriend wil hier wel genoeg over weten (hij is nog meer van het 'goed over nadenken en zeker weten' dan ik).
Maar hopelijk kan ik hier meer ervaringen lezen, zelf schrijven en meeleven met anderen! Fijn hier niet alleen in te staan..