Daaaaaaag meiden, hierbij mijn vakantieverhaal..
Vorige week maandag vlogen we om 16.00 vanaf Schiphol richting het prachtige zonnige Tenerife waar we om 19.30 landden (is een uur later als hier).. Toen snel door naar de bagagehal waar we moesten wachten op de koffers, dat duurde een eeuwigheid maar wat wil je ook als je als een van de eersten incheckt en de koffers dus als eerste naar het vliegtuig gaan! Toen door naar de bus waar de touroperator ons al op stond te wachten en heerlijk genieten van het uitzicht.. Binnen 20 minuten waren we in het appartement, met zo’n 15 Nederlanders gingen we naar binnen om in te checken.. Closed! En daar sta je dan met zn allen, dus vriendlief maar bellen met de noodgevallenlijn aangezien de receptie na 21.00 dus gesloten is.. Na ongeveer 15 minuten wachten kwam er dan eindelijk iemand, dus snel inchecken en toen konden we met de lift door naar de 3de verdieping! Eenmaal op onze kamer was het echt een WAUW gevoel, echt super ruim en schoon.. 😃 We hadden zowel een balkon bij de slaapkamer als een balkon bij de woonruimte.. Uitzicht op zee, wat wil je nog meer! Waren erg moe maar moesten toch wel even iets eten, dus snel naar de supermarkt die 100 meter verderop zat.. Daarna lekker wezen slapen aangezien we de volgende dag een bijeenkomst hadden met extra informatie.. Dus vroeg er af en richting het restaurant waar we direct een welkomstdrankje (lees: alcohol op de vroege ochtend, sangria) kregen.. Helaas kon ik dit aan me voorbij laten gaan vanwege de medicijnen! Toen een hele lijst met informatie gekregen en daarna konden we excursies boeken.. We gingen voor de Flipper Uno en de Jeep tour Teide/Masca, hier kon ik ook van genieten aangezien de rug niet altijd mee wilde werken.. Toen heerlijk naar het strand geweest waar ik direct verbrandde ook al smeerde ik me steeds in met factor 50! :? Maar uiteindelijk ben ik toch bruin geworden voor zover ik dat kan beoordelen haha.. ’s Avonds zijn we naar hetzelfde restaurant gegaan waar we de bijeenkomst ook hadden om het WK te kijken, hier zaten allemaal Nederlanders wat dus erg gezellig was.. Woensdags zijn we lekker de omgeving wezen verkennen met steeds veel zitten zodat ik wat uit kon rusten! Daarna ook lekker naar het strand om af te koelen in de zee.. We kregen direct een voorproefje van hoe Spanjaarden zijn, ze waren door naar de halve finale en dus gingen ze massaal de straat op om herrie te schoppen en feest te vieren! Dit beloofde dus nog iets voor zondag, ze waren aardig fel.. Donderdag was dan de dag voor de Flipper Uno, we werden opgehaald met de bus om vervolgens naar Los Gigantes te gaan waar we op de boot Flipper Uno verder gingen.. Heb nog nooit zo’n nare rit meegemaakt, deze buschauffeur reed zo hard dat ik er misselijk van werd.. Steeds op het laatste moment remmen om door een haarspeldbocht te komen, was blij dat ik weer veilig met de voeten aan de grond stond.. Eenmaal aan boord zijn we direct naar de baai gevaard waar we 45 minuten van de dolfijnen hebben genoten! Ze sprongen in het rond langs de boot en hebben dus honderden foto’s gemaakt voordat we eindelijk eens een dolfijn op de camera zagen haha.. Was dus veel zee foto’s verwijderen maar het was zeker de moeite waard.. Daarna zijn we door gevaren naar de baai van Masca waar we gingen zwemmen en paëlla te eten kregen, toen was de middag al om en vaarden we weer terug naar de haven om vervolgens weer met de bus naar het appartement te gaan.. ’s Avonds heerlijk uit eten geweest, dat is echt een genot om de dag mee af te sluiten! 😉 Vrijdag was een rustig dagje omdat ik toch wel bij moest komen, dus lekker bij het strand gelegen en de boulevard over gelopen.. Je kunt hier geweldig winkelen voor weinig geld!! Zaterdag gingen we met een jeep naar de vulkaan Pico del Teide, dat is de enige actieve vulkaan nog op het eiland en is tevens de één na grootste ter wereld.. Echt een geweldige tour daar gehad en om het af te sluiten gingen we naar Masca, dit is een klein dorpje tussen twee baaien in.. Om hier te komen moet je met een slinger weggetje naar beneden, het is echt een lange rollercoaster rit die je maakt! Ze hebben 16 jaar over de aanleg gedaan dus dat zegt al genoeg.. In het dorpje Masca wonen slechts 21 volwassenen en 3 kinderen dus ze leven vooral op toeristen en locale goederen! Hierdoor zijn ze een belangrijk dorp geworden op Tenerife, echt de moeite waard.. Na deze hele dag touren werden we weer bij het appartement afgezet waarna we echt kapot waren! Lekker uit eten geweest en snel naar bed.. Toen was in principe de laatste dag van de vakantie alweer aangebroken en zijn we heerlijk wezen relaxen! We zaten in Los Christianos en elke zondag is daar markt van 9.00 tot 14.00 en dat moet je gezien hebben.. Het is wel vergelijkbaar met de zwarte markt in Beverwijk, maar erg leuk om eens mee te maken.. 😃 ’s Avonds de finale van het WK gekeken in het restaurant waar we dinsdags ook zaten.. Helaas verloren we en konden we ons dus voorbereiden op een vreselijke nacht! Ik heb het nog nooit zo eng gevonden om over straat te gaan, helemaal omdat we in het oranje waren en ze ons dus benaderen.. Ze vlogen je aan met vlaggen en schreeuwden van alles, ik vond dit echt niet prettig! Helemaal omdat wij in Nederland helemaal niet zo zijn en ik dit ook niet verwachtte.. Was echt blij dat we bij het appartement waren, helaas werd het een lange nacht aangezien ze allemaal in auto stappen om vervolgens met vlaggen uit de ramen te gaan rijden en daarbij steeds claxoneren.. Rond een uur of 03.00 werd het wat rustiger en konden we gaan slapen! Maandag moesten we om 10.00 al uitgecheckt zijn terwijl we pas om 17.30 zouden worden opgehaald om weer naar huis te gaan.. Was dus een lange dag overbruggen omdat je niet veel meer kunt doen en je geen kamer hebt waar je je op kunt frissen.. Gelukkig hebben we een hele goede vlucht gehad, we zaten met zn tweeën op een rij en hadden dus veel ruimte! Vanacht om 04.15 waren we dan eindelijk thuis, moet zeggen dat ik wel weer terug wil maar ook onwijs blij ben dat ik weer in mn eigen bedje kan slapen..
Tot zover dus even snel mn verhaal, anders wordt het nog langer en neem aan dat iedereen daar niet op zit te wachten haha.. :p