@ ikke
ja, ik ben erg blij dat ik voorbij de 37 weken ben.
Oh, je bent bevallen!!!
Gefeliciteerd! 😃 :D 😃
Fijn dat ze het goed doet. Ik hoop ook dat jullie snel naar huis mogen. De eerste baby van de maand mei in ons lijstje 😃
@ puk
fijn dat het zo goed blijft gaan bij jullie!
Die krampen zijn volgens de gyn idd wat voorwerk... ze vond het verder niet zo relevant geloof ik...
@ korel
ja, het is fijn dat de medicijnen werken, ik zit nu stabiel met een onderdruk tussen 90 en 95, maar blijkbaar is dat toch ook weer niet zo mooi als ik dacht (lees hier onder)
poeh, dat vrijgezellenfeest klinkt best heftig! Zou je dat wel doen? Oh, lees dat het echt een hele goede vriendin is en dat je misschien ook niet bij haar bruiloft kan zijn. Nou, hoop dat het mee zal vallen. Succes!
@ calimero
hoe was jouw bloeddruk? Oh, lees dat hij weer helemaal goed was. Gelukkig!
@ patricia
hoe is het nu bij jou? Klinkt spannend...
oh, lees te hoge bloeddruk en eiwitten, ai... en hoe is het nu? Ben je nog in het zh? Hebben ze je ingeleid?
Nu is het nog spannender...
@ cruesli
3500 gram bij de geboorte zou perfect zijn.
Bij mij hebben ze geen schatting gemaakt, maar ze zeggen steeds dat hij mooi gemiddeld is, niet groot en niet klein, dus daar ga ik maar van uit. Dat zou dan 3400 bij 40 weken zijn, maar gezien de ontwikkelingen (zie hier onder) zal hij dan wel minder zijn bij zijn geboorte...
De vk zei een lange dunne? Dat ben jij ook, of niet?
@ tam
2 cm ontsluiting al, dat gaat je denk ik iig het ‘primen’ besparen. Dan zal je baarmoeder volgende week uit zichzelf wel rijp genoeg zijn voor de inleiding. Spannend is het zeker!
@ bati
hoe was je controle en ctg? Oh, ik lees wat minder 😞 wat rottig dat de kleine dan zo stil blijft. O, jee ook bijna niet meer gegroeid sinds 34 weken... wat rot! 😞
vandaag wordt je dus waarschijnlijk ingeleid. Heel veel sterkte en succes! Ik duim voor je dat alles goed gaat! Zet hem op!
@ san
In de folder over inleiden die ik van het zh heb staat dat de arts een inleiding overweegt als het beter is dat de baby eerder geboren wordt dan om te wachten tot de bevalling spontaan begint. Wachten zou dan dus een soort risico voor moeder of kind inhouden. Redenen zijn bv. voorbij de 42 weken raken, hoge bloeddruk hebben of een groeiachterstand van de baby.
@ sam
mooi dat alles weer goed was!
@ beebie
oei! 10 pond! Dat is wel erg flink!
@ jojo
fijn dat het zo goed gaat bij jullie!
@ sparkje
ik moet trouwens echt ook ongelooflijk vaak naar de wc, als ik net geweest ben moet ik alweer... en als ik wacht wordt uk onrustig en krijg ik steken... dus blijf op en neer lopen...
over het inleiden, daar weet ik nu toevallig een beetje van, zie mijn stukje bij san
een balloncatheter (lees nu niet verder als je het niet wil weten) is een ballonnetje dat ze inbrengen in je baarmoedermond, om zo te komen tot ontsluiting, als die er nog niet is. Meestal moet het ballonnetje er 10 uur in blijven zitten en het beoogde resultaat is 3 cm ontsluiting, vaak wordt het gebruikt in combinatie met prostaglandinegel. Het is dus bedoeld om een inleiding mogelijk te maken als de baarmoeder nog niet rijp is. Het wordt ook wel ‘primen’ genoemd.
@ tinkerbel
in onze naam zit geen ynn/inn...
Hier:
Gisteren was ik bij de gyneacoloog en zij vindt het het beste als de baby zo snel mogelijk geboren wordt. De zwangerschap is nu voldragen en dat betekent dat mijn hoge bloeddruk en de medicijnen meer risico's met zich meebrengen dan een opgewekte bevalling.
Ze zei dat als ze streng zou zijn ze zou adviseren om vandaag (!!!) al te bevallen, maar ze snapte dat het voor mij wel fijner was om me te kunnen voorbereiden, zeker aangezien ik eigenlijk een thuisbevalling wilde op de meest 'natuurlijke' manier. Ze vond het goed om dan nog een week te wachten.
A.s. maandag moet ik 's ochtends vroeg al naar het ziekenhuis en daar zal ik pas weer uit komen na de bevalling.
Maandag gaan ze kijken of mijn baarmoeder 'rijp' is, zo ja, dan wordt ik waarschijnlijk die dag nog ingeleid, zo nee, dan gaan ze hem 'rijp' proberen te maken (met zo’n ballonnetje) en dan wordt ik de dag erna (dinsdag dus) ingeleid. (Mijn gyn deed alsof het niet dagen kon duren, maar bij Bati las ik van wel, dus misschien duurt het langer en wordt ik dus pas woensdag of donderdag ingeleid, dat weet ik dan niet.) Meestal wordt de baby nog op de dag van de inleiding geboren. Anders de dag erna, als ik het goed begrepen heb.
A.s. vrijdag moet ik eerst nog een keer komen voor een ctg en weer zo’n langdurige bloeddrukmeting (een half uur elke 5 minuten).
Het is fijn dat het ziekenhuis volgens een modern concept werkt, ze noemen het 'thuis bevallen in het ziekenhuis' en het betekent dat ze proberen om zo veel mogelijk ons de beslissingen te laten nemen. We mogen gebruik maken van een 'kraamsuite' (al vanaf maandagochtend), waar mijn man en ik en later de baby allemaal samen slapen. Mijn man mag er dus de hele tijd bij zijn en krijgt ook eten van het ziekenhuis.We hebben ook een eigen badkamer en een eigen keukentje.
Toch wel even schrikken zo, maar ik geloof dat ik het niet heel erg vindt.
Het is fijn dat het met de baby steeds heel goed gaat en ik voel me eigenlijk ook gewoon goed/ normaal.
Hopelijk gaat het volgende week allemaal goed en kunnen we daarna snel naar huis met onze zoon. 😊
Het is wel heel spannend en een beetje onwerkelijk nu.