Ja... volgens mij gaan de meeste mensen van de fles uit! Belachelijk hoor!
Maar ik moet zeggen dat ik ook heel veel positieve reacties krijg als ik het over borstvoeding heb.
van zowel de 'oudere' generatie als mijn eigen generatie! Ik merk in mijn omgeving dat vooral hele jonge mensen (van rond de 20) flesvoeding makkelijker lijken te vinden. En dan vooral omdat ze dan overal meteen weer naartoe kunnen gaan. Misschien is dat het ook wel hoor. Dat veel mensen dat nog belangrijk vinden en daarom geen borstvoeding willen geven. Als je iets ouder bent denk je vaak toch anders over dingen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk! Maar dat is wat ik hier vooral merk!
Ik heb afgelopen donderdag voor het eerst openbaar gevoed! Nou ja, openbaar 😂 was in een wachtkamer terwijl ik zat te wachten op iemand. Ze begon haar 'hongersignaaltjes' te maken en ik dacht 'whatever' haha. De dame die aan de balie werkte kwam een kop koffie halen bij het apparaat wat in de wachtkamer stond. Ik heb me eigenlijk geen moment ongemakkelijk gevoeld, ook al zat ze ongegeneerd te kijken! Ze keek niet raar of zo maar ik had zelf gedacht dat ik me dan opgelatener zou voelen. Terwijl ik nu alleen maar dacht 'beter in het openbaar voeden dan ons meisje laten krijsen'. Is me goed bevallen hoor en ik geloof dat het voor ons meisje ook rustiger is!
Heb gisteravond Esmée toch weer veel aan de borst gehad! Denk dat het een regeldagje is geweest, ze is naar mijn idee de laatste paar dagen opeens ook zo gegroeid (zag het aan de gordels in de autostoel, die lijken opeens te laag te zitten 😊 ) Dus dan maar weer lekker drinken!! Vanochtend maar weer gekolfd en alles bij elkaar in zo'n 20 minuutjes toch meer dan 150 cc gekolfd. Ik is blij 😂 en Esmée ook, die ligt nu nog lekker boven op bedje!
Oh, wat die rijstebloem betreft. Volgens mij doen veel mensen dat erbij zodat de kindjes sneller verzadigd raken en dus rustiger zijn of sneller doorslapen. Vroeger (toen ik een baby was) werd het ook vaak geadviseerd.
@ MeLu: ik heb 'm besteld bij
www.expressyourselfmums.co.uk Omgerekend is 'ie daar €240. De verzendkosten reken ik dan voor het gemak niet in de prijs van de kolf omdat ik ook andere dingen besteld heb.
Via Ebay zag ik 'm nog goedkoper maar ik durfde die gok niet te nemen. Als ik dan alsnog invoerrechten zou moeten betalen dan zou het toch nog duurder uit zijn.
Overigens is de kolf bij Prenatal nu € 292,00 ivm de mazzelmama dagen, is ook een leuke korting.
De Kolf die Myra heeft moet ook wel goed zijn! Op het forum over borstvoeding kun je trouwens een mooi overzicht vinden van ervaringen met diverse kolven. Anders kun je daar ook nog even kijken!!
Ik heb in ieder geval voor deze gekozen omdat 'ie zo lekker compact is en maar heel erg weinig weegt! We hopen dat het ons gegeven is om hierna nog 2 kindjes te krijgen, dus in ons geval loont het qua prijs wel!
@ Myra: GEFELICITEERD!!! Op naar de volgende 3 maand 😉