Goedemorgen allemaal!
Mijntje: wat leuk dat je zo snel groeit! Maak je ook foto’s?
Ik las over het ‘te laat’ komen van een eerste kindje. Heb ik ook iets van gelezen, ik geloof dat het gemiddelde 41 weken was, dus probeer daar maar vanuit te gaan (mikken op 11-04-11, haha 😉 Al zal al tegen die tijd roepen met 40 weken dat ik heel graag wil dat het begint denk ik…)
Zuster: haha, jouw zwangerschapsdementie is wel heel erg 😉 Wel grappig 😊 Ik heb zelf vooral last van het door elkaar halen van allerlei hele makkelijke woorden en dan niet door hebben dat ik iets verkeerd zeg, bv twee keer aan mijn vriend vragen hoe het zwemmen was en na zijn wazige blik nog niet doorhebben dat ik zwemmen zei ipv mountainbiken, echt heel raar.
Ampie: vervelend, goed op jezelf passen en we zien je wel weer verschijnen als je daar zelf zin in hebt. Sterkte.
Mijntje: good luck!!
Dreampje: hopelijk zijn ze er inmiddeld, kan er ook niet tegen als mensen hun afspraken niet nakomen… Zeker niet als het ’s ochtends is en je zit te wachten.
Ik zag ook nog de kaneel in kruidnoten voorbijkomen. Volgens het voedingscentrum geldt dit (ik weet niet of het dezelfde link is als hier al stond
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-veiligheid/schadelijke-stoffen/natuurlijke-gifstoffen/in-kruiden/coumarine-(in-kaneel).aspx ):
Coumarine en zwangerschap
Geneesmiddelen met afgeleide stoffen van coumarine (doorgaans anti-stollingsmiddelen) kunnen schadelijk zijn voor ongeboren baby’s. Coumarine
in kaneel heeft deze werking echter in veel mindere mate.
Het is vrijwel onmogelijk via eten zoveel coumarine binnen te krijgen dat dat schadelijk is voor de ongeboren baby. Normaal kaneelgebruik, tot gemiddeld twee milligram coumarine per dag, zal dan ook geen nadelige effecten hebben.
Lijstje met hoeveel kaneel/coumarine per product:
Gemeten coumarinegehalten per kilogram (kg) en per stuk/portie Appeltaart, appelflappen, appelkoeken50-80 mg/kg4,5-7,2 mg per punt/stuk (90 g)Pepernoten, kruidnoten30-75 mg/kg3,0-7,5 mg per 100 gKaneelstokken, kaneelschuimpjes/ kussentjes25-60 mg/kg2,5-6,0 mg per 100 gStroopwafels50-80 mg/kg1,5-2,4 mg per wafel (30 g)Kruidkoek, spekkoek, Groninger-/Friese-/Deventer- koek40-80 mg/kg0,8-1,6 mg per plak (20 g)Kaneelkoekjes70-100 mg/kg0,7-1,0 mg per koekje (10 g)Appelkaneelbrood15-30 mg/kg0,5-1,0 mg per plak (35 g)Gevulde speculaas15-35 mg/kg0,3-0,7 mg per stuk (20 g)Ontbijtkoek10-70 mg/kg0,2-1,4 mg per plak (20 g)Kruidcake10-60 mg/kg0,2-1,2 mg per plak (20 g)Oranjekoek9-11 mg/kg0,2 mg per plak (20 g)Speculaas15-55 mg/kg0,15-0,55 mg per koekje (10 g)Kaneelbeschuit15-80 mg/kg0,15-0,8 mg per stuk (10 g)Kaneelbiscuit15-80 mg/kg0,07-0,4 mg per stuk (5 g)