Vandaag weer controle gehad en ik heb dus een verzwakte baarmoedermond... 😞 Ik moet nu tot het gevaar van vroeggeboorte geweken is (dat is dus met 37 weken, maar eerst is het belangrijk dat ik de 34 weken haal) zoveel mogelijk bedrust houden. Wat inhoudt dat ik heel goed naar mijn lichaam moet luisteren. Ik kan bijvoorbeeld wel een klein wandelingetje maken of misschien ergens wat gaan drinken met mijn lief, maar als ik dan weer harde buiken en/of pijn krijg dan is het teveel/te lang geweest en kan dat dus blijkbaar niet. Het komt er op neer dat wat normaal gesproken nu nog recht hoort te zijn bij mij al ingezakt is, daardoor heb ik dus ook die verkorte baarmoederhals. De gyn zei nog dat als het moment eenmaal daar is dat ik wel mag bevallen ik een voorsprongetje hebIk moet verder zoveel mogelijk liggen, omdat dan de baby niet op mijn baarmoedermond kan drukken en het dus niet kan verergeren. Maar het betere nieuws is dat het stabiel is en daarom heb ik dus nog de "vrijheid" om wel iets te kunnen doen, zolang ik me goed voel.
Ik baal er wel echt enorm van, ik had voor de bevalling nog zo graag naar Nederland gewild en er is nog veel wat moet gebeuren, vind het moeilijk dat nu uit handen te geven. Ben wel blij dat bijna alles al gekocht is trouwens.
De bij elkaar twee uur durende autorit (1 uur heen en 1 uur terug) en het bezoek aan het ziekenhuis was alweer teveel, de hele autorit terug heb ik harde buiken gehad en bij bochten die naar rechts gingen (weet ook niet waarom alleen die naar rechts en niet die naar links) deed het ook pijn. 's Middags ook nog harde buiken gehad, maar gelukkig niet pijnlijk en het werden er wel steeds minder. Lig al de hele middag op de bank...
En ik maak me natuurlijk toch wel ongerust al hoewel het als ik me rustig houd goed moet komen. Maar ik ga nu wel een beetje meer van week tot week leven, elke week erbij is weer mooi meegenomen. Ik moet over twee weken terugkomen (tenzij ik natuurlijk weer meer last krijg of andere rare klachten), dus op zich is dat natuurlijk ook wel een teken dat de gyn verwacht dat het goed zal gaan zolang ik me rustig houd. Met de baby gaat het verder ook heel goed, dus dat is fijn om te weten en ook het allerbelangrijkste natuurlijk.
Ik ben wel kwaad op die gyn die ik eerst had trouwens... Ik heb vorige keer aangegeven dat ik harde buiken had en ook best vaak, hij vroeg er niet eens op door, zei dat het normaal was omdat het nu allemaal zo hard groeit... Hij vroeg niet hoe vaak, of ze pijnlijk waren etc... Dus ik dacht dat het normaal was! Hij had toen een inwendige echo moeten maken om die baarmoedermond te controleren, want met een uitwendige echo kan dat niet. Dan was vast gebleken dat het al wat verzwakt was en dan had ik me vanaf dat moment meteen rustig gehouden, was ik niet gaan werken afgelopen zaterdag (het hotel zat toen namelijk vol door een wielerronde hier) en was ik ook niet meer zo fanatiek gaan zwemmen (zwemmen mag nu helemaal niet meer).
Maar goed, ik ga nooit meer naar die man...
@dropveter: ik had al voordat ik zwanger was last van aambeien (ook inwendig, is gekomen na een flinke buikgriep) en als ik nu harde ontlasting heb dan gaat het ook bloeden. Ik zou als ik jou was Hemoclin Gel kopen en dan die met inbrengsysteem, dat helpt echt enorm goed. Vorige keer had ik last en bloedde ik een paar dagen, na 1 dag die gel gebruiken was het al over en de vorige keren was dat ook zo dus ik zweer erbij ;-). Deze is het:
http://www.drogisterij.net/Gezondheid-Geneesmiddelen-Hemoclin-tegen-aambeien/P/9304210@Mijke: fijn dat je buikje weer normaal doet 😊
@kiki: ook fijn dat het met jouw hoofd beter gaat en dat je het zo leuk hebt gehad van het weekend!