@mrinkiej, hihi vind het wel spannendd ! zo even kijken of ik nog niet ongi ben..
heb het echt bloedheet, al de hele dag.. zweet me te pletter, net in auto niets aan gezet..
had het zo warmm!
NienOud lidBerichten: 7.557Lid sinds: 29 maart 2010
finaly87 schreef:hoi tara, welkom hier!
Hoelang is een hele tijd meid??
Het is idd niet zo gewoon als t lijkt, zwanger raken ;).. het is erg handig als je weet wat je cyclus is,. heb je een regelmatig cyclus? want dan weet je wanneer je eisprong is en wanneer je dus de meetse kans hebt op zwanger raken..
Foliumzuur is sowieso een aanrader!, ben je zelfs al wat laat mee begonnen want die moet je eigenlijk minimaal 6 weken voor een zwangerschap al slikken.. maar maakt niet meer uit, je bent er nu in elk geval al mee bezig..
vraag maar raak hier!
finaly87 schreef:Weet je wel de dagen waarop je ongesteld bent geworden?
Je cyclus loopt van de 1e dag van je menstruatie tot aan de volgende 1e dag van je menstruatie.. gemiddeld is dit 28 dagen.. bij mij is die zeg maar 30 dagen.. Kan tussen de 20 en 50 dagen liggen bij wijze van spreken ;)..
Maar 12 tot 14 dagen voor de laatste dag van je cyclus heb je een eisprong.. Die dag ben je vruchtbaar. het slimste is om dus rond die dagen sex te hebben (hier noemen we dat klussen) dus 2 dagen voor je eisprong, en de dag van je eisprong bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld bij een 28 dagen cyclus heb je op de 14e dag je eisprong. Sommige meiden (waaronder ik) voelen die vanwege steken onderin je buik. Maar ik heb een 30 dagen cyclus en 12 dagen voor t eind een eisprong. Dus op dag 18 "pas".. maar ik voel mijn eisprong dus dat scheelt! anders hadden we vats vaak mis geschoten.. je leest t al, ik ben een apart geval 😉 maar wel zwanger van mn 2e kindje en al de 2e maand zwanger.. dus ook een mazzelkont ;)..
Je kunt ook ovulatietesten gaan gebruiken als je echt geen idee hebt wanneer je eisprong valt, die kun je vaak in groot aantal goedkoop via internet bestellen. Is mijn verhaaltje een beetje duidelijk? veel informatie he! vraag maar gewoon meer duidelijkheid als je t niet snapt hoor ;)
Faithe schreef:Ik slik deze