He meiden, Ik plak even mijn verhaal uit het sterrenhemel forum hier, want we hebben goed nieuws!
We hebben zulk goed nieuws!!!! We zijn net terug uit het ziekenhuis en hebben ook de DNA uitslagen! Het DNA van mijn man en mij is volkomen normaal! Dat Noach zo'n grote afwijking had is een foutje van de natuur..... En de kans op herhaling is daarmee heel erg klein! Daarnaast de nekplooimeting en de bloedtest. Deze gaven een uitslag waar we alleen maar van hadden kunnen dromen. De kans op een kindje met het syndroom van down is 1 op 12000, kleiner kan niet met dit systeem berekend worden. Super goed dus! Ook trisomie 18 en 13 gaven 20 keer kleinere kans dan op basis van mijn leeftijd normaal is. Dit was zo fijn!
Daarnaast hebben ze al een hele uitgebreide echo gemaakt, waarbij ze het grootste deel van de 20 weken echo al hebben gezien. Bovenkaak was mooi gesloten, ruggetje ook, buikje ook, bloeddoorstroom naar navelstreng was goed, hersenen, buikje, maagje, nieren, hartje alles kwam voorbij en zag er super uit! natuurlijk is het nog klein en zullen ze bij de 20 weken beter naar de organen kunnen kijken, maar een groot deel is nu al gezien! We gingen stuiterend naar buiten. Zou het ons dan toch gegund zijn? Het was zo mooi. Ons ukkie lag te slapen aan het begin. Daardoor ging het meten heel soepel, want hij heeft echt van alles opgemeten. Maar toen werd hij/zij wakker. Dat was lachen zeg, ging zich helemaal uitrekken en springen, mondje open en dicht, gaf echt een hele show weg! We zijn zo blij en opgelucht!
Ook de termijn hebben ze nu goed kunnen bepalen op basis van alle metingen. We zijn 5 dagen verder! nu 12 weken en 4 dagen. De uitgerekende datum is nu gezet op 18 september en daar zijn we heel erg blij mee! Eerst stond die namelijk op de dag dat we vorig jaar bevallen zijn en dat voelde toch gek.
Jullie zullen begrijpen dat we helemaal door het dolle zijn!
Enige nare randje van deze dag is dat ons kleine neefje gisteravond laat is opgenomen op de kinderafdeling in de couveuse. Hij heeft een infectie en ze weten nog niet wat. Hij reageert wel op de medicijnen en ze hopen dat het snel beter gaat. Maar hij en mijn zusje blijven nu zeker nog tot woensdag in het ziekenhuis. Het is dus nog even spannend daar.
Soleil, oh, die angst kan zo beklemmend zijn! maar dat je met 10 weken een goede echo had, maakt de kans dat het nog misgaat echt nog maar 1%. En wat Tweety ook zegt, er kan heel veel misgaan, ook daarna. Maar dat gebeurd echt heel weinig, namelijk die 1% kans. en dat is klein.
Finaly, zo fijn dat je vanmorgen niet misselijk was! Ben blij voor je en ik hoop dat het ook echt de komende dagen minder is!
xx Madelief