Poe Zoe wat lastig... Zit de werkzame stof eventueel ook in andere medicijnen die wel beoordeeld zijn voor gebruik tijdens zwangerschap? Dat is misschien iets wat je bij de apotheek zou kunnen navragen en misschien dat je op die manier iets te weten zou kunnen komen over of de werkzame stof al dan niet gevaarlijk is voor je ongeboren kind. Je zou eens in het farmacotherapeutisch kompas (
Farmacotherapeutisch Kompas) kunnen kijken, maar uiteraard moet je wel je eventuele conclusies op basis daarvan met je arts of vk bespreken! Het is idd niet goed om reflux niet goed behandeld te laten, kun je ook weer allemaal problemen van krijgen.
Denk je dat je eventueel de eerste drie maanden door zou kunnen komen op het alternatieve medicijn? Na drie maanden zijn alle organen enzo volgens mij in aanleg al klaar, dan zou de impact op je kindje minder zijn.
Dat globusgevoel, zit dat niet zeg maar in het kuiltje van je hals? Ik heb als gevolg van stress een hele tijd een brok in mijn keel gehad en ging ervanuit dat dat een globus was, er zat verder niks en uiteindelijk is het ook weer weg gegaan... HEt 'brokje' dat ik nu heb, zit hoger, bovenin mijn keel zeg maar. Van mijn maag heb ik sowieso regelmatig last, ik heb galstenen en eens in de zoveel tijd spelen die op.