Zonnigekarin schreef:@ jojo, nou ik heb wel overgewicht dus ze gaan zowiezo controleren op suiker, maar dat zouden ze pas gaan doen bij week 25 ofzo geloof ik. Als je overgewicht hebt is de kans op zwangerschapsuiker namelijk veel groter, en dan krijg je meestal ook een heel zwaar kind. Nu denk ik dat ik zowiezo wel een zwaar kind krijg, maar ik was 8,5 pond, mijn broer 9 pond en mijn man 10 pond! dus dat beloofd geen licht kind te worden hahahaha.
maar de vk zei echt dat ik nuchter moest zijn... dus daar hou ik me dan maar aan toch?
Ik ga denk morgen weer met allebij de formulieren dit x! haha
als de vk zegt dat je nuchter moet zijn moet je dat ook maar aanhouden...
misschien dat ze het suiker toch even mee nemen als routineonderzoek....
je hoeft er niet gelijk van uit te gaan dat je een zwaar kindje krijgt hoor!
mn schoonzusje is bevallen van 4 kinderen de oudste was bijna 10 pond de 2e 9.5 pond en de 3e en 4e tussen de 6-6,5 pond.... dus zegt niks!
ikzelf en mn man waren alletwee ook 6.5 pond en alle 2 een week te laat
maar onze zoon was 7.5 pond en ook nog 2.5 week te vroeg!
ik ben toen ook geprikt op zw-suiker maar had ik niet!
ik was toen zelf ook maar 11.5 kilo aangekomen..... dus waar aan het ligt? hij ligt nog steeds boven het gemiddelde met lengte en gewicht... maar de verhouding is wel goed!
deze uk was met de 1e echo precies op de dag nauwkeurig en met de 2e echo lag het ook al weer 3 dagen voor...... dus we zien wel!
moet zeggendat mn zoontje er was binnen 6.5 uur en ben bijna niet uitgescheurd, was een klein schammetje! zegt ook niet altijd hoe een bevalling gaat verlopen, aandehand van de grote van het kindje.... het kan ook klein zijn en toch moeizaam gaan.....
komt vast allemaal goed!