Princesse schreef:zon schreef:
Om de 2 dagen ( om de dag in je vruchtbare periode is nog beter) is al goed. Helaas is t niet dat als het er ei er dan is dat t meteen raak is...als dat zo was was iedereen meteen zwanger met ovutesten en temepraturen...maar helaas.
Ik duim iig voor je!
Met om de 2 dagen bedoelde ik om de dag eigenlijk, dus 1 dag wel en 1 dag niet. Als je dan een ovulatie hebt dan heb je wel de meeste kans omdat de zaadcellen meestal 2 dagen in leven blijven. Althans dat staat in de meeste onderzoeken, dus dat bedoelde ik met meteen raak. Het kan andere redenen hebben dat je niet snel zwanger kunt raken. Ik bedoel alleen dat ik niet aan de hand van mijn grafiek ga klussen, want dan kan je ook te laat zijn. Als de temperatuur stijgt ben je al te laat omdat de je de eisprong al gehad hebt.
Dan doe je t idd al goed, dat vergroot de kans op zwangerschap. Maar nogmaals t garandeerd nog steeds niet dat je snel zwanger bent, hoop t voor je maar zo werkt t helaas niet. Het is en blijft een wonder zwanger worden maar gemiddeld zijn de meeste vrouwen ( dus als beide man en vrouw normaal vruchtbaar zijn) binnen een half jaar tot een jaar zwanger.
Ik zelf heb meerdere rondes getemperatuurd en ovutesten gebruikt en ook meerdere rondes op de dag van eisprong ( en/of de dag ervoor) seks gehad maar "pas" in ronde 5 zwanger. Ik mag dus niet klagen, redelijk snel zwanger geworden dus!
Dus duimen dat je snel een positieve test in handen hebt!!