Bedankt voor het welkom!
Een hoop vragen idd, maar vind t niet erg om ze te beantwoorden. Al lezend wordt ik van jullie ook veel wijzer!
Wij zijn nu bijna 2 jaar bezig zwanger te worden, mijn vriend heeft verminderde zaadkwaliteit. Hij had al eerder geprobeerd zwanger te worden met zijn ex maar dat lukte ook niet, alleen wist hij toen nog niet waarom. Ik ben 39 jaar dus we zijn op een gegeven moment naar de gyn gegaan want je krijgt wel haast zeg maar. Bij mij is wel alles goed schijnt, alleen bij de HSG (PIJNlijk!!) krampte mn linker eileider dicht maar was volgens gyn wrs reactie en niet dat ie dicht zat. Hormonaal zit het allemaal gelukkig nog steeds wel goed bij mij.
Van de 5 cycli tijdens de IUI-periode maar alleen de eerste twee echt IUI gehad, onder 50 Puregon. Geen succes echter. Het ging zo: 1e en 2e cyclus IUI. De derde cyclus heb ik niet gebeld want we zouden na 2x voor IVF gaan. Wist ik veel dat dat zoveel tijd en voeten in aarde had, had gewoon door kunnen gaan met IUI. Maar dus 1 cyclus verloren. De 4e cyclus ook met Puregon 50 maar toen links 4 follikels, dus risico op vierling (?? ja hoogtheoretisch m.i.) dus gecancelled, mocht niet doorgaan. De 5e cyclus dus zonder Puregon: 1e echo (pardon, fm!) 2x 3.5cm links en kleintje rechts. Die kleine zou het gaan worden deze maand want links waren persisterende follikels van vorige cyclus. Na 2 dagen: zelfde beeld, rechts ietsje groter, zelfde oordeel. Na weer 3 dagen: ineens nog maar 1 follikel links, en rechts heel ietsje groter. Die ene zou door lichaam zijn opgenomen. Nog weer 2 dagen later echo door andere gyn: baarmoeder slijmvlies wittig op echo, je hebt dus wrs een eisprong gehad die we hebben gemist!!! Ja ik wist dus ook wel welke dat was geweest..... die ene linker dus. Bah, gemiste kans, maar ze gaven aan er niets aan te kunnen doen want er is geen onderscheid te maken in begin als je 2 grote ziet of die uit deze of de vorige cyclus komen....
Nou, nu dus aan de Deca, krijg er hoofdpijn van en heb ook duidelijk minder trek. Volgens bijwerkingen kan misselijkheid optreden, misschien is dat het idd wel, maar uit zich met name als geen eetlust, net als bij jou, Tammy. Verder gaat spuiten goed. Om die druppel aan het eind te vermijden doe ik net als wat ze bij Puregon adviseren: ik hou het naaldje na inspuiten nog 10 sec in de huid, kan die laatste druppel door mn lichaam worden opgenomen.
Wb terugplaatsingen: mijn gyn WIL maar 1 embryo terugplaatsen, ook al wil ik er 2 (of dat dacht ik eerst, maar wil ook geen risico op tweeling eigenlijk). Dus heb geen keus. Mocht de 2e poging niet lukken dan zei ze wel evt 2 te willen gaan terugplaatsen bij 2e poging.
Nou sorry voor de lap tekst!
Groetjes, Pimmetje