@Tessje: welkom hier (helaas...)
@Mamaninthe: wat balen dat er nog niks te zien was op de echo. Ik hoop dat je op 1 juni beter nieuws hebt!
@Angel:Wat een ontzettend lieve opmerking van je vriend! Kan me voorstellen dat je smolt... Hoe was het in het ziekenhuis vanmorgen? Ben heel benieuwd!
Wij hebben de halve ochtend in het ziekenhuis gezeten. Hadden om half 11 een afspraak, en ik zou 's ochtends eerst een uurtje werken. Maar ik schrok om 09.20 uur ineens wakker. Vriendlief had me heel lief laten uitslapen. Ik heb dus maar snel mijn baas een sms gestuurd dat ik later kwam, haha. De ochtend begon dus wel lekker relaxed.
We hebben 1,5 uur bij de IVF verpleegkundige gezeten, echt een heel aardige jonge vrouw. Ze heeft alle stappen en medicijnen uitgelegd, en alle spuiten laten zien. Ik mocht zelfs een spuit in mijn buik zetten om te oefenen. Wow, ik kreeg wel even de bibbers toen ze dat ineens zei. Maar het viel me heel erg mee, en ze zei dat ik het prima en zelfverzekerd deed. We hebben het volgende schema gekregen:
20 juni beginnen met Decapeptyl injecties (om eigen hormonen/cyclus stil te leggen)
23 juni stoppen met pil (doorgaan met Decapeptyl)
28 juni uitgangsecho om te kijken of er geen cystes zitten. Als alles goed is dan:
1 juli beginnen met Gonal-F (om follikels te laten groeien). En daarnaast doorgaan met Decapeptyl.
Als alles voorspoedig groeit dan: 13/14/15 juli 1x spuit Pregnyl (om eisrpong op te wekken), en dan 35 uur na de spuit (op 13/14/15 juli) de punctie. En als er een mooie embryo onstaat dan: 18/19 juli terugplaatsing. Na 14 dagen mogen we dan thuis testen.
We hebben meteen allebei bloed laten prikken op Hep.B en HIV, dat is verplicht.
Heel spannend dat het nu allemaal echt is begonnen. We hebben er zin in, en zijn vol vertrouwen. Het spuiten lijkt me (nu nog) ook erg mee te vallen, en je weet tenslotte waarvoor je het doet!
De verpleegkundige zei dat we voor ICSI gingen. Ik zei: oh, dat wist ik niet, ik dacht dat dat pas na de semenanalyse bepaald werd, want de gyn had het over IVF of ICSI. Ze vertelde dat het o.b.v. de laatste zaadanalyse (100.000 zwemmers) automatissh ICSI wordt, maar dat de gynaecologen het altijd IVFICSI (in één woord) noemen, omdat het een IVF behandeling is (hormonen spuiten) met een ICSI-laboratorium-handeling erbij. Dat was blijkbaar wat verwarrend. Maar goed, ik vind ICSI prima. Volgens mij is de kans van slagen met ICSI ook iets groter (zie IVF resultaten per ziekenhuis:
http://www.nvog.nl//Sites/Files/0000001534_IVF%20cijfers%202009%20per%20kliniek.pdf).