Hallo iedereen,
Na een lange tijd van stilte, zal ik nog eens een berichtje posten.
Ondertussen gaat het langzaamaan iets beter met ons...
Eerst en vooral een fotootje van onze Liene!
[ATTACH=CONFIG]2256[/ATTACH]
Ik weet niet precies wat Maarten al verteld had, dus sorry als ik in herhaling zou vallen...
Vrijdagnacht begon het wat te 'rommelen'... Om de 8 minuten een wee die ik een beetje weg moest puffen, maar die vielen goed mee.
Zaterdag overdag niet veel weeën gehad.
s Avonds om 19u begonnen ze serieus door te zetten.
Vooral rugweeën, waarbij Maarten met flink wat tegendruk goed kon helpen.
Om 23u30 waren de weeën om de vijf minuten, dus wij (na een telefoontje naar de vk) onderweg naar het ziekenhuis.
In de auto maar 2 weeën gehad (om de 10 min) en in het ziekenhuis helemaal niks meer.
Onderzoek door vk: baarmoedermond is helemaal week, maar nog geen ontsluiting.
Terug naar huis. Thuis aangekomen: weeën om de 6 minuten.
Zondagmiddag (13u) kwamen ze weer om de 5 minuten, voor 2 uur lang, dus: tel naar vk en weer naar ziekenhuis.
Daar aangekomen stopten ze weer! vk heeft gestript en voelde dat we 1 cm ontsluiting hadden.
Terug naar huis. Weer zelfde verhaal: weeën werden steeds moeilijker weg te puffen en kwamen om de vijf minuten.
sAvonds kon ik het niet meer uithouden en zijn we terug naar het ziekenhuis gegaan (derde keer: goeie keer).
Daar aangekomen waren de weeën nog om de 6 a 7 minuten. Nog steeds 1 cm ontsluiting.
Ik werd opgenomen omdat ze zagen dat ik al helemaal op was en de bevalling moest eigenlijk nog beginnen.
Temp en bloeddruk werden gemeten en ik had koorts.
Test gedaan en vliezen zijn gebroken! (wrsch ergens bovenaan een scheurtje, want onderaan is alles nog in tact)
Normaal moet dan binnen de 24u de baby eruit, dus maandagochtend: inleiden!
Ik kreeg een spuit met pijnstilling om de nacht nog goed te slapen en dan beter uitgerust aan de bevalling te beginnen.
Maarten is bij mij gebleven.
s Ochtends een infuus met weeënopwekkers en de vk heeft mijn vliezen gebroken.
Ontsluiting staat op 3 cm... (om 10u)
Om 13u was ik helemaal op en kon ik me niet meer ontspannen, heb ik epidurale gevraagd. (5cm ontsluiting)
Er wordt een monitor aangesloten op Liene om haar hartslag en saturisatie (% zuurstof in bloed) te meten.
Elke keer als ik op mijn rug moest gaan liggen, voelde ik dat ik ging flauwvallen.
Dan had Liene telkens een extreem hoge hartslag.
Ondertussen zat ik ook aan een infuus met suikerwater, antibiotica en aan de zuurstof.
Ze had ook in het vruchtwater gepoept.
Mijn koorts ging steeds maar omhoog en ik voelde me slechter en slechter.
vk voelde dat liene een sterrekijker was. of ik een half uur op handen en knieën kon gaan zitten.
Nadat ik vijf minuten omgedraaid was, ging haar hartslag ook weer omhoog, dus mocht ik weer terug.
Gelukkig, want weeën wegpuffen is heel lastig op handen en knieën.
Om 19u zitten we nog steeds op 5 cm ontsluiting en is mijn temp naar 39,8 gestegen.
De gyn had al heel de dag telefonisch contact met de vk en kon ook liene haar monitor en mijn monitor thuis in de gaten houden.
Toen de vk om 19u belde of hij kon komen, was hij al in de auto onderweg naar ons.
Om 19u15 besliste hij om een keizersnede te doen. Vanaf toen ging het heel snel.
Hij belde het OK-personeel op, de anesthesist verdoofde me en om 19u50 is liene geboren.
Op de operatietafel was ik nog ziek (overgeven en duizelig), maar vanaf dat Liene eruit was, voelde ik me een stuk beter.
Met Liene ging het best goed. Hartslag was nog 199, temp was 38,5 en ze was misselijk van het inslikken van het vruchtwater.
Ze hebben haar maag gespoeld en ze ging met haar papa naar de kinderafdeling.
Ze mocht in een open couveuse.
Ik moest naar de intensive care en mocht pas naar liene toe als ik stabiel was en mijn zuurstof eraf kon.
Het duurde echt superlang! Om 21u30 zag ik mijn schatje en lag ze voor het eerst aan mijn borst.
Nu wordt ze wakker, ik zal mijn verhaal een andere keer moeten afmaken.
Heb ook nog niks bijgelezen, hopelijk gaat het mer jullie allemaal goed!
Tot later!