@marloes: hoe was de controle en echo? Heb je mooie plaatjes meegekregen? Ons kleintje lag donderdag de hele tijd met zijn handje en voetje voor zijn gezicht en toen hij die eindelijk verplaatst had zat de navelstreng er nog voor, erg jammer voor de foto's, maar ja, ik was superblij dat alles zo goed was verder! :-).
@sterretje: lijkt me alleen maar fijn dat die kinderen (nou ja kinderen, op je 19e ben je niet echt kind meer natuurlijk ;-)) al ouder zijn als je het goed met hen kan vinden! Daar heb je in principe natuurlijk niet veel omkijken meer naar, dus dat is juist een voordeel.
Hoe gaat het nu op je werk? Kan me zo voorstellen dat de zin om er heen te gaan ook wel minder wordt door dit alles of niet? Je bent gister weer bij de gyn geweest toch, hoe was het? Was je bloeddruk gestegen? En wat ontzettend erg wat betreft je tante, heel veel sterkte!!
@dropveter: wat naar van die harde buiken! Ik denk trouwens wel dat niet elke harde buik hetzelfde hoeft te zijn hoor, je hebt ook pijnlijke en niet pijnlijke toch? Bij mij doen ze over het algemeen geen pijn geloof ik...
Ik vind het nog wel lastig om het verschil te voelen tussen een harde buik en de baby die zich hard tegen mijn buikwand aandrukt, maar ik geloof dat een harde buik altijd snel weer weg is, terwijl de baby gerust een tijdje tegen mijn buikwand aan kan blijven drukken/liggen en dat soms ook wel pijn kan doen. En als ik een harde buik heb voel ik de baby ook niet bewegen geloof ik, anders natuurlijk wel.
Gister had ik weer al een uur lang last van pijn rechts bij mijn navel, herkent iemand dit? Ik dacht dus eerst dat dit groeipijn was, maar gister ging ik hieraan twijfelen, helemaal toen de kleine uk ook nog eens precies daar begon te schoppen. De pijn was echt heel naar, dus op een gegeven moment heb ik hem daar geprobeerd weg te duwen en dat werkte volgens mij, want daarna ging de pijn weg!
@Mar: hoe gaat het met jou/jullie? Ik heb een paar weken niet alles gevolgd hier, dus weet niet of je toen nog een bericht geplaatst hebt, het moet nog steeds een rare tijd zijn voor jullie lijkt me...
Geboortekaartje: ik heb hem ook uitgezocht! Ik zeg "ik", omdat men hier het fenomeen geboortekaartjes niet kent, maar mijn vriend vind het een leuk gebruik en wil zijn familieleden er ook een sturen :-). Hij heeft het kaartje wel goedgekeurd hoor, ik heb hem ook een aantal laten zien en hij vond deze ook het leukste. Ik heb 'm van deze site:
http://geboortekaartjes.cardxl.nl/, ga ze vandaag bestellen en dan sturen ze een proefdruk naar Italie. De geboortekaartjes zelf laat ik naar Nederland sturen, dan doet daar iemand ze voor ons op de bus, dat is makkelijker en dan gaat het allemaal sneller. Alleen de kaartjes die we naar zijn familie sturen doen we natuurlijk zelf op de bus hier.
Ik heb zelf een gedichtje geschreven voor op het kaartje. Zit er aan te denken om het gedichtje hier te plaatsen, omdat ik het wel fijn vind om jullie meningen te horen (mijn vriend zijn Nederlands is nog niet dusdanig goed dat hij daarover kan oordelen ;-)), alleen wil ik het alleen in dit topic plaatsen, maar dan kan alsnog iedereen die dat wil het wel lezen natuurlijk, dus twijfel nog.
Nesteldrang: leuk stukje hierover! Ik heb het zelf ook wel, alleen dan vooral met dat alles NU moet zijn aangeschaft ;-). Want wij gaan eind juli naar ons appartement verhuizen, dus het heeft geen zin om hier als een gek te gaan poetsen ;-).
Wiegje/mozesmandje: zo'n mozesmandje is zeker heel lief! Maar onze wieg heeft ook wieltjes dus kan de baby makkelijk de eerste tijd bij ons op de kamer slapen. Overigens weet ik nog niet of we dat doen (denk het wel) en hoe lang, mijn moeder zei dat wij (mijn broers en ik) altijd vanaf het begin al op onze eigen kamertjes hebben geslapen. Ikzelf vind het wel een fijn idee om de kleine de eerste week/twee weken ofzo dichtbij de hebben.
Doen jullie eigenlijk nog aan sport? De eerste maanden van mijn zwangerschap heb ik niet gesport, daarna ben ik veel gaan wandelen en momenteel ga ik bijna iedere dag zwemmen, wat me echt heel goed doet. Hoop dit nog lang vol te houden, voel me er echt beter in mijn vel door.
Ik heb trouwens steeds meer het gevoel dat ik al een band krijg met ons kindje, hebben jullie dat ook? Het voelt gewoon al steeds meer als echt mijn kindje, hij zit alleen nog in mijn buik... Hij reageert nu ook echt bijna altijd op mijn handen, als ik die op mijn buik leg, zo lief :-). Het was eerst veel onwerkelijker, ik wist wel dat er iets in mijn buik zat, maar het drong niet echt door zeg maar, terwijl ik me nu eigenlijk echt al wel een beetje moeder voel!