@ Tweety, ik weet dat het goedkoper kan hoor maar wij hebben een zware (professionele) server die we voor al onze websites gebruiken.
Onze websites draaien bijvoorbeeld in hetzelfde datacentrum als waar de websites van Hyves draaien 😉 Dus echt professioneel, en dat hebben we ook wel nodig.
Op drukke dagen hebben we in totaal op al onze sites wel meer dan 30.000 bezoekers op een dag ... dus dan moet je gewoon een goede (en dus duurdere) server hebben.
Ik denk dat we in totaal (incl. de websites van familie) ongeveer 50 verschillende websites hebben draaien op die server en we gebruiken hem ook voor onze mail.
We zijn zelfs aan het kijken of we voor de drukste maanden (half oktober tot half januari) een 2e extra server erbij kunnen huren, want mijn websites worden steeds drukker.
En we zijn bang dat als we ze op één server laten staan de sites misschien op de drukste dagen (rondom de kerst) niet meer bereikbaar zijn door de drukte. En dat zou natuurlijk heel erg jammer zijn.
Even als voorbeeld:
www.kerstrecepten.net had vorig jaar op de drukste dag 11.000 bezoekers en meer dan 100.000 paginavertoningen (op 1 dag)!
www.tapas-recepten.nl had op de drukste dag 8.500 bezoekers met ook meer dan 100.000 paginavertoningen en
www.amuse-recepten.nl had op de drukste dag 8.000 bezoekers met ruim 80.000 paginavertoningen.