@Finally86, misschien een idee om een dietist te raadplegen voor / tijdens het geven van bv? DAn wel een die ook verstand heeft van bv natuurlijk :). Ik loop zelf bij Stefan Kleintjes (van
www.borstvoeding.com) ivm vermoedelijke allergie van mijn zoon en kreeg daar ook advies over hoe ik zelf genoeg binnenkrijg voor nr. 2 en mijzelf dus. Hij heeft veel verstand van bv, is dan ook heel erg pro-bv en zou niet zomaar afraden te stoppen dan wanneer het echt niet gezond voor je is. Heb via telefoon en email consult bij hem, dus dat is ook nog eens makkelijk. Een tip waar je misschien wat aan hebt :D.
Ik ga bij nr. 2 ook weer proberen te voeden, mijn zoontje drinkt nog steeds bij mij. Nooit gedacht dat ik het zo lang zou volhouden, was ook helemaal niet de bedoeling. Maar we hebben zoveel gezondheidsissues met hem (gehad) dat iedere druppel moedermelk met antistoffen die ik hem kan geven ook graag wil blijven geven. Want anders hadden we waarschijnlijk nu nog meer gedoe gehad en het was zo al heftig genoeg. En daarnaast is het gewoon zo genieten van die gezellige momenten met z'n tweeen! Hier idd de 1e week ook pijn gehad met voeden, ook kloofjes gehad :S. Maar ik leerde dat je dan bij aanleggen ff moet puffen zoals bij je bevalling, dan was met een minuut die 1e pijn over en had ik er geen last meer van! Was een gouden tip, want erg fijn was het niet. Na die week gewoon geen pijn meer, tot hij ging bijten ;). MAar na 3 keer wist hij wel dat hij dat ook niet meer moet doen, dus nu bijt hij soms even snel in mijn vinger als hij jeuk aan zijn tandjes heeft, die grapjas...
Maar idd... iedereen moet zeker zelf beslissen wat hij doet, ik zou iedereen ook willen aanraden om die 1e borst toch te geven na de bevalling, dat is zo'n bijzonder, uniek, intiem moment! En dan doet het nog niet zeer :p. Geef je je kindje ook gelijk een enorme boost aan antistoffen mee waar hij wel even op vooruit kan en dat zit nu eenmaal niet in kv! Dus als je twijfelt of als je kv wilt gaan geven zou ik daar wel over na willen denken!
En verder zijn er natuurlijk enorm veel voordelen aan bv (bijv. verlagen van de kans op borstkanker!) maar er zijn ook nadelen, daar zal ik eerlijk over zijn. Even een avondje weg gaat nu wel, maar voor een dagje uit moet ik toch momenten zoeken om te kolven. Alleen dat kan gelukkig overal wel, dus dat scheelt dan weer.