Dank jullie wel voor de reacties meiden en lief dat jullie vandaag met mij mee bankhangen, zij het gedwongen haha 😛
Bij ons is het ook steeds slecht weer hoor en je kunt de sneeuwgrens vanaf hier zien (wij wonen op 1800 meter hoogte). Voor mij persoonlijk is dat iets minder vervelend, zou nog frustrerender zijn als het ook nog eens supermooi weer is de hele tijd... Maar in Nederland mag het best weer mooi weer worden! 😉 Ik hoop het voor jullie, mijn moeder smste al dat ze gisteravond met de open haard aan hadden gezeten!
Ik moet zeggen dat ik het de afgelopen dagen echt wel iets beter vind gaan, ik heb nog wel harde buiken, maar toch wel een stuk minder en soms ook echt wel een tijdje helemaal niet en ze doen ook echt niet vaak pijn meer. Ook heb ik geen pijn in mijn rug meer, waar ik erg blij mee ben, want dat was echt een vervelend bijkomend kwaaltje. Vraag me af hoe dat komt, misschien wel omdat ik de hele dag een warme kruik tegen mijn rug aan heb liggen. Ik weet niet of ik het al gezegd had, maar ik slik nu 4 i.p.v. 3x daags magnesium, misschien dat het daardoor ook wel beter gaat met mijn buikje, in combinatie met alle rust. Ik heb het ook wel allemaal redelijk geaccepteerd hoor, voel me er over het algemeen niet de hele tijd depri door ofzo en kom de dagen best aardig door. Ik kan ook al wat vaker wat rechterop zitten (half liggen zeg maar) in plaats van volledig plat, dus dan kan ik in ieder geval mijn laptop even gebruiken. 😊
@fem: nou ik heb toch veel verhalen gelezen waarbij weeenremmers de bevalling nog wel weken hebben kunnen uitstellen hoor. Natuurlijk niet als de boel echt helemaal op gang is gekomen, maar in een situatie als die van mij wel. En ons jongetje wil er nog niet uit, mijn lichaam was alleen zo stom om te vroeg te beginnen met de boel voor te bereiden daar, maar de baby heeft het prima naar zijn zin en heeft het ook gewoon nog goed in mijn buik met genoeg vruchtwater en een goede placenta enzo!
Geloof ook dat mijn verhaal op jou nog iets erger overkwam dan het daadwerkelijk is, het is niet zo dat de bevalling echt al op het punt staat te beginnen (bij de laatste controle in ieder geval niet, toen was mijn baarmoederhals ook nog voor 70% intact), anders hadden ze me ook nooit naar huis laten gaan, dat heeft de vk ook nog benadrukt. En ik mocht van de gyn zelfs nog wel af en toe wat doen (zoals een klein wandelingetje ofzo en dus ook zeker zelf naar de wc gaan), hij "verplichtte" me niet om alleen maar in bed te blijven liggen. Volledige bedrust zou wel het allerbeste zijn, maar ik mocht nog wel af en toe wat doen als ik daarbij maar heel goed naar mijn lichaam luisterde. Dat deed ik dus en toen kwam ik erachter dat dat "af en toe iets doen" helaas niet voor mij was weggelegd, omdat mijn buik om het minste of geringste (zoals een bepaalde beweging, me omdraaien in bed, opstaan, te lang staan, lopen etc.) al hard werd en ik natuurlijk echt totaal geen risico wil nemen.
De vk heeft nu ook een patient (of hoe noem je dat) die precies in hetzelfde schuitje zit als ik, ook vanaf 28 weken en inmiddels is zij al 36 weken zwanger. Dus dat vind ik ook hoopgevend, gelukkig zijn er veel van dat soort verhalen als je googelt. Ze zei dat het ook zomaar kan dat ik het gewoon uitzing tot 40 weken!
Wat ons bed betreft: het is een heel fijn bed, maar je kunt 'm niet verstellen. Op zich mis ik dat ook niet, ik gebruik gewoon heel veel kussens! Ik lig meestal tot 14:00 of 15:00 in bed en daarna verhuis ik naar de bank, waar ik dan blijf tot we weer naar bed gaan om twaalf uur ofzo, soms nog wel later.
We wonen nog in het hotel he. We zouden eigenlijk aankomende week naar ons appartement gaan verhuizen, maar het is nu handiger dat we nog even hier blijven, nu kan mijn vriend gewoon steeds naar me toe komen en als ik hem bel dan is hij er meteen. Bovendien hebben we in het hotel natuurlijk personeel, dus wat schoonmaken (wat ik normaal wel zelf doe hoor) betreft hoeven we ons ook geen zorgen te maken, mijn schoonmoeder deed dat tot nu toe, maar eventueel kan een van de schoonmaaksters dat dus ook doen. En de kok kookt natuurlijk ons eten, wat ook fijn is. Alles wordt trouwens wel helemaal klaar gemaakt in ons appartement (ook door personeel, want mijn vriend heeft daar nu geen tijd voor, omdat we in juli en augustus altijd open zijn) zodat we er na de bevalling in ieder geval meteen in kunnen.
Hoe gaat het met jou vandaag? Hoe voel je je, heb je veel pijn? Fijn dat je veel bezoek krijgt enzo. Heb je een idee hoe lang je nu in het ziekenhuis moet blijven? Sterkte weer!!
Baby uitzet: We hebben nog een aantal dingen nodig voor de baby en mijn vriend heeft gezegd dat ik alles gewoon op internet mag bestellen, hij heeft natuurlijk nu ook geen tijd om te gaan shoppen. En ik vind dat natuurlijk helemaal niet erg, een goede afleiding ook! 😉 Ik kan dat eventueel ook wel liggend doen heb ik ondervonden, dus dat komt wel goed. Ik zit alleen erg te twijfelen over een badje. Hebben jullie al een badje aangeschaft? Wij hebben in ons appartement niet zo'n grote badkamer, er is wel ruimte voor een badje met standaard, maar dan is er geen ruimte meer voor bijvoorbeeld ook nog een kastje ofzo geloof ik (weet het niet helemaal zeker en een kastje kun je ook aan de muur maken natuurlijk). We hebben wel een bad, dus daar kan het badje wel in, maar dat lijkt me voor je eigen houding wanneer je je baby in bad doet niet zo fijn, een bad met standaard lijkt me toch het meest ideaal. Aan de andere kant lijkt het me misschien nog wel gemakkelijker om gewoon zelf onder de douche te gaan met je baby'tje. Eventueel zouden we dan wel een tummy tub nog kunnen aanschaffen voor erbij, maar dan geen badje dus. Ben benieuwd hoe jullie dit gaan doen!
Dan nog wat vraagjes: hebben jullie ook wikkeldekens gekocht en hoeveel? En inbakerdoeken?
Moet je nou naast hydrofiele luiers (daar heb ik er 24 van) ook nog katoenen/flanellen (dat is hetzelfde toch?) luiers aanschaffen, zo ja, waarvoor?