*breek even in*
@ Greetje, Mijn zoontje laat ook veel melk langs zijn mondje lopen terwijl ie ligt te drinken dit houd in dat het ze wat te snel gaat en ze dan via de mondhoeken het laten lopen waardoor het dus zo´n kliederboel word (ik leg nu telkens spuugdoekje neer sinds ik het weet). Maar onthoud wel kleintjes halen meer uit de borsten dan wat een kolf apparaat kan, ik ben zelf helemaal gestopt met dat kolfen gedoe werd er helemaal gek van en dus leg ik dan wel gewoon sneller aan! Heb wel eens voor de lol nog paar keer gekolfd en sinds ik niet meer kolf kolfde ik die paar keren voor de lol zo ff in een kwartier 250cc uit alle 2 de borsten !!!!!! 😃
Maar het is ook wel vrij normaal als je kleine om de 3a4uur komt voor een voeding, mijn zoontje komt om de 2a3uur ach vind het wel prima als hij het nodig heeft zo snel (bv is licht verteerbaar) gaat ik wel lkkr zitten of liggen met hem.
En ook is het normaal dat ze langs de mondhoeken melk laten lopen dit omdat kleintjes groot zuigreflex hebben en het dus wel eens vaak te hard kan gaan waardoor er teveel in het mondje komt en ze dan denken van pff wat moet ik daar allemaal mee een dan laten ze het lopen en word het een kliederboel.
En mijn zoontje slaapt overdag max maar 30 min voor de rest slaapt ie s´nachts ontzettend goed sinds een maandje hij gaat om 21.00 naar bed en wekt mij dan om 09.00 (slaapt klokje helemaal rond nu).
Succes 😊
greetje83 schreef:He Meiden!
Ook weer eens een berichtje van mij. Ik lees wel steeds bij, maar tegen de tijd dat ik wat wil gaan typen heeft Max me weer nodig. 😃
Wat fijn dat bijna alle baby's al zo goed doorslapen en een ritme krijgen. Max slaapt 's nachts wel redelijk, meestal zo'n 6,5 uur achter elkaar, maar overdag is er nog geen ritme te bekennen. Hij heeft om de 3 a 4 uur een voeding nodig en slaapt maar zo heel af en toe eens wat. De laatste keer op het cb zeiden ze echter dat dat wel normaal is, dus hoop maar dat het ooit nog komt! Het lijkt me heerlijk als hij om 21.00 uur de laatste voeding zou krijgen, maar tot nu toe rek ik het altijd tot 23.00 uur want anders ben ik midden in de nacht de pineut. Ik geef nog steeds bv n denk dat het dan gewoon wat langer duurt voordat het allemaal wat lekkerder loopt.
Sinds een aantal dagen kolf ik de meeste voedingen af, want Max loopt steeds te klooien als ik hem aan de borst houd. Hij spuugt heel veel melk uit terwijl hij drinkt en het is een grote bende daarna. Uit de fles drinkt hij keurig en heeft hij 130 ml binnen 10 minuten naar binnen gewerkt.
Ik vraag me wel eens af of ik misschien te weinig melk geef en dat hij daarom nog zo vaak vraagt. Als ik het afkolf kom ik gemiddeld op 130 ml uit, maar als ik jullie verhalen lees krijgen de baby's veel meer. Misschien dat hij daarom nog 6 a 7 voedingen wil hebben. Ik zal van de week eens een kolfdagje instellen waarbij ik iedere 2 uur afkolf, misschien komt er dan wat meer uit die uiers van me 😃
Hebben jullie nog tips???
Verder is het nog steeds genieten hoor.
De_knapste: ik heb nog steeds een inlegkruisje in iedere dag. Het is niet echt bloed maar wat donkergelige afscheiding. (gelukkig 'ruikt' het niet meer!)
Daisy: wat fijn dat je weer een paar kilo'tjes kwijt bent, dat geeft toch een lekkerder gevoel he!
JK: Tjee, 25 september alweer aan de slag! Ik ga 25 oktober weer beginnen, heb nog 3 weken vakantie achter mijn verlof aan geplakt
Babylover: fijn dat het zo goed gaat met je kleintje, maar wat zuur dat je nog zo'n last hebt van je ruptuur, arme meis, ik hoop dat het snel beter gaat met je...
Misslola: Fijn dat je er weer bent en dat alles zo goed gaat!!!
Alle andere meiden: ik weet even niet meer wie wat heeft gezegd, maar ik wens jullie allen weer een goede nacht toe vannacht!!