Hey meiden,
Ik ben echt hondsberoerd van de hooikoorts. Vannacht om 6 uur in slaap gevallen en om 8 uur ging de wekker. Toen snel douchen en om 9 uur de gyn bellen. Kon daar al om 10 uur terecht, dus dat was fijn.
Eenmaal aangekomen had ik een echte feritileitsarts, dit was echt de opperhoofd van het ziekenhuis m.b.t. onvruchtbaarheid. Hij weet dus heel veel.
Snel liggen en kijken. Hij zegt: je slijmvlies is nog aan de dunne kant, dus ik: hoe bedoeld u? Ja, die is 3,8 :shock: . Hoe kan dat nou weer, afgelopen dagen was hij 5,4 en 5,5. 5,5 was hij nog afgelopen donderdag. Hij gaf wel aan dat dit een verouderd echo apparaat was vergeleken met de voorgaande aparaten, dus dat het ook een oorzaak kon zijn. Maar ik geloof toch wel de meting ;).
Hij zegt: u slikte Progynova toch? Ik zeg ja dat klopt, maar moest daar mee stoppen omdat het de follikelgroei bij Menopur tegenhield. Hij zegt dat klopt, Menopur is een ontzettende goede injectie, zeker als het om slechter slijmvlies gaat, maar dit zijn echte hormonen van vrouwen in de overgang, dus die kunnen de Progynova niet aan, die zal ongetwijfeld winnen.
Mijn bms is dus van 5,5 naar 3,8 gegaan in 2 dagen tijd. Progynova zorgt er normaal ook voor dat je bms intact blijft. Hij vond het nog niet schrikbarend erg, want ik had een eitje van 8 mm en hij vond zelfs dat me bms dikker is dan hij hoort te zijn met z'n eitje.
Ik baalde natuurlijk als een stekker, kon wel janken. Moet uiteraard deze kuur Menopur afmaken, hij hoopt dat als het eitje gaat verder groeien (want ook dat is niet zeker met een eitje van 8 mm), dat zodra hij dominant is (14 mm) moet ik weer 2 maal daags een tablet Progynova, omdat een eitje vanaf 14 mm ook oestrogenen gaat aanmaken.
Normaal doet een vrouwenlichaam dit automatisch zelf, maar de mijne dus niet. Wel laat hij als me eitje 14 mm is en me bms is nog te dun, gelijk bloedprikken (fijn hoor, nog meer naalden :(). Hij wil dan mijn hormoonwaardes etc. weten om een iinschatting te kunnen maken waarom dat slijmvlies niet wil groeien.
Tevens raadde ook deze arts IVF aan, omdat de kans met vele eitjes veel meer effect heeft op het slijmvlies dan 1 eitje. Er groeit ook maar steeds 1 eitje. Moest de dosis ophogen naar jawel 150 IE :| en dat zijn 2 injecties per dag :(.
Moet maandag ochtend bellen hoelaat ik weer bij de gyn kan zijn. Ben nog nooit zoveel naar de gyn geweest als deze weken :(. Laten we hopen en bidden dat het eitje heeeelll veel oestrogenen gaat afgeven, maar hij gaat er wel vanuit omdat dit Menopur is (dus urine van vrouwen in de Menopauze) en geen gonal F (syntetisch).
Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar ben goed ziek van de hooikoorts. Lijkt wel alsof ik snachts gewurgd wordt z'n pijn doet mijn keel. Me neus loopt als een gek en ik nies als een gek. Wordt er helemaal gek van, jakie.
Ik zal straks als ik me beter voel even reageren op de anderen....
Liefs