EshOud lidBerichten: 942Lid sinds: 26 mei 2010
Zal dat aan je achtergrond leggen ja jorina? :mrgreen: 😂
sylvia22 schreef:snippie, bij ons zat hij er ook al in, maar heb net even gekeken, want wist het niet eens 😃
nou de apotheek gebeld kan ik de medicijnen pas ophalen na 16.00 uur en ik moet er gelijk mee starten maar ik moet werken van 14.00 uur tot 22.00 uur :? en kan ook niet even weg om naar de apotheek te gaan :x dus heb me ziek gemeld, mijn gezondheid gaat voor hoor.. :oops:
ik vraag aan die doos daar: kunnen die medicijnen kwaad voor de zwangerschap zegt ze: "in elke bijsluiter staat overleggen met u arts, maar u arts weet toch dat u zwanger bent? nou dan zou het wel geen kwaad kunnen"
nou lekker antwoord dan :lol:
sylvia22 schreef:Babii schreef:Ik weet niet hoe ik dat ga doen met anticonceptie, maar goed.... Dat is voor mij nog een onwijs lange weg ;).
@ Sharon, whahahahahahaha ik moest zo lachen om je bericht! Ik hoop dat deze ronde raak gaat zijn meis!!!!
Dacht hier thuis te werken, heeft KPN een landelijke VPN storing 😈 . Kan heel KPN niet thuiswerken haha. Maar ja, had een klapband met me scooter :|. Dus moet wel thuiswerken..
heb je lekker een dagje vrij nu?
Esh schreef:haha syl, goede reden hoor! Het is ook veel te lekker weer om te werken 😉
Ik heb sinds ik zwanger ben echt de heeeeledag zin in haring.
Net bij de visboer dus maar eens een haring gehaald, mmmmmmmmmmmm!
Snippie, idd rustig aan hoor meis ... dat schoonmaken wacht maar even.
Of anders laat je je man even met een sopje aan de gang gaan! (hoor wie het zegt, ik vind het ver-schrikkelijk als mn vriend gaat poetsen 😂 )
Esh schreef:haha syl, goede reden hoor! Het is ook veel te lekker weer om te werken 😉
Babii schreef:@ Limi, meis weet precies hoe je, je voelt! Vreselijk is dat he als ze zulk gedrag gaan tonen :(. Goed bij je standpunt blijven en ook echt zeggen wat je denkt. Ze moeten niet eerst de ene belofte doen en dan de andere niet nakomen.
Liminous schreef:Babii schreef:@ Limi, meis weet precies hoe je, je voelt! Vreselijk is dat he als ze zulk gedrag gaan tonen :(. Goed bij je standpunt blijven en ook echt zeggen wat je denkt. Ze moeten niet eerst de ene belofte doen en dan de andere niet nakomen.
Misschien gekke vraag hoor, maar hoe doe ik dat dan? K bedoel.. Als hun zeggen we doen het zo, wie ben ik dan om daar tegenin te gaan?
Ik zei ook tegen die vrouw dat de gyn zei dat we eerst een jaar bezig moesten zijn alvorens we geholpen werden.. Zegt ze: Ja dat klopt, na een jaar kunnen we onderzoeken doen, maar de richtlijn is dat je na 2 jaar geholpen wordt.
Hoezo, dat slaat nergens op! We zitten op het randje van IUI/IVF en dan zouden ze ons nog 3 kwart jaar zo door willen laten lopen? Tis maar goed dat we er een half jaartje bij gesnoept hebben want anders hadden we nog een jaar en 3 maand mogen wachten :x
Misschien ben ik ook wel onnodig boos en geven ze uiteindelijk na die vergadering wel groen licht, maar toch. De manier waarop het gaat kan ik ECHT niet tegen!
sylvia22 schreef:in de zon is warm he kim pfff maar wel lekker weer verder
vraagje: als je een kind voelt trappen voelt dat dan als plop plop onderin de buik? :?
