@ H4M: Wat fijn dat je weet wanneer je gaat beginnen met IVF! Wat zal jij blij zijn!
Nu lees ik verder en schrik wel dat je een halve dag wordt opgenomen en zwaardere pijnstilling krijgt… Dan is het zeker ernstig, want volgens mij doen ze dat toch niet zomaar??
@ HBB: Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik jou gedicht las… Dat gevoel is verschrikkelijk….
@ Wendy: Wat een spanningen hè? De hele dag denk je: ben ik zwanger/ben ik niet zwanger, ben ik zwanger/ben ik niet zwanger… Ik vrat mijn vingers bijna op van de spanning… Je leeft er zo lang naar toe.. Je bent zó dichtbij maar tegelijkertijd ook zó ver vandaan, omdat je al zoveel teleurstellingen hebt moeten verwerken. Ik hoop voor je dat je een dikke vette positieve test in je handen mag krijgen!
Hoe kan het dat jou man nu wel vruchtbaar zaad heeft?? En hebben ze jullie daar niet van op de hoogte gebracht?? Wanneer ga je naar een arts toe??
@ Nynke: Jemig meis….. Natuurlijk begrijpen we dat je even niet kan reageren… Wat krijg jij een hoop voor je kiezen zeg… Ik kan me niet voorstellen wat jullie allemaal moeten doorstaan en wens jullie alle goeds en een prachtig wonder toe… Neem de tijd voor jezelf en als je behoefte hebt om te praten of uit te huilen, dan weet je ons te vinden… Veel sterkte meid…
@ Afke: Wat vervelend zeg… Ik hoop echt voor je dat je menstruatie snel komt en dat de behandeling niet opgeschoven hoeft te worden…. Je moet teleurstelling na teleurstelling verwerken… Ik denk nog steeds heel vaak aan je en hoop/duim/brand kaarsen dat je de volgende keer op een roze wolk mag lopen!
@ Zonnebloempje: Hoe vond je de GA? Ik was echt heel blij dat ik wist wat mij te wachten stond… Hopen dat er geen wachtlijst is! Zodra je je kan aanmelden direct ’s morgens vroeg doen 😉
@ Sabine: Wat een prachtige echo meid!! Ik ben zó blij voor je!! Wat zal dat een bijzonder moment zijn geweest! Doe jij mee met moeders voor moeders?? Daar wordt toch o.a. Pregnyl van gemaakt?
Vond 'm wel toepasselijk 😉
@ Iedereen: De week vakantie in Tsjechië was heerlijk! Ben alleen niet gaan skiën, omdat ik dat nog nooit heb gedaan en bang was voor een lelijke val (ook op advies van de arts). Ik had vrijdag getest en had een heel licht streepje op de Mat Care Ultra zwangerschapstest (zou HCG vanaf 10 meten), dus dacht dat mijn HCG erg laag zou zijn…
Zaterdagochtend toen we net aankwamen in het vakantiehuisje moest ik stoppen met de Utrogestan en een uur later begon ik te bloeden…. Met stolsels, dus ik wist zeker dat de zwangerschap niet zou doorzetten….
Zondag was ook echt een KUT dag en heb alleen maar gehuild… Dan heb je eindelijk, na al die tijd, een minuscuul streepje en dan wordt de grond weer onder je voeten vandaan gerukt… En je zit lekker in Tsjechië, dus je kan niets opzoeken o.i.d. (is eigenlijk mijn redding geweest, want anders was ik knettergek geworden)
Maandag was het bloeden met stolsels gestopt en had ik alleen nog helderrood bloed bij het afvegen… Ik heb ’s morgens het ziekenhuis gebeld en zij vertelde mij dat 1 op de 5 vrouwen bloedverlies heeft tijdens de vroege zwangerschap en dat 50% daarvan onschuldig is… Ze vertelde mij dat het bloedverlies ook kon komen van de adenofibromen (goedaardige tumoren) die aan mijn baarmoedermond zitten, maar goed. Het was dus fiftyfifty…. Ik moest veel rust nemen en afwachten.
Dinsdag heb ik weer getest (met Kruidvat 2 voor €5,00, die meet vanaf een HCG van 20) en tot mijn verbazing stond er een veel duidelijkere streep! In het ziekenhuis hadden ze gezegd dat als het mis zou gaan de test niet meer duidelijker zou worden….
Vanmorgen moest ik weer testen van het ziekenhuis en meiden…. Ik hoef niet meer te turen! Er staan twee dikke vette strepen (heb een foto van de test als bijlage verstuurd) !!! YES YES YES!!!
21 maart krijgen we de eerste echo… Spannend! Hoop echt dat het goed zit.
Ik gun iedereen dit fantastische gevoel! We lopen thuis op een grote roze wolk en mijn familie ook!! Iedereen is zo blij!
Veel liefs,
Merel