mama-m schreef:Yente, ik las net over je misselijkheid. Ik ben nu 8 weken zwanger en dus ook in mei uitgerekend. Ik kon niets meer van de misselijkheid! Viel alleen maar kilo's af. Kreeg niks naar binnen, zelfs geen vocht. Ik heb van de dokter Emesafene voorgeschreven gekregen. Het hielp alleen niet geweldig bij mij. De gynaecoloog raadde me gembercapsules aan en die zorgen ervoor dat je misselijkheid wat draaglijker wordt. De combinatie van beide houdt me nu redelijk op de been. Proberen kleine beetjes te blijven eten, gemberthee drinken wil ook wel helpen en dextro soms ook nog wel. Je maag niet leeg laten worden en niet te zware dingen eten. Maar die gembercapsules zijn echt een aanrader. Ik heb ze bij een DA drogist gekocht maar ze zijn ook via internet te bestellen van Arkocaps of zoiets heet dat geloof ik. 4 per dag en je maag wordt er langzaamaan vanzelf sterker van. Per potje ongeveer 7,50 a 8 euro maar ik had het ervoor over!
Heel veel sterkte!
Bedankt voor de tips. Gembercapsules durf ik alleen niet aan, omdat ik heel veel moeite heb met pillen (en capsules) doorslikken. Ik gebruik eigenlijk alleen pillen die ik kapot mag maken of poeders. Ik weet het, het is psychisch maar wat doe je eraan.
Ik probeer nu wel vaak te eten en mijn maag niet leeg te laten worden, maar volgens mij ga ik zo wel heel veel aankomen!
Ik heb nu ook van de dokter Emesafene gehad. Alleen staat erop dat je niet mag autorijden als je dat neemt. Niet handig dus.
Voor de meiden die dit gebruiken: heb je er last van? dat je duf of iets wordt?