Babii schreef:
@ Syl, wauwwww zou je nu de kleintjes al voelen :D??? Zou wel gaaf zijn zeg! Kan ook dat een kindje een vette scheet liet whahahahaha, grapje he 8-)
Babii schreef:Whhaahahahah nou scheet jij ook zo :P. Volgens mij beschreef iedereen het hier als plop plop :D. Zou zomaar kunnen :D.
sylvia22 schreef:Babii schreef:Whhaahahahah nou scheet jij ook zo :P. Volgens mij beschreef iedereen het hier als plop plop :D. Zou zomaar kunnen :D.
plop plop is voor een baby een hele harde scheet :lol:
Babii schreef:Wat fijn dat je al thuis bent SNippie! Heerlijk!!!
Vraagie.... Weet jij na hoelang je eitjes gaan groeien??? Met spuiten he ;). Meestal toch gelijk zodra de spuit gezet wordt?
sharon_ schreef:Jorina, fijn dat je moeder heb dus ook al binnen heeft! Scheelt teminste weer een hoop gezeur 😉 .. Uiteindelijk dus wel voor een koelkast kunnen slagen hihi. Zal ongetwijfeld een mooie koelkast zijn. Ik heb zon klein tafelmodelletje grrr, wil een big ass koelkast!
Komt wel een keer hihi wanneer ik geld overhoud, en niet alles aan de icsi op gaat :? ..
Sylvia dankje meid! Hebben de medicijnen al een beetje een goede werking?
Thyra schreef:snip, ik zie dat de verloskundige je ijzer te laag vind, maar donkere mensen mogen tijdens hun zwangerschap een lager hb hebben dan lichte mensen.
Grenswaarden voor anemie bij zwangeren zijn een Hb van 6,8 mmol/l t/m de 17e week van de amenorroe, en 6,5 mmol/l vanaf de 18e week t/m dag 10 post partum. Bij negroïde vrouwen liggen deze grenswaarden 0,5 mmol/l lager: respectievelijk 6,3 en 6,0 mmol/l. Bij autochtone zwangeren met een Hb van ten minste 6,0 mmol/l gaat het meestal om ijzergebreksanemie. Herhaal de Hb-bepaling bij lagere Hb-waarden, bij daling van het Hb ondanks ijzermedicatie en bij zwangeren uit een risicogroep voor hemoglobinopathie, en bepaal dan tevens het MCV en het ferritine.Behandel bij (vermoeden van) ijzergebreksanemie met een ijzerpreparaat, zoals 2 dd 200 mg ferrofumaraat een half uur voor de maaltijd of 3 dd 200 mg ferrofumaraat tijdens de maaltijd. Controleer na 4 weken en zet de behandeling voort als het Hb niet is gedaald. Continueer de therapie na normalisatie van het Hb nog 6 weken in gehalveerde dosering. Schrijf bij anemie door foliumzuurgebrek 1 dd 1 tot 2 tabletten van 0,5 mg foliumzuur voor. Indien na 4 weken blijkt dat het Hb is gestegen, wordt de foliumzuurbehandeling gecontinueerd tot 6 tot 12 weken na normalisatie van het Hb.Overleg bij een hemoglobinopathie of bij een zeer laag Hb (< 5,6 mmol/l) met de gynaecoloog.
Thyra schreef:owja en ik las over ferro erbij drinken. Moet je echt overleggen met je verloskundige of huisarts, want bij teveel ijzer gaat ijzer zich stapelen in je bloed wat weer gevaarlijk kan worden.
Thyra schreef:dat van die ferro was meer algemeen bedoelt. ik las dat je het er niet bij drinkt, ik zei t alleen voor t geval je dacht laat ik t maar dubbel doen.
ja je ijzer is vrij laag, ik zei het alleen dat je weet dat je lager mag hebben als dat op de gemiddelde statestieken bekend is.
wilde je alleen beetje helpen :oops: