Puk1985 schreef:Zit dat in jouw vitaminepillen Dribbeltje. Of zijn dat de vitamientjes die je nodig hebt als je zwanger bent?
nee dit zit er bij mij allemaal in.
zou niet weten wat je nog meer nodig moet hebben.
Puk1985 schreef:Zit dat in jouw vitaminepillen Dribbeltje. Of zijn dat de vitamientjes die je nodig hebt als je zwanger bent?
Fiekje schreef:Btw ik ben vals aan het spelen...net geen zin om rubber te scoren en we zitten nog in ronde 0....ik geloof dat net het startschot voor ons heeft geklonken :oops:.
lief83 schreef:Ook voor de aanstaande vader is het belangrijk om al ruim vóór de zwangerschap een feit is te beginnen een aantal adviezen op te volgen. Zoals elders op deze site besproken zijn er diverse medische oorzaken waarom mannen verminderd vruchtbaar of zelfs onvruchtbaar zijn. In alle andere gevallen geldt zeker dat de kwaliteit van het sperma (dat wil zeggen, de hoeveelheid goede zaadcellen aanwezig in het sperma) te verbeteren door een gezondere levensstijl.
Denk aan:
- Niet roken, geen drugs
- Daarnaast lijkt het erop dat extra foliumzuur en zink (oesters!) innemen het aantal zaadcellen met 75 procent kan verhogen.
- Een te hoge temperatuur (bijv. hete sauna, strakke onderbroeken, spataders in de balzak) van de ballen kan de vruchtbaarheid doen afnemen.
- Te weinig calcium (melk, yoghurt, rijst) en vitamine C
- De Frequentie van zaadlozing. Over het algemeen bevordert het sparen van zaad gedurende langere tijd de kwaliteit niet. Twee tot drie zaadlozingen per week lijkt het beste.
- Chemische middelen zoals lood, bestrijdingsmiddelen, verf
Puk1985 schreef:Ben benieuwd wat je van de capsules vindt ikkuh. Ik plas me een ongeluk.
dribbeltje schreef:ik slik de mama plus capsules van davitamon. ik heb de eerste week wel wat klachten gehad van misselijkheid en raar gevoel in mijn boek daarna was het over en nu nergens geen las meer vast.
als je maag nooit gewend is geweest om pillen op te moeten nemen dan kun je daar ongeacht wat voor tabl de eerste dagen best wel wat klachten van krijgen. als het goed is moet dat na een paar dagen wel over zijn.
en anders in nemen tijdens of net het eten dan ligt het tabl. op een ´bodem´