@Drabber: Het is ronduit afschuwelijk wat jij meegemaakt hebt, daar twijfel ik geen seconde aan. Maar dat kan en mag je toch niet als excuus gaan gebruiken om een peuk op te steken als je zwanger bent?
Als je nu puur en alleen schade zou toebrengen aan je eigen gezondheid, dán is het je eigen keuze. Maar je ongeboren kind wordt nu even niets gevraagd, die mag gewoon meegenieten van jouw peuk. Je motivatie om te blijven roken klopt dus van geen kanten...
Daarbij praat je het voor jezelf goed met argumenten die nergens op slaan.
drabber01 schreef: als ik bij mensen op de koffie ga waar ze roken kan ik er beter zelf eentje doe dan dat ik mee rook dat is nog veel slechter
ik ga trouwens met mijn kinderen nooit ergens heen waar ze roken en ja waarom dat 1 ne sigaretje ja mijn gyn zegt ook van als je er 1 wilt dan moet je dat doen dat gestress is nog slechter voor je kindje dan die 1 ne sigaret
Waarom zou het minder slecht zijn er zelf ook één op te steken in een gezelschap waar veel mensen roken? Dat is namelijk onzin, je maakt het alleen nog maar erger. Nog beter is het om helemaal weg te blijven in een huis vol rook zolang je zwanger bent, of (kleine) kinderen bij je hebt!
En je moet wel een hele domme gyn hebben die roken goedpraat; ga eens met een longarts praten zou ik zeggen...
Ik hoop dat je de wijsheid kunt opbrengen om heel snel te stoppen met dat ene 'onschuldige' sigaretje (in jouw ogen); voor je eigen gezondheid maar nog veel belangrijker, die van je kind...
Sorry februari-dames, ik zal hier verder niet meer inbreken, maar dit moest me even van het hart... 😉