Dames ik had gisteren even niet zoveel puf/zin om alles te lezen en te reageren .
Ja ik zit weer in de dagen rondom mijn NOD en ik merk dat ik er weer last van heb.
Weer lusteloos, verdrietig, onrustig, niet lekker in mijn hum. Ik begin te denken dat het echt door de hormonen komt.
Dit zijn natuurlijk ruim 20 jaar onderdrukt geweest door hormonale anticonceptie ... en ik begin nu pas te voelen wat hormonen allemaal met je humeur kunnen doen 😞
Ik zal eerst even schrijven hoe het hier nu gaat ... en dan in een volgend berichtje op jullie reageren.
Ik heb jullie wel gemist (al was het eigenlijk maar anderhalve dag).
Vanmorgen mijn temp weer iets lager dan gisteren. Niet echt een enorme tempdaling maar ik heb er ook niet echt een goed gevoel over.
Mijn borsten voelen ook niet echt "zwanger" aan dus ik denk dat het niet raak is.
Gistermiddag wel een mat care (dipstick) testje gedaan, die bleef negatief.
Ik denk dat het ook weinig zin heeft om het vandaag nog een keer te proberen ... dus misschien alleen morgenochtend nog een keertje en als die ook negatief is wachten of ik dan nu eindelijk ongi ga worden.
Gistermiddag ook bij de bedrijfsarts geweest.
Een man ... dus die had als oplossing dat ik er gewoon even niet mee bezig moest zijn en dat het dan "vanzelf" wel goed zou komen 😮 :shock:
Hij vond het wel verstandig als ik in september nog halve dagen bleef werken en dan in oktober 1 of max 2 uurtjes per dag meer werken.
Vandaag afspraak gehad met een maatschappelijk werkster van bedrijfsmaatschappelijk werk. Gelukkig wel een vrouw.
Die snapte gelukkig ook dat het niet zo werkt dat je er gewoon even niet mee bezig bent.
Toen ik het lijstje gebeurtenissen van de afgelopen anderhalf jaar even op een rijtje zette vond ze het ook helemaal niet gek dat ik even minder goed in mijn vel zit.
Gelukkig maar ... ik ben dus niet gek ... ik ben eigenlijk heel normaal ... ik ben gewoon een mens en geen robot.
Zoals ik ermee bezig ben is volgens haar normaal en het is ook goed om af en toe met mijn verdriet bezig te zijn er om er aan toe te geven.
We hebben een vervolgafspraak gemaakt voor over 3 weken. In de tussentijd moet ik wel proberen om regelmatig dingen te doen die ik leuk vind/waar ik energie van krijg. Ook een beetje als afleiding.
Eigenlijk best een fijn gesprek ... ik heb er ook lekker bij zitten snotteren 😢 😊 wat ook wel weer een keer fijn is.
En voor de mensen die het lijstje "gebeurtenissen" een beetje gemist hebben:
- mei 2009: buurvrouw overleden 😞
- mei 2009: surceance van betaling aangevraagd bij het bedrijf waar mijn man werkte :shock:
- juni 2009: sollicitatie andere baan - afgewezen 😞
- juni 2009: oom van mijn man overleden 😢
- juni 2009: reisbureau waar we een reis naar australië/nieuw zeeland (dec. 2009) hadden geboekt failliet gegaan ... reis gaat niet door ... 😞 gelukkig wel geld teruggekregen via SGR 😊
- juni 2009: faillissement uitgesproken over bedrijf waar mijn man werkte ... dus onzekerheid over zijn werk. 😢
- juni 2009: collega overleden (na 2 jaar ziekte - kanker)
- juli 2009: gelukkig een nieuwe investeerder, bedrijf van mijn man kan een doorstart maken 😊
- juli 2009: zusje is zwanger 😃
- augustus 2009: schoonzusje en zwager getrouwd 😊
- zomer 2009: organisatieverandering/reorganisatie op het werk ... achteraf gezien is het wel verbeterd voor mij maar het was wel een spannende/stressvolle periode
- september 2009: zusje krijgt een tweeling (echo)
- november 2009: we besluiten dat we papa en mama willen worden .. we hebben de afgelopen maanden gemerkt dat er meer is in de wereld dan alleen werken en dat we toch wel heel graag een (of liever meer) kindje(s) willen.
