Adnil, ik zie dat je 8 weken zwanger bent... 19-12 is nog zeker 6 weken, dan ben je al 14 weken, kun je het echt tot dan verborgen houden of niet vertellen, lijkt me moeilijk, succes 😊 Maar ze kennen je daar denk ik nog niet zo goed, dus kun je het verbergen 😉 Mijn collega's kennen mij al jaren en hadden het dus natuurlijk al meteen door toen ik ook maar wat meer begon te gaan eten...
Leeuw, ik wil toch nog even terug komen op wat ik eerder gelezen heb. Maak het jezelf inderdaad niet zo moeilijk meis!! Het komt allemaal goed met de financiën, desnoods maar met wat minder leven, dat is bij ons ook precies hetzelfde en ik denk bij vele anderen hier ook. De meesten zullen ook een hypotheek hebben en een zorgverzekering en KDV, net als jij en ik... Dus geniet ervan!!
Jullie kennen nu inmiddels dat "congenitale hernia diagfragma" verhaal van mij, wat ik eerder heb uitgelegd, dat heet dus zo. (voor de geinteresseerden:
http://www.uzleuven.be/node/12285)
Gisteren dus naar Radboud Nijmegen geweest. Eerder zeiden ze tegen mij 75% overlevingskans, nu hoorden wij in Nijmegen dus 60% overlevingskans. 😢
Heb op internet gekeken en zag dat het bij 1 op 2500 baby's voorkomt. Jaja waarom wij nou weer?! Maar ja dat denkt iedereen die dit (of iets anders) overkomt natuurlijk.
Navelstreng wordt direct na bevalling meteen doorgeknipt en de baby krijgt een slangetje door zijn neus en wordt aangesloten op een machine om haar te helpen met ademhalen.
Pfoeh.... Zo zielig voor de baby en vind het zo vervelend, ik kan het moment niet meemaken dat ze na de geboorte op mijn borst gelegd wordt zodat we ervan kunnen gaan genieten. Heb hier al uren over zitten huilen, de afgelopen nacht, de tranen zijn nu wel op. Dit was het mooiste moment van mijn leven bij de geboorte van Roos en dat moet ik met dit kindje missen 😞
Vervolgens moeten we een paar weken tussen hoop en vrees gaan leven, want als de baby sterk genoeg is, dus redelijk ademhaalt, goede bloeddruk heeft, goed plast, etc zo zijn er nog een aantal criteria, dan wordt ze geopereerd (is dan geloof ik na ongeveer een paar dagen, maar dat weet ik niet meer, moet het nog even gaan navragen). En op mijn vraag wanneer we dan weten of het kindje het zal overleven wat het antwoord: na ongeveer 2 tot 4 weken zullen we weten of het kindje het overleeft. En als het overleeft en geopereerd is, blijft het minstens een maand tot een paar maanden in het ziekenhuis, we moeten ons kindje zo lang missen, dat lijkt me zo moeilijk, ikzelf word waarschijnlijk na een paar dagen/weekje ontslagen uit het ziekenhuis. Hoe kan ik mijn kind alleen laten in het ziekenhuis, vechtend voor haar leven. Ze heeft haar mama nodig!!!
We moeten blijven hopen hopen hopen op een goede afloop. Roos was en is een oersterke meid, dus daar halen we onze kracht uit, dat dit kindje ook oersterk zal zijn. Maar het is moeilijk, soms denk je: stel dat het overlijdt.... nee dat mag niet.... Maar stel..... 😢 :cry:
We laten as maandag nog een vruchtwaterpunctie doen, want er is bij dit soort afwijkingen een kans van ongeveer 20% dat er een chromosomale afwijking is. En dat willen wij in deze situatie dus wel weten, dan staan we bij de geboorte niet voor nog meer verrassingen. Beter nu alles weten. Dus duimen dat dit niet zo is, want dat maakt het wat complexer.
Nou ja, moeilijke maanden komen eraan... En pas in februari/maart of april zullen we weten hoe gaat...
We moeten gewoon sterk blijven en ons erdoorheen slaan. Voor ons dochtertje en ook voor Roos.