Tis een beetje stilletjes hier.. denk veel op vakantie en/of weinig te melden.
@ plusje
Temperaturen kun je het beste 's ochtends doen (rectaal) voor het opstaan. Dus ook voor het plassen/wassen etc. Liefst elke dag op dezelfde tijd.
Na verloop van tijd zul je dan regelmaat ontdekken in je temperatuur, als je temp dan flink stijgt of daalt, weet je dat je een eisprong hebt of ongesteld moet worden.
Ik ben bij de 2e cyclus begonnen met temperaturen op dag 53 (beste is eigenlijk aan het begin van je cyclus, maar ja dat gaat niet altijd ;-)) en op dag 62, 63 en 64 was de temperatuur ineens veel lager dan anders. Toen werd ik dus ongesteld! Dus voor mij was meteen heel helder dat ik wel degelijk iets aan die temperatuur kon aflezen. Zo kwamen we er ook achter dat ik waarschijnlijk geen eisprong had. Dan moet je temperatuur zo'n 0,3 tot 0,5 graden stijgen de komende 11 dagen.
Er is een topic temperatuurkaartjes waar je van alles daarover kunt lezen.
Wel vereist temperaturen enige discipline en als nadeel is dat je er ook teveel bovenop kunt zitten. Dus bij ieder graadje wat een keer stijgt, dat je gaat denken zou ik nu mijn ei??? om vervolgens dan weer teleurgesteld te worden.
op
www.fertilityfriend.com kun je je temperatuurlijsten bijhouden en ook je slijm etc. Zo kun je zien of er regelmaat in zit bij jou.
Heb je hier wat aan? Anders moet je het maar zeggen hoor! 😉
Succes!