- november/december 2009: zwangerschap bij zusje gaat niet goed. 1 kindje groeit niet goed. Spannende periode ... ziekenhuisopname totdat de kindjes geboren zijn. 😮
- januari 2010: grote verhuizing op het werk (een klus waar ik verantwoordelijk voor ben) dus erg druk in de periode oktober t/m februari (incl. voorbereiding en nazorg).
- februari 2010: mijn neefjes worden geboren na 34 weken zwangerschap ... ze zijn wel erg klein maar doen het best goed ... wel een spannende periode. :):-?
- eind maart 2010: IK BEN ZWANGER 😃
- maart 2010: we mogen een nieuwe lease-auto bestellen (het lijkt dus goed te gaan op het werk van mijn man).
- april 2010: de eerste echo's, zwangerschap lijkt iets achter te lopen maar eind april wel een kloppend hartje op de echo.
- april 2010: we hebben een optie op een huis in een nieuwbouwproject.
- begin mei 2010: geen hartactie op de echo -> curettage :cry::cry:
- half mei 2010: nieuwbouwproject lijkt toch niet door te gaan 😞
- eind mei 2010: man krijgt te horen dat hij zijn baan kwijt raakt ... hij staat samen met 13 andere collega's per 1 augustus op straat :shock::cry:
- juni 2010: man heeft een nieuwe baan ... wel een eindje uit de buurt in Rijswijk (bij Den Haag) 😃
- half juni 2010: nog steeds geen menstruatie, advies gyn. nog even afwachten.
- eind juni 2010: volgens temp-grafiek half juni eisprong gehad maar toch geen menstruatie :confused: en ook niet zwanger.
- half juli 2010: toch maar even laten controleren bij de gyn. bloedprikken ... niet zwanger.
- Volgens de echo is er wel (weer) een eitje op komst ... wat wordt bevestigd door tempstijging en pos. ovutest.
- eind juli 2010: op 12 DPO een licht postieve zwangerschapstest ... joepie! 😃
- begin augustus 2010: op 14 DPO is de zwangerschapstest toch weer negatief en de dagen daarop ook ... maar nog steeds geen menstruatie.
- begin augustus 2010: toch maar weer naar de gyn. weer inwendige echo, niets afwijkends te zien. Afspraak om 1 week na de eisprong bloed te laten prikken.
- 2e helft augustus 2010: eisprong + bloedprikken ... progesteronniveau goed ... dus echt een eisprong.
- eind augustus 2010: het is weer spannend ... zwanger of niet? En als het niet zo is krijg ik dan eindelijk mijn menstruatie?
Sorry als dit overkomt als een klaagzang. Dat is absoluut niet mijn bedoeling.
Ik wil ook niet zielig gevonden worden ofzo ... maar ik vind het wel heel fijn om mijn verhaal af en toe kwijt te kunnen. Het helpt mij ook om alles op een rijtje te zetten.
En nu ik er zo mee bezig ben en alles nog eens een keer op een rijtje zet denk ik echt ... pfff het is inderdaad niet vreemd dat ik er even helemaal door zit. Ik ben echt gewoon een mens en geen robot.
Iedereen bedankt voor het luisteren/lezen ... ik vind het echt heel fijn om hier alle gevoelens te delen. En volgens de maatschappelijk werkster is het ook goed om er op deze manier mee bezig te zijn als het maar niet de hele dag door is. Dus af en toe ook wat afleiding zoeken om er even niet of minder mee bezig te zijn.