Zo'n forum is juist ook even om je verhaal kwijt te kunnen en je hart te luchten. Ik denk dat de meesten wel hetzelfde hebben als mij, je bent zwanger van een gezond kindje
dus je moet niet teveel klagen, de kwaaltjes horen erbij. Maar die kwaaltjes kunnen wel heeeeeel erg vervelend zijn en het liefst zouden we met z'n allen de hele dag blij en stralend
rond lopen maar dat is nou eenmaal niet altijd zo. (vind het soms ook best vervelend van die zwangeren waar het altijd goed bij gaat, alles kunnen en doen en ook na de bevalling alles
positief en zo weer rond huppelen. Natuurlijk gun je iedereen zo'n zwangerschap maar ik geloof het niet altijd, en het geeft mij nog eens extra een gevoel van aanstellerij/zeurpiet)
@sunlover; fijn dat het beter gaat. hopelijk komende nacht weer goed slapen, want als je inderdaad eenmaal klaarwakker bent valt het niet mee om weer in slaap te komen.
bij mij hielp discovery kijken altijd wel, een programma met monotone stem en leid je toch af. En heb zelf een heel arsenaal van extra kussens in mijn bed om extra steun te geven.
Slaap nu met het voedingskussen, onderste deel tussen de knieën voor het bekken en een stuk half onder mijn buik zodat ie niet zo "hangt".
@mar; vindt ze duplo leuk? wij hebben met Dylon zijn tweede verjaardag (en ook bij de eerste verjaardag al) best veel duplo gekregen maar hij speelt er amper mee.
Alleen de megabloks van thomas de trein vindt hij leuk (past ook op duplo) maar dan speelt ie met de rails en treintjes.
Grappig dat ze nu al zo aangetrokken worden door die commerciële dingen hé, hier een groot fan van Cars, Bob de Bouwer en Thomas de Trein.
De autootjes en treintjes daarvan pakt ie veel vaker dan de gewone. Ben wel blij dat er tegenwoordig ook veel van dat soort dingen bij Zeeman, Action etc te vinden is, want het "echte" spul
is best wel duur. (1 autootje van cars voor 9,-; laatste bij kruidvat/trekpleister voor 3,-, bij action stickervellen, knutselpakketten etc van al hun helden)
En het is wel handig, 's avonds wil hij zelf ook graag naar zijn grote jongenskamer, zijn Cars (of bob of thomas) pyama aan, wassen met shampoo van één van de figuren (bij de action heb je de zeep etc heel
goedkoop) en lekker onder zijn cars of bob dekbed. Terwijl we op de babykamer hem soms maar moeilijk naar bed konden krijgen.
Heeft ze al een pop met van die nepluiers, een flesje, evt. wandelwagentje, wiegje etc? Mijn schoonzus en een vriendin zijn ook bevallen rond de tweede verjaardag en hun dochtertjes waren/zijn steeds in de weer
met hun eigen "baby". Of iets leuks voor op haar kamer, een poster van Hello Kitty, dekbed, lampje oid.
@linda; wat was de aanleiding bij Zoë voor een keizersnee? en hoe ging die bevalling (als je wilt vertellen)
Zou in ieder geval proberen van de aambeien af te komen, je hebt bij de drogist/apotheek wel allerlei middeltjes.
Ik heb er zelf bij Dylon enige tijd na de bevalling wat last van gehad, niet heel extreem maar meteen begonnen met sperti, en was er snel vanaf.
Je kunt het best met lauw water spoelen en juist niet afvegen met droog papier (net als na de bevalling)
Verder is het belangrijk je stoelgang goed op gang te houden en vooral niet te persen op de wc.
(vezels, fruit, activia, veel drinken etc) zorgen voor luchtige kleding, dus liever per dag een keer extra verschonen ipv inlegkruisjes.
Hoop voor je dat je er voor de bevalling vanaf bent, en dat het weg blijft. Laatste is al lastiger na de bevalling (kraamverband is luchtiger dan maandverband)
femOud lidBerichten: 813Lid sinds: 6 september 2010