Heey,
@maal: nou ja zeg, wat belachelijk hoe alles geregeld is op jouw werk!! En hoe kan het dat je geen vakantiedagen hebt?? Daar heb je toch recht op? Anders heb je namelijk recht op een extra bedrag wat je elke maand met je salaris krijgt, als compensatie zeg maar, daar zou je dan zelf je vrije dagen uit kunnen sparen.
Wat een L van een baas heb jij volgens mij! Maar heel goed dat je op je strepen gaat staan, hij heeft jou ook veel te hard nodig, dus je kunt echt wel wat eisen stellen! Je wordt volgens mij gewoon uitgebuit hoor! En zou toch echt eens nagaan waar je allemaal precies recht op hebt. Ken je het Juridisch Loket? Daar kun je namelijk gratis advies en hulp krijgen over dit soort dingen, er zit er vast ook wel eentje bij jou in de buurt. Ze hebben ook een website:
www.juridischloket.nlLieve maal, echt aan jou en minimaaltje denken he, is het allerbelangrijkste, die zak van een baas kan jou niks maken.
@Nikita: meis dat is echt klote, zo'n dag! Het is ook wel een erg spannende periode voor je natuurlijk met je nieuwe baan, nieuw huisje en dan de vraag of je misschien wel zwanger bent en hoe dat dan moet op je werk... Hoop dat je je snel weer beter voelt, kruip maar lekker tegen je vriend aan of werkt ie vanavond? Anders een leuke film kijken ofzo, dat helpt mij altijd (moet wel een grappige film zijn natuurlijk, anders werkt het averechts ;-)).
@hier: voor het eerst overgegeven vanavond, bah bah... Had als lunch spinatspätzle (weet niet of jullie dat kennen, is niet bekend in Nederland) gegeten, dat vind ik normaal heel lekker, maar nu kwam het als een steen in mijn buik terecht, het is ook wel zwaar eten, dus was niet zo slim... En toen ik 2/3 ophad, had ik eigenlijk al geen trek meer en het gevoel dat ik moest stoppen, maar vond het zonde, dus toch verder gegeten. Eind van de middag even met lief op de bank geslapen en toen ik wakker werd voelde ik me helemaal niet lekker en was mijn buik helemaal opgezet. Voelde me ook draaierig en slap, ben maar boven de wc gaan hangen en toen kwam het. Dat was vlak voordat ik met werken zou beginnen, dus heb niet gewerkt, alleen al het idee van die kookluchten in de keuken, jakkk... Nu is mijn buik nog steeds opgezet, maar heb wel weer wat gegeten en dat lijkt goed te gaan.
Had trouwens nog op lief z'n arm gekwijld toen we op de bank lagen te slapen, ik kwijlde echt nooit voorheen! Maar 't schijnt dat zwangere vrouwen vaak meer speeksel aanmaken, dus dat zal er wel mee te maken hebben dan. En eergister werd ik wakker van mijn eigen gesnurk, terwijl ik ook echt nooit snurkte voordat ik zwanger was, maar dat schijnt ook een zwangerschapskwaaltje te zijn... Ik word er wel charmanter op zeg pfff....