Precies!!!
Dus daarom mijn opmerking dat een bevalling niet zo natuurlijk meer is. Een zwangerschap wel.
HertoginOud lidBerichten: 607Lid sinds: 1 januari 2005
Tammie78 schreef:euhh of over FV ;)
Femke1970 schreef:Jij bent nu dus zwanger van de 3e? Tja, het is misschien de moeite waard om eens in een kraamhotel te kijken; het zou mij wel wat lijken!
Trouwens zelfs een ziekenhuisbevalling, poliklinisch of op medische medicatie, verschilt enorm tussen de verschillende ziekenhuizen. Wij hebben 2 jaar in Gelderland gewoond voor mijn man's werk en inmiddels weer terugverhuisd naar Drenthe. Ik ben in het CWZ in Nijmegen bevallen op medische indicatie van onze 4e dochter en ik vond het daar geweldig! Iedere bevalling gebeurde daar in een luxe kraamsuite; een prachtige, zelfs gezellige kamer met eigen badkamertje, keukenblokje verzorgingsplek voor de baby en een slaapbank voor je partner. Achter het bed stond een houten kastenwand die opengeklapt meteen een medisch circus werd met alle benodigde apparatuur. Na de bevalling ging die kast weer dicht en heb ik daar samen met mijn dochter nog heerlijk relaxed 3 dagen gelegen. Super!
Hier in Assen is het maar behelpen en ouderwets wat dat betreft en niet met elkaar te vergelijken. 2- en 4-Persoonskamers en in 12 jaar tijd is er werkelijk niets veranderd. Ik heb alleen wel gelezen dat inmiddels de baby's 's nachts bij de moeders mogen blijven itt 12 jaar geleden, daar ben ik dan wel weer blij om.
Mijntje schreef:Ik ben nu wel benieuwd of er een relatie te vinden is tussen het percentage wat voor ziekenhuis kiest tegenover thuis en FV tegenover BV.
Mijn gevoel zegt (kan het helemaal fout hebben) dat thuisbevallers vaker BV willen geven, wat denken jullie?
vj schreef:hier ook een bv mama die niet thuis is bevallen en dat ook niet zo graag zou willen. ook niet bij een 2e.
ziekenhuis is alles bij dehand. mocht het goed gaan ben je zo weer thuis. Ik had een keizersnede dus was maar goed dat ik daar was.